Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی که پنج‌شنبه منتشر کرد مقامات مراکشی را به هدف قرار دادن و محکوم کردن روزنامه نگاران مخالف متهم و تاکید کرد که مقامات این کشور از این ابزارها برای ساکت کردن هرگونه صدای مخالفی استفاده می‌کنند. در مقابل دولت مراکش اتهامات دیده‌بان حقوق بشر را "بی‌اساس" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین،‌ دیده‌بان حقوق بشر، پنجشنبه در گزارش خود از هدف قرار دادن روزنامه نگاران و مخالفان در مراکش با "تکنیک‌های سرکوبگرانه" توسط مقامات این کشور، به ویژه محکومیت آنها در مورد پرونده‌های حقوق عمومی و کمپین‌های افترا" انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش طولانی که در نیویورک منتشر شده است، پرونده ۸ روزنامه نگار و فعال مخالف را که در سال‌های اخیر در پرونده‌های جنایی محکوم یا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، مورد بررسی قرار داده است. براساس این گزارش اکثریت آنها متهم به "تجاوز جنسی" شدند.

دیده‌بان حقوق بشر این روزنامه نگاران را "قربانیان ابزارهای مورد استفاده دولت برای سرکوب شدیدترین مخالفان خود و ارعاب دیگران با هدف ساکت کردن هرگونه صدای مخالف" دانست.

مصطفی بایتاس، سخنگوی رسمی دولت مراکش عصر پنجشنبه به این گزارش پاسخ داد و گفت که این گزارش چیزی نیست جز "مجموعه‌ای از اتهامات بی‌اساس و مغرضانه‌" که این سازمان علیه پادشاهی روا داشته است.

بایتاس در بیانیه‌ای گفت: تعصب ضد پادشاهی مراکش منجر به جعل برخی اتهامات غیرواقعی شده و این رویکرد خصمانه با هدف تضعیف دست آوردهای حقوق بشری کشورمان اتخاذ شده است.

وی افزود: اتهامات بدخواهانه، مراکش را از ادامه مسیر خود برای ساختن کشوری مبتنی بر قانون و شفافیت منصرف نخواهد کرد.

در این گزارش همچنین به محکومیت یا محاکمه دیگرانی که به اتهامات جنایی مانند "پولشویی" نیز اشاره شده است.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر در پایان توصیه می‌کند که مقامات مراکشی حق بیان و زندگی خصوصی را محترم بشمارند و به استفاده از این تکنیک‌ها علیه روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی برای سرکوب آنها پایان دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراكش ديده بان حقوق بشر دیده بان حقوق بشر روزنامه نگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت

سخنگوی وزارت خارجه گفت: آمریکا با مجوز دادن به پلیس این کشور برای برخورد و سرکوب خشونت‌آمیز با مطالبات دانشجویی به ویژه در محیط دانشگاه تعهدات حقوق بشری خود را نادیده گرفته است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077187 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه+ فیلم
  • محکومیت سرکوب دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه + فیلم
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • کنعانی: آمریکا با سرکوب دانشجویان حقوق‌بشر را نادیده گرفت
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است