Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:30:55 GMT

وضعیت جوی دماوند خوب نیست/ اسکان بیش از ۵۰۰ مسافر

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۰۶۹۳

وضعیت جوی دماوند خوب نیست/ اسکان بیش از ۵۰۰ مسافر

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا طاهرخانی دقایقی پیش ( بامداد روز جمعه ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص سیل های رخ داده در شهرستان دماوند به ویژه مناطق شرقی و غربی شهرستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه بارش ها در شهرستان دماوند ادامه داشته و با طغیان رودخانه همراه است، سیلاب هایی به سمت جاده های اصلی و به ویژه محورهای مواصلاتی ما نفوذ کرده که همین امر موجب مسدود شدن این محورها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال باز کردن راه ها هستیم، ادامه داد: جاده فیروزکوه به تهران از منطقه آرو ترافیک آغاز می شود و تا سربندان ادامه دارد که به لطف خدا و با تلاش عوامل راهداری و پلیس راه تا نیم ساعت دیگر راه بازگشایی می شود و مسافران می توانند به راه خود ادامه دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: وضعیت جوی شهرستان وضعیت خوبی نیست و از مسافرانی که قصد عبور از این محور را دارند، خواهشمندیم شب را در جایی امن سپری کنند.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه پیش بینی های لازم برای اسکان مسافران و افراد در راه مانده، صورت گرفته است، گفت: همکاران ما در هلال احمر در حال خدمات رسانی به مسافران هستند و تمامی امکانات در اختیار مسافران عزیز قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول با تاکید براینکه امشب به دلیل انسداد جاده و شرایط جوی بیش از ۵۰۰ نفر اسکان داده شده است، گفت: اسکان مسافران در شهرهای رودهن و دماوند و روستای سربندان و جابان صورت رفته و اعضای ستاد مدیریت بحران در حال خدمت رسانی به مسافران هستند تا همه نیازهای عزیزانی که میهمان ما هستند، تامین شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه استعدادها را در شهرستان تقسیم کردیم تا در همه نقاط شهرستان بتوانیم خدمات رسانی کنیم، بین داشت: با توجه به سیل خروشانی که در سطح شهرستان طی دو روز اخیر شاهد هستیم، قطعا در سطح شهرها و روستاها شاهد قطعی آب و برق و تجهیزات زیربنایی هستیم که البته همکاران ما در تلاش هستند تا بتوانند این مهم را مرتفع کنند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان ما همیشه با ما همراهی داشته و در این زمینه نیز به ما اعتماد دارند و می دانند که در حال تلاش هستیم تا در همه بخش ها بتوانیم خدمات را به شهروندان ارائه دهیم.

طاهرخانی با اشاره به وقوع سیل عصر دیروز در شهر آبعلی محدوده غرب شهرستان و روستاهای هویر و دهنار از روستاهای محور دلیچایی در محدوده شرق شهرستان، گفت: با توجه به بارش ها، شاهد وقع سیل در این منطق نیز بودیم که با خسارت هایی همراه بود ولی طی هماهنگی های صورت گرفته با شهرداری آبعلی و راهداری حادثه مدیریت شده است.

وی تاکید کرد: با تدابیر خوبی که در سطح شهرستان بین اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه وجود دارد، با توجه به اینکه در چند نقطه شاهد حادثه سیل هستیم اما در تمامی مناطق خدمات رسانی انجام می شود و به لطف خدا و با همکاری همه دستگاه ها هیچگونه مشکل خاصی را در منطقه شاهد نیستیم و سعی و تلاش بر این است که حداکثر خدمات را در همه نقاط شهرستان چه برای مسافران در جای مانده و چه برای خود شهروندان و روستاییان عزیز داشته باشیم.

طاهرخانی ضمن تاکید براینکه کلیه عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش صد درصدی هستند، افزود: هم اکنون همه در سطح روستاها، شهرها و جاده های مواصلاتی در حال خدمت رسانی به مردم هستند تا مردم کوچکترین مشکل را در این خصوص نداشته باشند؛ تمام توان و استعدادهای خود را به کار گرفتیم و در کف میدان هستیم و می توانیم شهادت دهیم ۲۴ ساعت است همکاران ما شبانه روز نخوابیده اند ولی همچنان در حال کار هستند تا مردم در آسایش و آرامش باشند.

مراکز اسکان آموزش و پرورش دماوند پذیرای مسافران در راه مانده

زهرا حسین هاشمی، معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش دماوند در این خصوص اظهار داشت: با توجه به بحران موجود، جاری شدن سیلاب و مسدود شدن جاده‌ها، تاکنون بیش از ۱۸ خانوار با جمعیت ۱۳۰نفری در مراکز اسکان آموزش و پرورش دماوند مستقر شده‌اند؛ این نهاد آمادگی لازم را برای پذیرش و اسکان هموطنان و مسافران در راه مانده دارد.

لازم به ذکر است، در پی بارش باران و طوفان عصر امروز شهر رودهن، بخشی از شیروانی یک خانه در منطقه امامت، از جا کنده شد و بر روی دو خودرو پراید و یک خودروی سمند افتاد؛ همچین بر اثر این سقوط به یک واحد آپارتمانی و دیوار آن نیز خسارت وارد شد.

همچنین به گفته اهالی روستای جابان، تگرگ به باغات این روستا نیز خسارت وارد کرده است. بطوری که به برخی از محصولات و خود درخت خسارت زده است.

برچسب‌ها شهرستان دماوند مدیریت بحران سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند مدیریت بحران سیل شهرستان دماوند مدیریت بحران سیل شهرستان دماوند مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند

رئیس شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان دماوند از ضبط ۴ هزار و ۲۱۸ لیتر سوخت و محکومیت یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش حبرگزاری تسنیم از استان تهران، مصطفی متو با اشاره به شناسایی قاچاق سوخت در دماوند اظهار داشت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات شهرستان دماوند به پرونده قاچاق 4 هزار و 218 لیتر نفتگاز به ارزش 748 میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت 1 میلیارد و 497 میلیون ریال جزای نقدی معادل 2 برابر ارزش ریالی سوخت کشف شده محکوم کرد.

رئیس شعبه اول تعزیرات دماوند در ادامه گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این گزارش را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

قاچاق سوخت دانش آموزان هرمزگانی را از مدرسه دور کرده است

متی در پایان خاطرنشان کرد: عزم اداره تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولید داخلی و هرگونه قانون‌شکنی جدی بوده و با متخلفان قاچاق در شهرستان‌های استان تهران برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • توضیح وزیر کشور درباره تقسیم استان تهران
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • فیروزکوه و دماوند و ری از تهران جدا خواهد شد؟
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • اسکان اضطراری ۲۰ خانوار در معرض خطر در روستای دماب