Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌ای که گذشت سیل تابستانی مهمان ناخوانده استان‌های کشور بود و از پایتخت تا استان فارس و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و حتی استان‌های یزد و اصفهان نیز درگیر پدیده سیل شدند.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در هفته‌ای که گذشت سیل تابستانی مهمان ناخوانده استان‌های کشور بود و از پایتخت تا استان فارس و هرمزگان و سیستان و بلوچستان و حتی استان‌های یزد و اصفهان نیز درگیر پدیده بارش‌های موسمی تابستانی شدند که حجم زیاد بارش‌ها باعث ایجاد پدیده سیل شد و خسارت‌های نجومی به زیر ساخت برخی استان‌ها وارد کرد و حتی باعث فوت و مفقودی چند تن از هموطنانمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

تشریح وضعیت مقابله با سیلاب در استان تهران

بارندگی باعث خسارت به بخش کشاورزی حاجی‌آباد هرمزگان شد

آمار فوتی‌های سیل استهبان به ۱۷ نفر رسید

فوتی‌های سیل استهبان به ۲۰ نفر رسید / ۳ نفر مفقودی

امدادرسانی و اسکان به روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

باز هم غافلگیری؛ داغ سیل بر دل مردم استان فارس / آیا سازمان هواشناسی هشدار داده بود؟

واکنش بسیج دانشجویی فارس نسبت به اظهارات نماینده مردم شیراز در خصوص سیل استهبان

حادثه سیل استهبان حاصل به کارگیری افراد نالایق در سطوح مختلف است

آخرهفته؛ اوج بارش در فارس/ تعطیلی تمام تفرجگاه‌های استان

ماجراهای سفرهای استانی رئیس جمهور/اعتراض دانشجویان استان مرکزی به بی برنامگی سفرهای استانی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی و هشت دفتر این تشکل در دانشگاه‌های استان مرکزی در نامه‌ای به سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری نسبت به بی برنامگی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی اعتراض و اعلام کردند: با ناهماهنگی‌هایی که بوی مهندسی شدگی از آن به مشام می‌رسید، دست اندر کاران برنامه نه تنها نگذاشتند که ریاست محترم جمهوری صدای دانشجویان بسیجی را بشنوند، بلکه تا لحظه آخر حتی حضور ایشان در جلسه را نیز صلاح ندانستند!

بیشتر بخوانید:

اعتراض دانشجویان استان مرکزی به بی‌برنامگی در سفر رئیسی/ نگذاشتند صدای دانشجویان بسیجی به رئیس جمهور برسد

بهره‌گیری از ظرفیت جوانان؛ مهم‌ترین مطالبه دانشجویان همدانی از دولت سیزدهم

ارمغان‌های سفر رئیسی به استان مرکزی/چه تصمیماتی برای هپکو و آذرآب گرفته شد؟ 

سفر استانی بیست و نهم رئیس جمهور به استان مرکزی با تصویب ۲۲۰ طرح به سرانجام رسید. سفری که با بازدید از کارخانه صنایع آذرآب آغاز شده بود و با حضور در شرکت هپکو ادامه یافت.

آذرآب را به عنوان شرکت صنعت ساز معرفی می‌کنند که در کار ساخت تجهیزات پالایشگاه‌های گاز و نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، سد‌ها و کارخانجات دیگر است و حدود ۴۰ سال عمر دارد. پس از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، عملکرد مدیران نااهل خصوصی، بدهی چند میلیاردی روی دست این شرکت گذاشت و در نهایت آذرآب در اختیار یک بانک قرار گرفت و حالا گرفتار مشکلات مالکیتی و سهام داری است.

رئیس جمهور در بازدید از این شرکت با کارگران به گفتگو پرداخت و قول داد که آذرآب را احیا خواهد کرد و در حاشیه بازدید از این کارخانه گفت: متأسفیم که کارخانه آذرآب باوجود توانایی برای رفع نیازمندی سایر کارخانجات و صنایع، با کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کند. کاری می‌کنیم که انشاءالله ظرفیت کارگری این کارخانه حداقل به همان ظرفیت سه هزار نفر سابق بازگردد.

رئیس جمهور پس از آن در سالن تولید هپکو حضور یافت و با مسئولان و کارگران این شرکت گفتگو کرد. ابوالفضل رنجبر، فعال کارگری هپکو و سیدامیر میرناصری، رئیس شورای اسلامی کار این شرکت با رئیسی گفتگو کردند.

کارگران هپکو از شب گذشته با نصب بنر‌هایی در سطح کارخانه با مضمون «رئیسی سپاس» و «رئیسی متشکریم» قدردانی خود را از اقدامات رئیس جمهور برای حل مشکلات این شرکت نشان دادند.

رئیسی در هپکو تأکید کرد این شرکت باید با سه برابر ظرفیت فعلی، کار کند و محصولات تولید داخل از جمله هپکو، به هیچ عنوان نباید از خارج وارد شود؛ او در جمع کارگران این شرکت گفت: مسائل شرکت‌های تولیدی باید به‌صورت تخصصی پیگیری و حل شود و افراد غیرمتخصص حق دخالت در این موضوعات را ندارند.

بیشتر بخوانید: 

خداحافظی کارگران هپکو از رئیس جمهور با شعار «رئیسی دوستت داریم» / افتتاح بزرگترین کارخانه تولید پنل خورشیدی کشور در استان مرکزی

اظهارات عجیب استاندار کرمان در گفتگو با دانشجو!

استاندار کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره وضعیت آبگیری سد صفارود رابر اظهار کرد: ساخت سد صفارود پیشرفت ۹۴ درصدی داشته و برای آبگیری این سد باید منتظر بارش باران باشیم و این مورد دیگر دست ما نیست و باید دعا کنیم باران ببارد؛ این سد دقیقا مثل سد کرخه است که چند سال خالی بود و بعد پر از آب شد!

بیشتر بخوانید:

باید برای آبگیری سد صفارود منتظر بارش باران باشیم! / واگذاری مجدد معدن کرومیت سیر قانونی دارد

۱۵ سال ساخت سد، بدون مجوز محیط زیست! / صفارود، سدی که به «بحران آب» در کرمان دامن می‌زند

وقتی زیاده خواهی معادن تمامی ندارد!

کوه‌ها و رشته کوه‌های دشت‌های میانی کشورمان، منابع معدنی متفاوت و غنی را در دل خود جای داده اند و معادن بسیاری در اصفهان، استان مرکزی، یزد، کرمان و ... به بهره برداری رسیده اند و تاکنون مواد معدنی زیادی هم استخراج شده است. اینکه صنعت برداشت از معادن، یک تنه درحال درآمدزایی برای کشورمان است و ما همین محصولات معدنی را قبل از صادرات، فرآوری نمی‌کنیم، یک مساله است؛ زیاده خواهی برخی معادن و خروج از حریم مشخص شده در مجوز و پروانه بهره برداری و بی اعتنایی به تخریب منابع آبی زیرزمینی و زیست بوم مساله مهم دیگری است. هر دوی این مسائل انتقادات جدی را متوجه فعالیت پرسود معدنی در ایران می‌کند. فعالیت‌هایی که حمایت قانون را دارد، اما اثرات منفی آن روزبه روز بیشتر مشاهده می‌شود؛ مانند آنچه در نزدیکی روستای راوه دلیجان درحال رخ دادن است.

بیشتر بخوانید:

آلودگی محیط زیست براثر تخریب معدن، اعتراض مردم و مسئولانی که ککشان نمی‌گزد!

اقدام فراقانونی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در شهرستان بهبهان

 پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس بهبهان برای ساخت نزدیک به هزار واحد مسکونی و شاید بیشتر، بدون اخذ مجوزات شهرداری، آنهم در حالی که شهرداری بعنوان یک ارگان خدمت رسان همواره خود با حقوق عقب افتاده کارگران زحمت کش، کمبود بودجه عمران شهری، آسفالت‌های نیمه کاره و زمین‌های خاکی آسفالت نشده در مناطق محروم و غیرمحروم و... دست به گریبان است، این ابر شرکت پالایشگاهی در محدوده شهر به مساحت ۱۲ هکتار، قبل از اخذ مالکیت نسبت به دیوار کشی محدوده مورد نظر اقدام ورزیده که موجب اعتراض اعضای شورای شهر، رسانه‌های محلی، نخبگان و جریانات مختلف مردمی همراه شده است که البته شهرداری بهبهان طی اخطاری به مدیر پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس، خواستار توقف ساخت و ساز تا انجام مراحل قانونی شد.

 

 

بیشتر بخوانید:

بیانیه مجمع مطالبه‌گران شهرستان بهبهان پیرو اقدام فراقانونی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

اخطار شهردار بهبهان به مدیر پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس+ عکس

مشکلات کشاورزان حمیدیه از زبان نماینده مجلس این شهرستان

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در حاشیه نمایشگاه هم‌افزا با اشاره به حضور میدانی خود در شهرستان حمیدیه و پیگیری مسائل کشاورزان این شهرستان گفت: من مطالبم را درباره کشاورزان حمیدیه به صورت میدانی خدمت شما عرض میکنم، من چهار پنج روز پیش حمیدیه بودم و وضعیت کشاورزان و دامداران، وضعیت شهر و روستاهای حمیدیه را دیدم؛ متاسفانه در شهرستان بخشنامه‌ای صادر می‌شود که به شکل میدانی تحقق این بخشنامه‌ها رصد نمیشود، البته ما به عنوان خادم مردم در مجلس این وضعیت را رصد کردیم؛ مردم حمیدیه از نظر آبی که برای کشاورزی و دام خودشان باید داشته باشند در مضیقه جدی هستند.

بیشتر بخوانید:

دام‌های مردم حمیدیه از آب محروم هستند / رهاسازی آب باید از پشت سد کرخه صورت بگیرد + فیلم

مسائل آبی در یکی از پر بارش ترین استان‌های کشور

استان لرستان معمولا از استان‌های پر آّب و بارش کشور محسوب می‌شود و منابع آبی و آبشارهای زیبای این استان در ذهن مردم نقش بسته اما متاسفانه به گفته کارشناسان، این استان نیز با مشکل مدیریت منابع آبی مواجه است؛ از این رو با آقای مسعود کریمی بیرانوند از مطالبه‌گران استان لرستان به گفتگو نشستیم.

مسعود کریمی بیرانوند، مطالبه‌گر استان لرستان پیرو مسئله عدالت در تخصیص آب در استان لرستان گفت: بنده یک یادداشتی دارم تحت عنوان لرستان تشنه آب یا داد؛ یک حدیثی امام صادق دارند که میفرمایند عدالت از آبی که به فرد تشنه میرسد گوارا‌تر است؛ تشنگی یک محرومیت جسمی است، اما بی عدالت، محرومیت روحی و مغنوی است، استان لرستان طبق تمامی شاخص‌ها از استان‌های پر آب کشور است. اگر به عنوان مثال بخواهم عرض کنم باید بگویم استان لرستان با ۵۵۰ میلی متر بارش در طول سال از پر بارش‌ترین استان‌های کشور است، ۱۶ میلیارد متر مکعب بارندگی در طول سال دارد و استان لرستان به تنهایی ۱۲ درصد از روان آب‌های کشور را تشکیل میدهد و بیش از ۱۲ میلیارد مکعب خروجی آب از استان است که به تنهایی از کل آب‌هایی که وارد کشور میشود بیشتر است و این موارد نشان می دهد استان لرستان از جهت منابع آبی غنای زیادی دارد.

کریمی ادامه داد: متاسفانه چیزی که مردم لرستان را رنج میدهد این است که دولت روی این استعداد هیچگونه سرمایه‌گذاری نکرده و طرح‌های حاکمیتی در این مورد به شدت تبعیض آمیز است

بیشتر بخوانید:

مسئله آب لرستان ناشی از یک محرومیت حقیقی است / بیکاری در استان با حمایت دولت حل می‌شود

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیل باران موسمی سفرهای استانی رئیسی هپکو آذرآب معدن دالی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس استان های کشور بیشتر بخوانید استان لرستان سیل استهبان استان مرکزی رئیس جمهور منابع آبی سد صفارود استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

معاون پارلمانی رئیس جمهور طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.

به گزارش ایسنا،‌ متن نامه حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
سلام علیکم؛

پیرو جلسات ارزی برگزار شده در دفتر جنابعالی با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و بیانات جنابعالی پس از برگزاری جلسه و ابراز انتقاداتی در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱. دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز و سیاستهای اقتصادی در چارچوب قوانین دایمی، قانون بودجه و برنامه هفتم لحاظ شده است. بدیهی است این مصوبات به عنوان قوانین بالادستی در اعمال سیاستهای اقتصادی و ارزی دولت مدنظر قرار گرفته است.

۲. سیاستهای اقتصادی و ارزی سال ۱۴۰۳ در چارچوب شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، با همکاری سه دستگاه اصلی اقتصادی (وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه) تهیه شده و در حال نهایی شدن در دولت می‌باشد.

۳. در سال ۱۴۰۲، سیاست‌های اقتصادی و ارزی در چارچوب اسناد بالادستی کشور تهیه و اجرا شد. این سیاستها موفق شدند نرخ رشد نقدینگی را از ۳۳.۱  درصد در فروردین به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه، تورم تولیدکننده را از ۴۴.۷ درصد به ۲۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه مصرف کننده را از ۵۵.۵ درصد به ۳۲.۳ درصد کاهش دهند. در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد بانک مرکزی، تراز تجاری برابر ۲۰.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است. تحقق این موفقیت‌ها در کنار تحقق نرخ رشد ۶ درصدی برای سال۱۴۰۲ (رشد  ۹ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۷ درصد) بوده است. طبق گزارشات بین المللی، در سال گذشته میلادی، ایران توانست بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه داشته باشد و جزو بالاترین نرخ های رشد کشورهای جهان بوده است.

۴. در سال ۱۴۰۲، معادل ۶۹ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌ای با نرخ مصوب به موقع تامین شده است که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط آن طی۴ سال قبل بوده است. بخش عمده این ارزها به کالاهای سرمایه و مواد اولیه کارخانجات تولیدی اختصاص یافت. از طرف دیگر، اختصاص ارز ترجیحی به دارو معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و تلاش شد ارز کلیه کالاهای اساسی به سرعت تخصیص و تأمین گردد به گونه ای که هیچ وقفه ای در بارگیری و تخلیه کشتی‌ها صورت نپذیرد.

۵. به منظور بهبود نظام توزیع کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند از طرح کالابرگ استفاده شد و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر (۷ دهک درآمدی) از این طرح استفاده می‌کنند که طبق آن ۱۱ قلم کالای ضروری به قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

۶. علاوه بر این، بسیاری از نیازهای تأمین نشده در دهه ۹۰ از جمله واردات خودرو، سفر حج عمره، واردات کامیون و تاکسی های برقی در دستور کار دولت در سال ۱۴۰۲ قرار داشت و در سال جاری شاهد نتایج آن خواهیم بود.

۷. قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.

۸. یکی از دلایل اصلی آرامش بازارها پس از اجرای عملیات موفق "وعده صادق" و عدم تحقق برنامه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و کالا، بسترسازی مناسب ارزی و اقدامات انجام شده در بازار کالا بوده است. دشمنان پس از شکست خوردن در این حوزه با تقویت تحریم ها و اقدامات رسانه ای، به دنبال تشدید
انتظارات تورمی و اختلال در حوزه های اقتصادی بویژه بازارهای ارز و کالا می باشند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت و زمان شناسی مناسب همیشگی، دولت را در تحقق شعار سال یاری نماید.

محمد حسینی. معاون پارلمانی رئیس جمهوری

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهمان «بی واسطه» شد +فیلم
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • اسراییل تبدیل به بلای جان آمریکا شده است
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • طومار عجیب هواداران بایرن: توخل باید بماند!
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد