Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین نباید محل خودنمایی و چشم و هم‌چشمی و ابزار تفرقه شیعیان و محبین اهل بیت(ع) باشد، بلکه باید وسیله وحدت شیعیان قرار گیرد.

آیت الله یثربی در آستانه ماه محرم، در جمع شمار زیادی از متولیان و دست اندرکاران هیئات مذهبی کاشان اظهار داشت: بنا بر روایات، کسانی‌ که پرچم و مجلس حزن و عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را اقامه کنند، روز قیامت موعد شادی و سرور آنان خواهد بود و چشم‌شان به جمال اهل بیت علیهم‌السلام روشن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ذکر و یاد نام حضرت سیدالشهداء (ع) نباید در تمام ایام سال فراموش شود، افزود: اینکه در پنج وعده نماز بر تربت امام حسین علیه‌السلام سجده می‌کنیم، این‌که نماز مسافر در کربلا کامل است، این‌که برای ذکر با تسبیح تربت کربلا ثواب و پاداش در نظر گرفته می‌شود و حتی در دست داشتن چنان تسبیحی ثواب ذکر را دارد، این‌که هنگام نوشیدن آب شایسته است بر آن حضرت سلام عرضه شود این‌که روایت است کام طفل را با تربت کربلا باز کنید، این‌که شایسته است گونه‌ی میت بر تربت نهاده شود، همه و همه از مصادیق و اسرار الهیِ زنده بودن یاد و نام و حضور حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در سراسر زندگی همه ماست.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه عزاداری و سوگواری بر مظلومیت سیدالشهداء علیه‌السلام، هیچ‌گاه نباید تعطیل شود خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته و هنگام شیوع کرونا که اکثر تجمعات تعطیل بود، پرچم‌هایی که برافراشته شد و عزاداری‌هایی که با رعایت اصول بهداشت همراه شد حقیقتا به شهر ما عزّت داد.

او با اشاره به آغاز سنّت عزاداری بر شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع)از زمان امام سجاد (ع) خطاب به مسئولین هیئت‌های مذهبی یادآور شد: عزادار را مخصوصا در تاسوعا و عاشورا اطعام کنید چرا که سنت امام زین‌العابدین (ع) است و خود ایشان در تدارک تهیه اطعام مجلس سوگواری شهادت پدر بزرگوارشان بودند.

آیت الله یثربی با بیان اینکه ضرورت بپاداشتن سوگواری عاشورا در کلام و بیان اهل بیت علیهم‌السلام به روشنی قابل مشاهده است خاطرشان کرد: در زیارت جوادیّه که منتسب به فرزند امام رضا علیه‌السلام است، ایشان خطاب به پدر خویش می‌گویند «ای کسی که اندوه و ماتم [شهادت مظلومانۀ جدّت در] کربلا را تهییج کردی».

وی با تاکید بر این که خداوند اگر فلاح و رستگاری بنده‌ای را طالب باشد، دوست داشتن و محبت حضرت امام حسین علیه‌السلام را در بطن و دل او قرار می‌دهد، افزود: نه فقط تنها دوست داشتن، بلکه خداوند، چنان تقدیر می کند که شوق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را در دل آن بنده قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه سپس با ذکر روایتی از امام صادق (ع) در توصیف زائر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، یادآور شد: بنا به فرموده‌ی آن امام معصوم، آن زائر برای رسیدن به ما صرف مال می‌کند، جسم و جان خویش را به خطر می‌اندازد، طالب شادی جدّ ما حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله است و می‌خواهد غیظ و خشم دشمنان ما را افزون کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معاویه بن وهب از یاران امام صادق علیه‌السلام نقل می‌کند، روزی بر آن حضرت وارد شدم و در حالی که پس از نماز، اشک بر صورت ایشان جاری بود، در دعا از خداوند می‌خواستند بر آن زائر و عزادار جدم که سختی‌ها را تحمل می‌کند و اشک او با شنیدن نام ما جاری می‌شود و کسانی که با یاد ما ضجّه می‌زنند و بی‌تاب می‌شوند، رحمت فرماید و در ادامه آن زائر را به خداوند می‌سپارد تا خود آن حضرت در قیامت، آنها را ملاقات کند.

آیت الله یثربی با بیان این که در روایات آمده گریه بر شهادت حضرت اباعبدالله، گناهان بزرگ را از بین می برد افزود: این نه تشویق به استمرار گناه‌ کردن، بلکه به معنی آن است که ارزش گریه و اشک بر مظلومیت حضرت سیدالشهداء چنان است که عزادار مخلص آن حضرت، پس از آن گرد گناه نمی‌رود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود، استفاده از خطبای بادانش و مطلع و همچنین «اخلاص» در عزاداری را به متولیان و دست اندرکاران هیئات مذهبی کاشان توصیه و خاطرنشان کرد: مجلس روضه حضرت اباعبدالله الحسین نباید محل خودنمایی و چشم و هم‌چشمی و ابزار تفرقه و جدایی بین شیعیان و محبین اهل بیت باشد، بلکه باید وسیله وحدت شیعیان قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که قرن‌ها تلاش شد تا اصل سوگواری بر سالار شهیدان را از ما بگیرند و بر آن خاتمه دهند اما تاکنون نتوانسته‌اند، یادآور شد: اگر بر این مهم موفق نشوند تلاش خواهند کرد تا اصل این عزدارای ها از محتوا و اصالت خارج شود و با بدعت‌ها، آلودگی‌ها، کفرگویی‌ها به نام ارادت به ائمه اطهار علیهم‌السلام، هوکشیدن‌ها و حرمت‌شکنی‌هایی که اخیرا با ورود ساز و آواز در حرم اهل بیت علیهم‌السلام نیز شاهدش بودیم، مسیر آن را عوض کنند اما باید تلاش شود این تفکر آسیب زا و خطرناک به خیمه های عزای حضرت اباعبدالله علیه‌السلام راه نیابد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا محرم آیت الله یثربی مجلس عزاداری محرم افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حضرت اباعبدالله الحسین آیت الله یثربی علیهم السلام علیه السلام حوزه علمیه اهل بیت ع آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد حضرت حمزه سیدالشهدا فرمودند جناب حمزه علیه السلام مظهر یک شخص متدین، شجاع، مدافع و مجاهد است و یک فرد مسلمان اهل تقوا و با ایمان باید در جای خودش مجاهد و جان فدا باشد.



وی در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه علیه السلام این گونه بیان کرد: ایشان برای شهادت شناسایی شدند و به گونه ای مظلومانه بعد از شهادت مثله شدند، و از آنجایی که خانواده ای نداشت، زنان جمع شدند و به خانه حمزه رفتند و برای ایشان نوحه خوانی کردند.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهادت حضرت حمزه سلام الله علیه برای اعتلای پرچم اسلام، نماز، شهادتین و دین جزو خون های اولیه است، جان فدا شدند، تصریح کرد: اسلام دین عافیت طلبی، دین نشستن و عدم نیاز نیست؛ بلکه دین دفاع و مجاهدت است به شرطی که جان فدا کند و نکته این است در برابر چه کسی؟ البته که در برابر مشرکان و کفار و نامسلمانان باید مجاهدت و دفاع کرد.



حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: اکنون زمان، زمان آن است که مسلمانان در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند و آن صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: واقعا بد است که مسلمانان در مقابل همدیگر قرار گیرند و بحمدالله در این اتفاقات اخیر مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم ایران در برابر صهیونیسم جهانی ایستادند و همه مردم جهان از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.



نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: دشمن واضح و روشن در مقابل ملت اسلام و بخصوص ملت مسلمان ایران قرار گرفته است و ما هم امروز باید با اقتدا به حمزه سیدالشهدا علیه السلام اکتفا می کنیم و از  فرمایشات ایشان پیروی کنید و مواظب باشید در این برهه دشمن شناسی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان افزود: درود خدا به شهدای صدر اسلام شهید حمزه سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و شهدای اخیر و همه کسانی که در این راه جان فدا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکسيري که قهرمانان را جاويدان مي کند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟