Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس مدیرکل بهزیستی فارس از الکترونیکب شدن همه مراحل صدور مجوز موسسات و مراکز خیریه در استان خبر داد.

محمدرضا هوشیار در همایش موسسات خیریه شیراز بر آموزش و مهارت آموزی، پیوست مذهبی و فرهنگی، ترویج مسئولیت اجتماعی توسط خیریه‌ها تاکید کرد  و گفت: جهت گیری سیاسی و موازی کاری در امور خیریه‌ها وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از بهزیستی فارس، هوشیار افزود: تعدد مراجع صدور پروانه موسسات خیریه نظارت‌ها را با مشکل روبرو می‌کند لذا تشکیل کمیته صدور پروانه ها نیز ضروری است.

مدیرکل بهزیستی فارس از خیرین خواست سخاوتمندی را به نسل‌های بعد انتقال دهند، جلسات هم اندیشی برگزار کنند و اطمینان و اعتماد مردم به خیریه‌ها و قضاوت خیریه‌ها را فاکتور اساسی رشد خیریه‌ها در نظر بگیرند.

هوشیار همچنین از الکترونیکی شدن تمام مراحل صدور مجوز مراکز و موسسات خبر داد.

علیرضا بال افکن، سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌ها و توانمندسازی بهزیستی فارس نیز گفت: سازمان بهزیستی تولیت سلامت اجتماعی را به عهده دارد و بیش از ۱۵۶ فعالیت بر عهده این سازمان است.

او افزود: معاونت مشارکتها خروجی تمام فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، چرا که اگر اشتغال و مسکن را برای مددجویان فراهم کنیم، توانمندسازی جامعه هدف عملی خواهد شد.

او ادامه داد: دفتر موسسات و مراکز غیردولتی درگاه خدمات بهزیستی است و اشخاص حقیقی و حقوقی با دریافت مجوز از بهزیستی بخشی از خدمات بهزیستی را به صورت خصوصی ارائه می‌دهند.

بال افکن اظهار کرد:  تاکنون برای ۸۰۶ مرکز در حوزه‌های تخصصی مجوز صادر کرده‌ایم ،۴۰۶ موسسه غیردولتی و ۲۸۴ خیریه در سطح استان داریم که بخش عمده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند.

او در ادامه عنوان کرد: صدور مجوز و تمدید مجوز مراکز  من بعد به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و حداکثر در مدت زمان سه ماه پروسه صدور کامل مجوز اعمال می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی موسسات غیردولتی مشارکت‌ها و توانمندسازی بهزیستی فارس ادامه داد: در حوزه اشتغال جامعه هدف اولین استانی هستیم که علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی، ۶میلیارد اعتبارات سایر استان‌ها را نیز جذب کرده‌ایم و جشن جذب کامل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ را با حضور صافی رئیس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی کشور برگزار کرده‌ایم.

بال الکن افزود: کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کنند از تسهیلات کم بهره،مشوق‌های بیمه و هزینه جبران کارایی برخوردار خواهند شد.

او با اشاره به تشکیل مجمع خیرین فارس هم گفت: مجمع خیرین با مشارکت خیرین فارس تشکیل شده و امید است با عضویت و همکاری همه خیرین نیک اندیش موانع فعالیت خیرین را رفع کنیم.

شمس، مدیرعامل خانه خیرین نیز در این همایش گفت: به عنوان سرمایه اجتماعی و کسانی که دغدغه مردم را داریم به میدان آمده‌ایم و امروز همه ما در برابر آحاد مردم مسئول هستیم، تزریق امید به زندگی و نشاط اجتماعی به جامعه از وظایف خیریه‌هاست.

شمس ادامه داد: باید دوره‌های آموزشی برای موسسات خیریه برگزار شود تا مددکاری اجتماعی گروهی را آموزش بدهیم و خیریه‌ها با برگزاری دوره‌های گروه درمانی امید به زندگی و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کنند.

مدیرعامل خانه خیرین خاطرنشان کرد: موسسات خیریه به سمت تخصصی شدن ارائه خدمات پیش بروند و دز موازی کاری پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مجوز خیریه مشارکت در امور خیر بهزیستی فارس موسسات خیریه صدور مجوز خیریه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار ، فعالان اقتصادی و اصناف  تا ۲۵ اردیبهشت امسال  مهلت دارند از درگاه ملی مجوز‌ها ، شناسه یکتا و مجوز‌های الکترونیکی کسب وکار  را دریافت کنند
برای دریافت شناسه یکتا از درگاه ملی مجوز‌ها اطلاعات هویتی و دارابودن برخی مجوز‌های لازم مورد نیاز است .

تقویت هوشمندسازی خدمات دولت به اصناف، قابلیت استعلام و دسترسی سریع به مجوز قانونی الکترونیکی فعالان اقتصادی و جلوگیری از فعالیت‌های زیر زمینی و قاچاق برخی مزایای الکترونیکی شدن مجوز‌های کسب وکار است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • الزام کسب و کارها برای دریافت شناسه یکتا
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند
  • مراکز فرهنگی کشور معطل خرابی مهر وزارت ارشاد!
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی