Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات بهداشتی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کردند که نمونه‌برداری‌های انجام شده از آب و خاک ایالات "می سی سی پی" در جنوب این کشور حاوی نوعی باکتری است که عامل بروز یک بیماری نادر و خطرناک در انسان محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، بیماری ناشی از این باکتری "ملیویدوسیس" (Melioidosis) نامیده می‌شود و مسئولان بهداشتی ایالات متحده در همین راستا به پزشکان هشدار داده‌اند که احتمال بروز علائم این بیماری را در افراد مبتلا در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو نفر از ساکنان جنوب آمریکا به طور جداگانه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ به این بیماری مبتلا شدند. مقامات بهداشتی ایالات متحده به دنبال شناسایی این دو مورد تصمیم به نمونه‌برداری از آب و خاک در نزدیکی محل زندگی آن‌ها گرفتند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا با وجود کشف باکتری عامل بیماری ملیویدوسیس در ایالت می‌سی سی پی همچنان بر این باور است که خطر شیوع این بیماری در بین عموم مردم «بسیار کم» است.

در عین حال تحقیقات مقامات بهداشتی آمریکا درباره این باکتری و میزان پخش آن در محیط زیست جنوب آمریکا و منطقه خلیج مکزیک ادامه دارد.

بیماری ملیویدوسیس منجر به مرگ ۱۰ تا ۵۰ درصد از مبتلایان در سطح جهان می‌شود. علائم معمول این بیماری تب، درد‌های مفصلی و سردرد است. بیماری ملیویدوسیس می‌تواند منجر به ذات الریه، عفونت، شکل‌گیری آبسه یا تورم مغز شود.

به گزارش سی ان ان، مسئولان بهداشتی آمریکا از افراد آسیب‌پذیر در می‌سی سی پی مانند سالمندان خواسته‌اند که ضمن پرهیز از تماس با آب‌های گل‌آلود، هنگام باغبانی از دستکش و چکمه استفاده کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: باکتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد