Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون امور عمرانی استاندار یزد: بارندگی کنونی به مراتب از سیل اردیبهشت ماه در این استان بیشتر بوده و سرریز بندهای خاکی رابه همراه داشته است.

«محمدجواد ابوالحسینی»، معاون امور عمرانی استاندار یزد در گفت و گو با ایسنا افزود:‌ بارندگی شب گذشته در شهر یزد، تفت وشیرکوه با شدت زیادی همراه بوده و آبگرفتگی معابر در شهر یزد و وقوع سیلاب از شیرکوه به سمت تفت را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالحسینی ادامه داد: سیلاب شیرکوه پس از عبور از تفت به سمت شهر یزد حرکت و بندها را پر کرده و سرریز آن به سمت شهر یزدآمده که کلیه دستگاه‌های امدادی در حال هدایت سیلاب هستند و موفق به مهارت بخش عمده‌ای از آن شده و هم اکنون در حال هدایت بخش دیگر هستند.

معاون استاندار گفت: متأسفانه هم اکنون تعدادی از هم استانی‌ها در کنار محل عبور سیلاب حضور یافته که اقدام بسیار خطرناکی‌است و از آنان می‌خواهیم از این اماکن فاصله گرفته و مشاهده خرابی‌های ناشی از سیل را به روزهای آینده موکول کنند.

ابوالحسینی ضمن تأکید شهروندان به مستحکم تر کردن که اطراف منازل خود افزود: بارشه ها به مراتب از بارش های اردیبهشت ماه بیشتر و سنگین تر بوده، به گونه ای که سازه های آبی و خاکی  به خوبی جواب داده، اما ظرفیت آن‌ها در حد ورودی آب نبوده است.

معاون‌استانداربا بیان اینکه تردد بین شهری از چند روزپیش ممنوع اعلام شده بود، ولی متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به این مساله‌بی توجه هستند گفت: علاوه بر کسانی که منازل آن‌ها آسیب دیده است، از خانواده‌هایی که منزلشان استحکام لازم را ندارد، می‌خواهیم به مساجد و ورزشگاه‌های اعلام شده نقل مکان کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل سیل یزد سیلاب سیل تابستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مرادعلی الله وردی اظهار کرد: این بلوار به محلی برای استقرار مشاغل مزاحم شهری تبدیل شده است از این رو حذف پل‌ها برای مسدود کردن دسترسی خودروها به پیاده روها با جدیت دنبال شده است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این بلوار ایجاد زیرگذر در تقاطع امیرالمومنین (ع) است که طرح آن در حال تهیه است و اجرای آن بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار حمیدیا از دیگر اقدامات به ایجاد بوستان‌های جدید و فرهنگسرا در شهر حمیدیا اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۲ درصد بودجه شهر به پروژه عمرانی اختصاص یافت که شامل ۳۵ پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال هم دنبال می‌شود.

وی اظهار کرد: حمیدیا اولین شهری است که برنامه ۵ ساله مصوب دارد که در اجرای طرح‌ها تأثیر بسزایی دارد.

شهردار حمیدیا به سیلاب سال گذشته اشاره کرد و افزود: سیلاب ۱۴۰۱ شهرداری باعث شد که شهرداری برای مهار سیلاب نسبت به مخزن هیدرولیکی در مسیر رودخانه برای مهار روان آب‌ها اقدام کند تا جذب آب‌های زیرزمینی شود.

الله وردی اضافه کرد: دو باب مخزن دیگر هم برای کنترل روان آب‌ها در حال ساخت است و ۱۵ حلقه چاه نیز حفر خواهد شد چرا که بعضی معابر شهر بافت قدیم و در معرض آسیب از مخل روان‌آب‌ها قرار دارد.

کد خبر 6091117

دیگر خبرها

  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس