Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@12:18:53 GMT

تلاش همه جانبه دستگاه ها برای تخلیه آبگرفتگی معابر

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۰۵۷۸

تلاش همه جانبه دستگاه ها برای تخلیه آبگرفتگی معابر

ایسنا/قم مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم گفت: هلال‌ احمر و آتش‌نشانی در حال تخلیه آب‌گرفتگی های معابر هستند.

محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، در گفت گو با ایسنا عنوان کرد: پیش بینی‌های لازم از روز گذشته انجام شده و همه دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان از جمله هلال‌ احمر و شهرداری‌ها آمادگی لازم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این بارندگی‌های شب گذشته در دشت مسیله اتفاق افتاده و امشب نیز در قم در حال وقوع است، بیان کرد: همه نیروها اعم از شهرداری‌ ها، هلال‌ احمر و راهداری در حال رفع گرفتگی‌ها و انسدادها در داخل شهر و جاده‌ها هستند.

وی بابیان اینکه مشکل آب‌گرفتگی مربوط به بخشی از شهر قم است، اذعان کرد: با توجه به اینکه بارندگی ها الگو همرفت تابستانه داشته است میزان بارش آن در برخی از نقاط کم و در برخی نقاط زیاد بوده است اما این بارندگی بیشتر در شهر قم و شرق قم بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تأکید بر اینکه هلال‌ احمر و آتش‌نشانی در حال تخلیه آب‌گرفتگی های معابر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر یکی از آب‌گرفتگی‌ها در زیرگذر ۷۲ تن است.

 وی بابیان اینکه همه معابر و زیرگذرها باز هستند و مشکل تردد وجود ندارد و فقط مشکل آب‌ گرفتگی وجود دارد که باید تخلیه شوند، اضافه کرد: این بارندگی‌ها تا فردا شب در سطح استان وجود دارد.

اوروجی عنوان کرد: با توجه به اینکه الگوهای تابستانه همراه با وزش باد و گردوخاک شدید هستند از همشهریان خواهش می‌کنیم از پارک خودروها در کنار سازه‌های و دیوارهای غیر مقاوم، درخت‌های بلند و فرسوده و مسیر رودخانه‌ها و آبراه‌ها در این روز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه این نکات برای همه بخش‌ ها به ویژه بخش مرکزی قم، شهرستان‌های کهک، جعفر آباد، سلفچگان و خلجستان است، اظهار کرد: همه دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها در حال آماده باش کامل هستند و اطلاع رسانی کامل انجام شده است به همین خاطر از پارک خودرو ها در مسیر رودخانه‌ها جلوگیری می‌کنند اما نیاز به همکاری مردم نیز وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تأکید کرد: همشهریان اگر در مسیر رودخانه بودند و با گرد وخاک و بارش شدید باران برخورد کردند تردد نکنند؛ زیرا در بارش‌های تابستانه از آغاز سیلاب تا مسیله آن زمان کوتاهی وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به بارندگی شدیدی که در قم وجود دارد مسیر رودخانه قمرود تا اطلاع ثانوی بسته است، بیان کرد: ممانعتی برای تردد در جاده‌ها وجود ندارد؛ اما شهروندان در مسیر رودخانه‌ها تردد و توقف نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارش باران خیزش گرد و خاک منطقه قم مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم مسیر رودخانه گرفتگی ها آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ۶:۳۰، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

کد خبر 6090504

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران