Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن داوری عصر پنجشنبه پس از بازدید روستاهای جاده سیمان در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در رسالت ۱۲۹ افزود: مساله ضایعاتی ها مورد پیگیری ویژه نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی و مسوولان استانی قرار دارد، اگر مسائل مربوط به ضایعاتی ها حل شود، زنجیره ای از مشکلات مرتبط نیز رفع خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر مساله ضایعاتی ها در منطقه حاشیه شهر رفع شود علاوه بر اینکه مسائل بهداشتی و آلودگی های محیطی کنترل می شود، بر روی مساله سرقت در کلانشهر مشهد نیز تاثیر خواهد داشت.

فرماندار مشهد همچنین در این نشست با اهالی منطقه در خصوص بررسی مشکلات روستاهای دهستان تبادکان بخش مرکزی مشهد گفت: سه ما قبل با حضور مسوولان مسائل این روستاها را بررسی کردیم که مشخص شد مساله رفت و آمد اهالی به مرکز مشهد یکی از اصلی ترین دغدغه ها است.

داوری افزود: با تدبیر انجام شده اتوبوسرانی مشهد حمل و نقل عمومی ساکنان روستایی در این منطقه را به عهده گرفت و مینی بوسهایی برای انتقال ساکنان این روستاها به پایانه اتوبوسرانی راه اندازی نمود تا مردم از طریق پایانه به مرکز شهر رفت و آمد کنند، امروز در بازدید از محل نحوه خدمت رسانی را بررسی کردیم.

وی اضافه کرد: برای افزایش مسافر هماهنگی هایی برای تجمیع مسافران از چند روستا مورد بررسی قرار گرفت تا بهره وری از ناوگان و اموال بیت المال به نحو بهتری صورت گیرد.

فرماندار مشهد به سفر اخیر نماینده وزیر ارتباطات به مشهد و جلسات برگزار شده اشاره کرد و گفت: مقرر شد ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان اجرا شود که رقم بسیار بزرگی است.

داوری ادامه داد: در فاز نخست که طی ۲ ماه انجام خواهد شد بخشی از فیبر نوری اجرا خمی شود و روستائیان مردم بخش مرکزی مشهد بیشترین بهره مندی را از توسعه این زیرساخت ارتباطی خواهند برد.

بخشدار مرکزی مشهد نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: وجود پرشمار انبارهای نگهداری ضایعات در محدوده حاشیه شهر و روستاهای حریم مشهد موجب نارضایتی گسترده مردم شده است.

محسن بخشی افزود: آمار دقیقی از شمار انبارهای ضایعاتی ذکر شده در منطقه نداریم، این انبارها در محدوده حریم شهر و در حوزه نظارتی شهرداری مشهد قرار دارند لذا این آمار را شهرداری مشهد در اختیار دارد.

وی گفت: فعالیت انبارهای ضایعاتی در روستاهای پرجمعیت حریم مشهد مانند کشف، زرکش و کال زرکش و همت آباد و دیگر مناطق منتشر شده است و فعالیت این مراکز تمرکز خاصی در یک محدوده ندارد.

بخشدار مرکزی مشهد جمعیت دهستان تبادکان را حدود ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با راه اندازی خطوط مینی بوس در محدوده روستاهای جاده سیمان زمینه حمل و نقل پنج هزار نفر از اهالی روستاهای "گوندوک، قصر و برقی" فراهم شده است.

همچنین فرماندار مشهد از اقدامات شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خصوص لایروبی کال "سیاسک" روستای همت آباد و عملیات تعریض پل طالقانی جاده سیمان بازدید نمود.

شهرستان مشهد با سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد، ۴۰۰ روستا و آبادی و حدود چهار میلیون نفر جمعیت دارد که ۳.۵ میلیون نفر از این جمعیت در کلانشهر مشهد سکونت دارند.

در مجموع حدود ۱.۳ میلیون حاشیه نشین در ۱۲۸ روستای حریم مشهد و بافت های شهری نامتقارن و در هم تنیده با بافت روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد ضایعات پلاستیک توسعه روستایی فیبر نوری اقشار حاشیه حمل و نقل عمومی حاشیه نشینی بزهکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد ضایعات پلاستیک توسعه روستایی شهرداری مشهد ضایعات پلاستیک توسعه روستایی فیبر نوری اقشار حاشیه حمل و نقل عمومی حاشیه نشینی بزهکاری مرکزی مشهد ضایعاتی ها شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است