Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مرور مهمترین اخبار دانشکاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

       

 

 

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

تحصیل در مقطع دکتری باید به عنوان شغل در نظر گرفته شود

رییس دانشگاه شریف در نشست صمیمانه با دانشجویان مقطع دکترا گفت: ما با هدف بررسی مسائل خاص دانشجویان مقطع دکترا و قوی‌تر کردن ارتباطمان با این عزیزان اقدام به برگزاری این نشست کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وثوقی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز در این نشست گفت: جلب رضایت‌مندی شما عزیزان وظیفه ماست و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با شنیدن و بررسی نظرات شما، تمهیداتی را در نظر گرفته و به بهبود فرآیند‌های دوره دکترا بپردازیم.

اجلاس معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های تابعه 

 

 اجلاس معاونین و مدیران بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سازمان‌های تابعه با موضوع مرجعیت علمی و بین المللی سازی در عرصه تحقیقات و فناوری با حضور وزیر بهداشت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و جمعی از صاحب نظران در حوزه بین الملل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

 

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری به زمان دیگری موکول شد

پیش از این اعلام شده بود آزمون صلاحیت حرفه‌ای گروه پرستاری در ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود که با اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان برگزاری این آزمون در اطلاعیه‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

ایران پیشتاز در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی

 به گفته مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ایران یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی است.

برترین‌های جشنواره «نانو و رسانه» معرفی شدند

 

برترین رسانه‌ها و فعالان خبری حوزه فناوری نانو در سال ۱۴۰۰، روز دو‌شنبه سوم مردادماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور مدیران ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو و تنی چند از فعالان رسانه معرفی شدند.

ارزش افزوده و اشتغال در گیم و سرگرمی را شرکت‌های خلاق خلق می‌کنند

تفاهم‌نامه شکل‌گیری خانه خلاق و نوآوری بازی‌های رایانه‌ای به امضای رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رسید.  به گفته‌ی سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: یکی از قدرتمندترین حوزه‌های صنایع خلاق گیم است که طیف گسترده‌ای از تخصص‌ها، توانمندی‌ها و فناوری‌ها را به خدمت می‌گیرد و با استفاده از محصولات کارآمد ایران‌ساخت می‌توانیم بازار خوبی را در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس و منطقه کسب کنیم که زمینه‌ساز ثروت آفرینی و خلق ارزش‌افزوده خواهد بود.

تنها ۳۰ درصد ظرفیت دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد کشور استفاده می‌شود

حقی، مدیر عامل پیشگامان بنیاد تعاون بسیج در نشست خبری رویداد ملی تا ثریا با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ابتدای سال درباره اقتصاد دانش‌بنیان گفت: برای قدم برداشتن در این مسیر لازم است که چالش‌های آن را بشناسیم، وی در ادامه به سه چالش جدی در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد.

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و کاستمک برای ارائه فرصت‌های مطالعاتی با محققان مسلمان توافق کردند

مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در مراسم اعطای جوایز دو دانشمند ایرانی برنده جایزه کامستک (کمیته دائمی همکاری­‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی) از توافق این بنیاد و کامستک برای ارائه فرصت‌های مطالعاتی به محققان جوان مسلمان خبر داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو شرکت خلاق تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جشنواره فناوری نانو و رسانه علوم پزشکی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )