Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد است و از این فرصت باید در استان نهایت استفاده را کرد .

علی جهانی در نشست هم‌اندیشی با روسای ادارات تعاون کار ورفاه اجتماعی شهرستان‌های تابعه لرستان، با بیان اینکه قابلیت انجام این نوع مشاغل در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است، اظهارکرد: مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل‌های جدید است و می‌تواند علاوه بر اینکه در رشد و توسعه اقتصادی تاثیر بگذارد، در زمینه توسعه اجتماعی نیز باعث تغییرات مثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این نوع مشاغل و تسهیلاتی که در این راستا پرداخت می‌شود منجر به ایجاد فرصت شغلی کوچکی خواهند شد، گفت: هم‌اکنون مشاغل خانگی از جمله شیوه‌های نوین کسب و کار به شمار می‌روند که به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب مورد توجه و استقبال بسیار قرار گرفته است؛ لذا از این نوع اشتغال به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های کسب و کار برای اشتغال افراد جویای کار به ویژه زنان و جوانان در قالب خوداشتغالی نام می‌برند که علاوه بر اشتغال زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش نرخ بیکاری را فراهم می‌کند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به رعایت انصاف و عدالت در پرداخت این نوع تسهیلات در بین متقاضیان تاکید کرد و افزود : همه باید تلاش کنیم بدون اینکه تبعیضی در پرداخت‌ها قائل شویم همه متقاضیان را با رعایت نوبت و بدون اینکه کسی سفارش کرده یا آشنای کسی بوده به آنان تسهیلات پرداخت کنیم .

جهانی ادامه داد: پرونده‌های رسیدگی شده در مراجع حل اختلاف نیز در صدور رای آنها سرعت عمل، دقت و عدالت در آنها رعایت شود و از سرگردانی مراجعین و اتلاف وقتشان جلوگیری شود .

وی توجه به گسترش تعاونی‌ها و حمایت از آنها را اولویت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان برشمرد و خاطر نشان کرد : در استان بیش از 3000 تعاونی وجود دارد که نیاز است با تلاش پالایش شوند و شرکت‌های تعاونی فعال نیاز به کمک دارند تا مورد حمایت قرار گیرند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در واحدهای اقتصادی اشاره و تصریح کرد: سعی شود با تعامل با کارفرمایان و نهادهای اجرایی مرتبط و بازرسی‌های مداوم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی عمومی و تخصصی  در پیشگیری از این آسیب‌ها به مجموعه کار تولید استان کمک شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی لرستان تسهیلات اشتغالزایی مشاغل خانگی کار و رفاه اجتماعی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در استان داریم.

سیدفرهاد ناصری‌نیا امروز (دهم اردیبهشت ماه) در نشست مدیران عضو شورای هماهنگی، ‌تشکلات کارگری و کارفرمایی و جامعه کار و تولید با نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، اظهار کرد: هر پیشرفتی در هر حوزه داریم قطعاً دست کارگر در آن پیداست و براساس قانون، در بیشتر کارگروه‌ها، یک نماینده از کارگر و کارفرما حضور دارد.

وی ادامه داد: در قوانین ما جایگاه و منزلت کارگر دیده شده و تمام هدف این بوده ‌است که مشکلات کارگران با همفکری خودشان حل شود.

او گفت: نگاه ما در وزارت تعاون سه‌جانبه ‌است و اعتقاد ما در قوانین این است که کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری در کشور ۱۴ هزار شهید و در لرستان ۲۰۴ شهید ‌دارد که در حال تآلیف کتاب مربوط به آن هستیم و تلاش داریم تا قبل از کنگره شهدای کارگر، این کتاب چاپ ‌شود.

ناصری‌نیا اظهار کرد: در این هفته، تجلیل از نخبگان کارگری را داریم و دیدار با زنان کارگر ‌نمونه، بازدیدها و همایش‌هایی هم داریم که اگر به برطرف شدن مشکلات کارگری منجر ‌نشود، ابتر خواهد ماند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در استان با ۱۳۸ هزار و ۵۱۷ نفر کارگر داریم، افزود: در حوزه اشتغال‌زایی یکی از مشکلات ما ‌نبود بازار فروش بود که پیشنهاد ما ایجاد یک بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی ‌است. ‌

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار و ۹۱۵ کارگاه فعال ‌در لرستان وجود دارد
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است