Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان چپ‌گرای پارلمان آمریکا لایحه‌ای را با هدف ترغیب ایالات متحده به انجام تحقیقات درباره قتل روزنامه‌نگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره، ارائه کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانواده شیرین ابوعاقله، روزنامه‌نگار شبکه الجزیره که 11 مه هنگام پوشش عملیات نظامی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم به شهادت رسید، روزهای گذشته به واشنگتن رفتند و با وزیر خارجه این کشور دیدار کردند؛ دیداری که پاسخ رضایت‌بخشی از وزارت خارجه آمریکا به دنبال نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال این دیدار و انتشار خبر مخالفت واشنگتن با درخواست‌های خانواده ابوعاقله برای تحقیق و مجازات عوامل ترور این خبرنگار، مقامات منتخب از حزب چپگرای دموکرات از ارائه لایحه‌ای خبر دادند که به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد تحقیقات خود را برای تعیین منبع تیراندازی که منجر به کشته شدن روزنامه نگار شد انجام دهند.

آندره کارسن، نماینده دموکرات گفت: «ما از همکاران خود می‌خواهیم که این موضوع را به عنوان یک موضوع آزادی مطبوعات بدانند و مساله اسرائیل و فلسطین را کنار بگذارند و به این موضوع به چشم حمله به مطبوعات مستقل و قتل یکی از شهروندان ما نگاه کنند.

کارسن همچنین قصد دارد متنی را ارائه دهد که هدفش اجبار آمریکا برای تحقیقات در مورد هر روزنامه نگار آمریکایی است که در خارج از این کشور به قتل رسیده است.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی تبار در این باره، گفت: «شاید... برخی از همکاران من ممکن است در صورت نیاز به حذف کلمه فلسطینی از اصطلاح «آمریکایی-فلسطینی» روی بیاورند تا زندگی او (شیرین) مهم دیده شود».

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شیرین ابوعاقله ، آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شیرین ابوعاقله آمریکا روزنامه نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

وی ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

وی بارها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • پیروزی بدون جنگ
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو