Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:52:32 GMT

از قطع راه ارتباطی روستاها تا امدادرسانی به مسافران

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۲۰۵۲

از قطع راه ارتباطی روستاها تا امدادرسانی به مسافران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمدی سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران درباره آخرین وضعیت استان پس از بارش های سیل آسا، اظهار کرد: باتوجه به اعلام آماده‌باش و تاکید استاندار در راستای رصد لحظه‌ای اتفاقات و تبعات ناشی از سیلاب‌های احتمال و وقوع سیلاب دیروز در منطقه بایجان آمل با تلاش دستگاه‌ها و یگان‌های امدادی بازگشایی محور هراز و محورهای مواصلاتی روستایی منطقه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باتوجه به پیش‌بینی‌های به عمل آمده از ساعت ۲۲ شب گذشته شاهد بارش‌های رگباری در منطقه بلده بودیم که موجب آب گرفتگی مسیل‌ها و تجمع سیلاب در رودخانه‌های فصلی شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران اضافه کرد: این حادثه باعث آسیب به چند خودرو و چند واحد مسکونی در روستاهای یال‌رود و ساتره شد.

محمدی با اشاره به انجام عملیات پاسخ به بحران در منطقه بلده، تصریح کرد: همچنین براساس پیش‌بینی‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی محور کندوان تا اطلاع ثانوی مسدود شده است و در منطقه پل اوشن محور شاهد حجم بالای سیلاب هستیم که باعث قطع خدمات زیرساختی شده است.

وی ادامه داد: تلاش‌های لازم برای بازگرداندن سریع خدمات به مردم در منطقه درحال انجام است. 

سرپرست مدیریت بحران استانداری مازندران در پایان گفت: تاکید ما به مردم این است علاوه بر هوشیاری، همکاری لازم را برای عبور از شرایط پیش رو داشته باشند.

علی قاسمی فرماندار چالوس نیز با حضور در جاده کندوان با مسافران گرفتار  در سیل دیدار و گفت‌وگو کرد و تعدادی از مسافرین در مسجد روستای پل اوشن اسکان داده شدند.

وی افزود: در اثر سیل پل دسترسی به روستای،ساتره تخریب شد.

فرماندار چالوس با بیان اینکه با وقوع سیلاب ارتباط،با ۱۱ روستای دزدبن دلیر قطع شد، تصریح کرد: عوامل و تجهیزات  راهداری، و هلال احمر و شهرداری مرزن اباد و اداره برق  در منطقه مشغول رفع مشکلات و ارائه خدمات هستند.

قاسمی با اعلام اینکه تعدادی از مسافران در مسجد پل اوشن اسکان داده شدند، تصریح کرد: تعدادی از خودروهای مسافران دست‌خوش سیل گرفتگی شد.
 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدی انسداد کندوان سیلاب استان مازندران امدادرسانی به مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد