Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "سید رضا فاطمی امین" در ادامه سفر خود به مینسک (پایتخت بلاروس) با حضور در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در این کشور، تجربه و ارتباطات ایرانیان مقیم بلاروس برای رونق تجارت در این کشور را حائز اهمیت دانست.
 وی خطاب به تجار ایرانی گفت: موضوع سرمایه گذاری و تجارت ایرانیان در بلاروس، حضور در اورآسیا و عضویت ایران در آن، از جمله مسایل مهمی است که در تعاملات با دولت بلاروس مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صمت افزود: مساله توسعه اقتصادی دو کشور و ترازینت‌ از ایران برای بلاروس، جزو اتفاقات مهم در حال پیگیری است و رایزن اقتصادی ایران به‌زودی در این کشور مستقر خواهد شد.
فاطمی امین، مساله همکاری مشترک شرکت‌های معدنی ایران با شرکت های ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بلاروس برای تولیدات مشترک را مورد اشاره قرار داد و بحث نظام رتبه بندی محصولات صادراتی را برای برند ملی حایز اهمیت دانست.
وی همچنین یادآور شد: مباحث مالی و ویزای ایرانیان در بلاروس، دیگر مسایلی است که مورد پیگیری وزارت صمت قرار دارد.


در این نشست فعالان اقتصادی و تجار ایرانی در بلاروس نیز پرسش‌ها و دغدغه های خود را با وزیر صنعت، معدن و تجارت درمیان گذاشتند و وزیر به سوالات آنان پاسخ داد.
اهم سوالات و دغدغه های تجار ایرانی در این نشست مربوط به موضوعاتی چون ویزای ایرانیان در بلاروس، نبود پرواز مستقیم ایران- بلاروس، مسائل پولی و بانکی، گرانی هزینه سفر به بلاروس، همچنین عدم کار فرهنگی در بلاروس برای معرفی ایران در آن کشور بود.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری در مینسک (پایتخت بلاروس) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس در حال برگزاری است.
در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه گذاری، زمین شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل و نقل و همکاری فیمابین اتاق های بازرگانی در دستور کار قرار دارد.
حجم فعلی تبادلات مالی میان ایران و بلاروس ۴۰ میلیون دلار است.

برچسب‌ها اورآسیا وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین مینسک بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورآسیا وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین اورآسیا وزارت صنعت معدن و تجارت سید رضا فاطمی امین مینسک بلاروس معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت در نشست خبری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا اظهار داشت: ایران و کشور‌های آفریقایی از ظرفیت یکدیگر برای همکاری‌های اقتصادی مطلع نیستند بنابراین برگزاری این اجلاس همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در برای شناخت زمینه‌های تجاری طرفین است.

وی افزود: باکشور‌های آفریقایی میتوان در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، کشت فراسرزمینی، واردات مواد اولیه تولید و ... می‌توان همکاری مختلفی داشت.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: با توجه به تخصص ایران در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی چند گروه از قاره آفریقا برای مذاکرات تخصصی در این حوزه هابه ایران می‌آیند.

وی تصریح کرد: در مساله زیر ساخت‌های بانکی با آفریقا هم یک کارگروه تخصصی تشکیل شده است برای حوزه خدمات مالی و بانکی طراحی شده است.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بیش از ۳۰ کشور آفریقایی از اتحادیه آفریقا در اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا حضور می‌یابند.

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند