Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:16:51 GMT

ده کشور عربی برتر در شاخص امنیت غذایی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۲۴۵۶

خبرگزاری آریا- امارات در سه‌ماهه دوم سال 2022 در میان کشورهای عربی از لجاظ شاخص امنیت غذایی منتشر شده توسط دیپ نالج آنالیتیکس پس از کسب رتبه 26 در جهان در صدر قرار گرفت، پس از آن قطر در رتبه دوم جهان عرب و 29 در سطح جهانی رتبه بندی شدو سپس بحرین در رتبه سوم جایگاه در جهان عرب و 30 در جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش سرویس اقتصادی آریا؛عمان در رده 41، الجزایر 43، سپس عربستان سعودی 44 جهان. کویت همچنین رتبه هفتم منطقه عربی و رتبه 47 جهانی را به خود اختصاص داده است، پس از آن مراکش، هشتم جهان عرب و 63 جهان، پس از آن تونس نهم در جهان عرب و رتبه 64 در جهان، اردن در رتبه دهم جهان عرب و 76 رتبه جهانی قرار دارد.

از سوی دیگر، سومالی در رتبه آخر قرار گرفت تا آسیب پذیرترین کشور در بین کشورهای عربی و همچنین در سطح جهانی شود و پس از آن سودان در رتبه دوم از نظر آسیب پذیرترین شاخص امنیت غذایی در سه‌ماهه دوم سال جاری قرار گرفت.

پس از آن یمن، موریتانی، سوریه، جیبوتی و لیبی به ترتیب و عراق در رتبه هشتم آسیب پذیرترین کشورهای عربی در شاخص امنیت غذایی قرار گرفتند و پس از آن کومور، مصر، غزه و کرانه باختری و لبنان در رتبه دوازدهم قرار گرفتند.

Deep Knowledge Analytics نسبت به افزایش سطح گرسنگی و ناامنی غذایی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، خاورمیانه و شمال آفریقا، آمریکای لاتین و جنوب آسیا تا پایان سال جاری هشدار داد و افزود که کشورهای توسعه یافته ایمن از نظر غذایی با گرسنگی مواجه نخواهند شد. اما با افزایش امنیت غذایی در برخی از محصولات غذایی دچار کمبود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عرب شاخص امنیت غذایی شاخص امنیت غذایی جهان عرب قرار گرفت پس از آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی