Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شهید اکبر مولایی در تاریخ هفدهم مهرماه 1330 در روستای فردو قم به دنیا آمد. وی پس از اعزام از طریق سپاه قم به منطقه جنوب اعزام شد و با مجاهدت‌های فراوان به جنگ علیه رژیم مزدور عراق پرداخت و سرانجام این شهید والامقام در تاریخ هفتم اسفندماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین

و لا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

مپندارید کسانى که در راه خدا و براى خدا کشته مى‌شوند مرده‌اند بلکه زنده‌اند و نزد خداى خویش روزى مى‌خورند.

درود بی‌کران بر خداوند یکتا که به ما جان داد تا فداى اسلام و قرآن و رهبر و ایران و مستضعفین جهان کنیم. سلام و درود بر پیامبران گرامى به‌ویژه پیامبر بزرگوار اسلام که ما را به‌راه راست و مرگى شرافتمندانه رهبرى فرمود؛ سلام و درود ما به مولاى متقیان امیرمؤمنان حضرت على(ع) که به ما آموخت چگونه عبادت خداوند متعال را به جاى آوریم و سنگر مسجد را حفظ کنیم و چگونه در راه خدا جهاد کنیم و در برابر ظلم و کفر ایستادگى کنیم.

سلام و درود ما به حضرت فاطمه‌زهرا(س) که به مادرهاى ما آموخت چگونه باید فرزند تربیت کرد که در پیشگاه خداوند متعال مسئول بوده و به وظیفه شرعى خود عمل نماید.

 سلام و درود ما به امام حسن مجتبى(ع) که به ما آموخت چگونه باید صبر نمود و در مقابل سختی‌ها و ناملایمات شکیبایى نشان داد. سلام و درود ما به سرور شهیدان امام حسین(ع) که به ما آموخت چگونه باید مسلمان متعهد از جان خود بگذرد تا بتواند در مقابل کفر و ظلم و استکبار ایستادگى کند.

سلام و درود ما به امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب‌کبرى(س) که به ما آموخت چگونه باید پیام شهدا را به گوش جهانیان رساند و بالاخره سلام و درود ما به جمیع معصومین پاک(ع) که هر کدام به نحوى معلمى براى درس دادن  جمهورى اسلامى هستند.

 سلام و درود ما به رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهورى اسلامى ایران، امام خمینى که ما ملت ایران و سایر مسلمانان  و مستضعفین جهان را از خواب غفلت بیدار نمود و به ما فهماند که مى‌توانیم در برابر کفر و  ظلم و استکبار جهانى بایستیم و سلام و درود ما به جمیع شهداى راه حق و حقیقت و جمیع شهداى اخیر ایران همچون مطهرى‌ها، بهشتى‌ها، مفتح‌ها، رجایى‌ها و باهنرها و 72 تن یاران امام امت و جمیع شهدایى که شما بهتر ازمن مى‌دانید.

آرى از این که راه خوبى یعنى جهاد فى سبیل‌الله را انتخاب کرده‌ایم و راه امام حسین(ع) و یارانش را ادامه می‌دهیم خیلى خوشحال مى‌باشیم و از خداوند متعال مى‌خواهم که به ما توفیق این را بدهد تا بتوانیم این راه را طوری که خدا مى‌خواهد ادامه دهیم و ان شاءالله ادامه خواهیم داد و تا زمانی که کفر و ظلم و استکبار جهانى باشد ما از پاى نخواهیم نشست ان شاءالله.

عرض مى‌شود اى ابوى و اى والده مهربان اول اینجانب اکبر ملایى فرزند شما از راه دور و از جبهه حق علیه باطل شما پدر و مادر عزیز را سلام مى‌رسانم و امیدوارم همیشه در پناه ولى عصر امام زمان(عج) محفوظ نمایند و امیدوارم که اینجانب فرزند خود را حلال نموده و اگر بدى یا تخلفى از بنده سر زده ان شاءالله مى‌بخشید.

آرى اى پدر  و اى مادر مهربان شما مى‌دانید که راه رفتنى را باید رفت چه بهتر که این راه را با رضایت خداى متعال برویم. اگر شهادت نصیب این‌جانب شد افتخاری است براى شما و براى بنده هیچ‌گونه جاى نگرانى نیست؛ بنده به شما توصیه مى‌نمایم که اگر این افتخار بزرگ نصیبم شد یعنى شهادت، از شما مى‌خواهم که اصلا براى اینجانب گریه نکنید و بعد از من شما پدر و مادر مهربان و برادران عزیزم را به خداوند متعال مى‌سپارم.

همسر و بچه‌هایم را اول به خداى متعال و بعد از خدا به شما پدر و مادر و برادران عزیزم مخصوصا برادران کوچکم احمد و حسین که مشکلاتشان کمتر است، مى‌سپارم امیدوارم همه حرف‌هایم را به شما زده باشم البته حرف‌هایم زیاد است، اما بیشتر از این به یادم نمى‌آید.

چند تذکر از بنده به شما:

1- وصیت‌نامه‌اى نوشته‌ام که در سپاه پاسداران قم مى‌باشد به آن عمل کرده و حتما عمل کنید.

2- دیگر این که این‌جانب هر مالى دارم طبق موازین شرعى تقسیم شود.

3- اول مهریه همسرم را مشخص کنید و اگر خواست به او بدهید البته مهر او را دو برابر آنچه در مهرنامه اوست به او بدهید.

4- بدهکارى‌هایى که به برادرم احمد گفتم آنها را جمعا بپردازید و در پایان از همسر مهربانم عذرخواهى مى‌کنم اگر در خانه از این‌جانب بدى دیدید ببخشید اجرش ان شاءالله با خداست؛ اینجانب اکبر را حلال نموده باز هم امیدوارم حلالم کنی.

جمله شعرى که در راه آهن قم خواندیم این بود

کفن بدوز بهر تنم مادر، مگر عزیزتر از  على‌اکبرم

واقعا حقیقت همین جمله شعر است، در پایان از شما پدر و مادر مهربان، برادر محمدعلى و برادر عباس و برادر حسین و برادر احمد و همشیره آسیه و فاطمه خداحافظى مى‌نمایم و شما را به خدا مى‌سپارم و باز همسرم و بچه‌هایم اعظم و اکرم عزیز را بخدا مى‌سپارم و بعد از خدا آن‌ها را به شما مى‌سپارم.

 به امید پیروزى اسلام بر کفر جهانى شب و روز شما به‌خیر. به امید دیدار که کجا باشد خدا مى‌داند خداحافظ. خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار

به‌گفته خمینى ما همه مرد جنگیم، صدام آمریکایى بجنگ تا بجنگیم

آمریکا آمریکا تو با سلاح ناوگان، ما با سلاح ایمان بجنگ تا بجنگیم

انتهای پیام/78032

منبع: فارس

کلیدواژه: کنگره شهدا شهادت وصیت نامه شهدا کنگره شهدای قم شهدای قم ما آموخت چگونه ما آموخت چگونه سلام و درود ما شما پدر و مادر ظلم و استکبار خداوند متعال ان شاءالله خدا مى

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت

عسگری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

وی افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد. دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند.

بیشتر بخوانید

پیکر رزمنده دوران دفاع مقدس فردا تشییع و خاکسپاری می‌شود

دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ها در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.

مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • آسمانی شدن مادر شهید در فرادنبه
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب