Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:40:51 GMT

نصب 690 دستگاه کارتخوان در 500 نانوایی‌ شهر ایلام

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۲۱۵۶

نصب 690 دستگاه کارتخوان در 500 نانوایی‌ شهر ایلام

عطایی مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی استان ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: امروز ۵ اکیپ در دو شیفت بازار را رصد می‌کنند و بیشترین تخلف در بحث کم کاری صمون پزی‌ها بوده است.

وی افزود: دولت از زمان طرح هدفمند کردن یارانه‌های مردمی آرد و نان هر کسی می‌تواند بر مبنای یارانه آرد و نان خود خرید کند و محدودیتی در زمینه خرید نان توسط مردم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در برخی نانوایان برای رعایت عدالت به طور ابتکاری اقداماتی از جمله شماره نوبت، حداکثر میزان خرید در یک نوبت و دوباره وارد شدن به صف انجام می‌دهند برای خرید میزان حداکثر نان باید از طریق اتحادیه نانوایان اعلام تا دستورالعمل به سراسر استان ابلاغ شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه میزان پایش و سنجش خرید و فروش نانوایان صورت گرفته است و سهمیه آرد بر مبنای فروش داده می‌شود بدین علت نانوایان از گرفتن وجه نقد اجتناب می‌کنند که اعلام شده بار اول اجازه دریافت وجه نقد دارند ولی برای دفعات بعدی مشتریان کارت همراه داشته باشند.

عطایی تصریح کرد: از حدود ۶۹۰ کارتخوان ۵۰۰ مورد در نانوایان بوده و حدود ۹۰ درصد آنها نیز فعال هستند؛ تعداد باقیمانده مشکل تغییر نام دارند و اتحادیه ملزم شده که مشکل تغییر نام و پروانه کسب آنها را حل کند تا بقیه هم فعال شوند.

مدیر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی جهاد کشاورزی استان در پایان خاطرنشان کرد: تک صف شدن خرید نان در نانوایان به فرهنگ آن منطقه بر می‌گردد که برخی رویه گذشته را ادامه می‌دهند و برخی دیگر با روش جدید و تک صف شدن نانواها اقدام به عرضه نان می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: نانوایی کارتخوان آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها از آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهری برای شهر بجنورد خبر داد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر شهر و شهرداری بجنورد به این نتیجه برسد که به اتوبوس‌های برقی نیاز دارند از ظرفیت‌های موجود برای تهیه این اتوبوس‌ها و بهره‌مندی مردم بجنورد از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: این موضوع باید مطالعه و مورد بررسی قرار گیرد که آیا وجود اتوبوس‌های برقی در شهر بجنورد می‌تواند در موضوعات مختلف موثر واقع شود یا خیر. 

وی بیان کرد: اتوبوس‌های برقی نیازمند نگهداری‌های خاص است که حدودا یک و نیم برابر هزینه نگهداری بیشتری خواهد داشت اما از سوی دیگر هیچگونه آلودگی تولید نمی‌کند. 

چمران گفت: با تحقیقات انجام‌شده به این نتیجه رسیدیم که ۲۰۰۰ دستگاه از این اتوبوس ها را برای کلانشهر تهران سفارش دادیم و حدود ۵۰۰ دستگاه نیز توسط شرکت مپنا در داخل کشور تولید و بخشی از آن‌ها امسال تحویل می شود.

به گفته وی، از آنجایی که امکان ساخت این اتوبوس‌های برقی در کشور وجود دارد، می‌توان برای بجنورد از این ظرفیت بهره گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر در شهر تهران به ۹۰۰۰ و تا پایان سال ۱۴۰۴ به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز داریم.

وی به معماری شهری نیز اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا ممنوعیت‌هایی را برای استفاده از معماری وارداتی و همچنین نماهای آتش‌زا ایجاد کنیم که این موضوع می‌تواند در بجنورد و سایر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • اعلام آمادگی چمران برای خرید اتوبوس های برقی شهر بجنورد
  • اعلام آمادگی برای کمک به خرید اتوبوس‌های برقی شهر بجنورد
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام