Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، در چند روز اخیر سیلاب‌های متعددی در شهرهای مختلف کشور رخ داد و خساراتی را بر جای گذاشت.

    بیشتر بخوانید هواشناسی ایران / تشدید بارش‌های موسمی در بیشتر مناطق کشور وضعیت سیل در استان تهران

 معاون استاندار تهران از انتقال مردم و اهالی روستاهای فیروزکوه به مناطق امن از طریق راه آهن فیروزکوه خبر داد و گفت: در سیل دیروز تعدادی مفقودی و فوتی در فیروزکوه اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس جوهری با اشاره به آخرین اقدامات کمک رسانی در محدوده فیروزکوه اظهار داشت: مسیر دسترسی به شهرستان فیروزکوه مسدود است و هنوز موفق به حضور در مرکز حادثه نشدیم اما سعی می کنیم از مسیرهای فرعی در محل حاضر شویم.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مردم و اهالی روستاهای فیروزکوه با وجود سختی‌ها از روستا خارج و به ایستگاه قطار جهت انتقال به محل امن منتقل شدند.

معاون استاندار تهران در ادامه گفت: در فیروزکوه تعدادی مفقودی و فوتی اعلام شده که تعداد دقیق آن نیاز به بررسی دارد.

جوهری در پایان خاطرنشان کرد: تردد قطار در ایستگاه راه‌آهن فیروزکوه برقرار است و تعدادی از مردم توسط قطار از شهرستان خارج شدند.

استاندار تهران امروز در بازدید از مناطق آسیب دیده شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: سیلاب روز گذشته منطقه حبله رود ۹ فوتی، ۱۶ مفقودی و ۱۲ مصدوم داشت خوشبختانه ۱۰ مصدوم به صورت سرپایی درمان و دو نفر به بیمارستان منتقل شدند.

وضعیت سیل در استان اصفهان

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نسبت به جاری شدن سیل در مناطق شرقی استان هشدار داد.

منصور شیشه‌فروش در جمع خبرنگاران نسبت به وقوع سیل در مناطق شرقی این استان هشدار داد و  اظهار داشت: جریان سیلابی از روستاهای جعفرآباد، دخرآباد ، بوران و مجیدآباد شهرستان کوهپایه به سمت کوهپایه و شهرک صنعتی در جریان است.

وی افزود: بنا بر اعلام هشدارهای قبلی تا آخر وقت امروز اکثر مناطق استان با بارش رگباری، سیلابی و نقطه‌ای مواجه است که این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان اصفهان تشدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این زمینه ادامه داد: جریان سیل در روستاهای دولت‌آباد، دره‌بید و کردعلیا بخش کرون شهرستان تیران و کرون ادامه دارد و  به سوی روستاهای افجان، قلعه ناظر در حال حرکت است و به ساکنین این مناطق توصیه می‌شود که هشدارهای اعلام شده را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بارش‌های دیروز  به چادرهای عشایر شهرستان فریدن خساراتی وارد شد و  فیبر نوری بر اسیر جریان سیل دچار آسیب شده و تلفن روستاهای لوشاب، حسن رباط و موته و شهرستان لای‌بید بخش میمه قطع است.

شیشه‌فروش در خصوص وضعیت جاده‌های استان گفت: محور جاده‌ای انارک - چوپانان به علت بارندگی شدید و آب‌گرفتگی موقتاً مسدود شده و همچنین محورهای جاده‌های نایین به اردستان و انارک به چوپانان و محور فرعی حسن رباط به لای‌بید که به علت سیل مسدود شده بود،  با برطرف شدن خطر و ایمن‌سازی محور بازگشایی گردید.

وی از تخلیه ساکنین ۶ روستای در معرض خطر خبر داده و خاطر نشان کرد: استقرار ۲۵۰ تیم امدادی در سطح استان، بازگشایی راه‌ها، تخلیه آب از ۱۰۰ منزل مسکونی، تخلیه آب از معابر، امدادرسانی به ۷۵ خودرو درجاده‌ها، تقویت سیل بندها و بندهای آب‌خیزداری، اطلاع‌رسانی و هشدار به گروه‌های در معرض خطر  ۱۱ شهرستان تحت تاثیر انجام شد.

 با اعلام روابط عمومی مترو منطقه اصفهان، فعالیت متروی این شهرستان به دلیل شرایط جوی نامناسب و بحرانی امروز تعطیل است.

وضعیت سیل در استان یزد

 سامانه بارشی مونسون از حدود ۴ بامداد امروز تا به الان در شهر یزد زمینه سیلابی شدن بسیاری از خیابان‌های یزد را به وجود آورده است.

 پس از اینکه روز گذشته در نقاط مختلف استان یزد بارندگی‌های گسترده سبب ایجاد سیل شده بود، این بارش‌ها از بامداد امروز در یزد هم آغاز شد.

شدت بارش باران در شهر یزد به حدی زیاد بوده است که در عرض کمتر از چند دقیثه روان آب در نقاط مختلف شهر آغاز شد و به فاصله کمتر از یکساعت خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یزد سیلابی شدند.

با وجودی که هنوز میزان بارش به صورت دقیق مشخص نیست و همچنان باران در حال باریدن است اما تا همین میزان هم در شهر یزد کم سابقه و حتی شاید بتوان گفت بی‌سابقه بوده است.

آب در بسیاری از نقاط شهر یزد از پیاده‌روها و جداول هم بالاتر آمده و به زیر زمین برخی از منازل وارد شده که خسارت‌های مالی به دنبال داشته است.

در حال حاظر از شدت باران کاسته شده اما همچنان بارندگی در حال انجام است.

بر اثر بارش سیل آسای بامداد امروز در یزد، یک منزل در محله سرسنگ واقع در بافت تاریخی یزد کاملا ویران شد.

در این حادثه، یک نفر جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

بلافاصله نیروهای امدادی در محل حادثه حضور یافته و پیکر و مصدومان را از زیر آوار خارج کردند.

گفتنی است:‌ ستاد مدیریت بحران استان یزد از ساکنان بافت تاریخی خواسته است با توجه به بارش شدید باران، نسبت به تخلیه‌ منازل خود اقدام کرده و در مساجد،حسینه ها و ورزشگاه های خارج از بافت مستقر شوند.

وضعیت سیل در استان فارس

 رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: مصدوم این حادثه توسط خودروی شخصی به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شده است.

محمدجواد مرادیان افزود: به گفته همراه، کودک ۷ ساله حدود یک هزار متر در آب بیرون کشیده شده است.

وی، توجه به توصیه‌های ایمنی را به ویژه در سالمندان و کودکان جدی‌تر خواند و گفت: آب حاصل از سیلاب، به دلیل گل آلود بودن از چگالی بالاتری برخوردار بوده و قدرت بیشتری دارد، به صورتی که حدود ۱۵ سانتی متر آب سیلاب موجب بر هم خوردن تعادل و غرق شدگی افراد می‌شود.

مرادیان همچنین حدود ۳۰ سانتی متر آب سیلاب را سبب خطر جابه جایی و غرق شدگی خودرو دانست و گفت: خار و خاشاک و دیگر موادی که در اثر سیلاب جابه جا می‌شود، قابل مشاهده نبوده و خطر برخورد به عابران و ایجاد ضربه و آسیب را به همراه دارد.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: مردم در صورت مواجهه با مصدوم در چنین شرایطی، چنانچه فرد وضعیت وخیمی ندارد، توصیه می‌شود تنها افرادی که دوره‌های کمک‌های امدادی را گذرانده باشند برای کمک به فرد سانحه دیده اقدام کنند و در چنین مواقعی نخستین و مهم‌ترین اقدام، تماس فوری با مرکز اورژانس ۱۱۵ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149074 برچسب‌ها سیل

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیل وضعیت سیل در استان شهر یزد بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی

به گزارش «تابناک»، حسین ایثارگر، جمعه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ بارش تگرگ موجب آب افتادگی برخی منازل روستایی به ویژه در روستاهای "جنبذ" و "علی آباد سیدرحیم" از توابع بخش مرکزی این شهرستان شده است.

وی افزود:‌ گزارش های رسیده حاکی از آن است که سیلاب به بخشی از راه‌ های روستایی و بین مزارع و نیز محصولات کشاورزی منطقه آسیب رسانده است و در موردی حتی یکی از روستاییان با موتورسیکلت هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیلاب شده بود، که با تلاش مردم راکب نجات یافت اما موتور وی را آب برده است.

فرماندار ششتمد گفت:‌ با توجه به تعطیلی جمعه، روز شنبه تیم های ارزیاب برای بررسی وضعیت مناطق روستایی مزبور و برآورد خسارات وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ منازل روستایی این شهرستان عمدتا دارای سازه های خشت و گلی است و با مصالح قدیمی و سنتی ساخته شده است که این می تواند در مواقع بارندگی شدید و بروز سیلاب آسیب زا باشد.

مرکز شهرستان تازه‌ تاسیس شِشتَمَد در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

ششتمد با وسعت سه هزار و ۷۸۶ کیلومتر مربع و ۲۴ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ بخش مرکزی و شامکان، ۴۸ دهیاری و ۵۳ آبادی است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی