Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم اتریش هشدار داد که اتحادیه اروپا نمی تواند واردات گاز طبیعی از روسیه را ممنوع کند چرا که این اقدام به اعضای این اتحادیه بیشتر از روسیه ضرر وارد خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کارل نهمر، صدراعظم اتریش روز پنجشنبه هشدار داد که اتحادیه اروپا نمی تواند واردات گاز طبیعی از روسیه را ممنوع کند چرا که این اقدام به اعضای این اتحادیه بیشتر از روسیه ضرر وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدراعظم اتریش این اظهارات را در جریان سفر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به وین بیان کرد.

نهمر به آژانس مطبوعاتی اتریش گفت: تحریم‌ها باید بیشتر به کسانی که علیه آنها اعمال می شود ضربه بزند و به زیان کسانی که درباره آن‌ها تصمیم می گیرند نباشد.

صادرات گاز روسیه به چین رکورد زدفرانسه: احتمال قطع کامل واردات گاز روسیه جدی است

وی تأکید کرد که ممنوعیت واردات گاز از روسیه، ایده‌ای که از شروع عملیات نظامی مسکو در اوکراین در اتحادیه اروپا ترویج پیدا کرد، به یک اثر دومینویی در کشورهای اروپایی منجر خواهد شد.

صدراعظم اتریش گفت: موضع اتریش این است که تحریم گاز غیرممکن است. نه تنها به این دلیل که اتریش به گاز روسیه وابسته است بلکه صنعت آلمان نیز به آن وابسته است و اگر سقوط کند، صنعت اتریش نیز سقوط خواهد کرد و ما با بیکاری گسترده مواجه خواهیم شد.

ویکتور اوربان در اوایل هفته جاری میلادی از طرح مصوب سهمیه بندی گاز اتحادیه اروپا - که هدف آن کاهش 15 درصدی مصرف گاز در داخل این اتحادیه از اوت تا مارس سال آینده است - انتقاد کرد.

به گفته نخست وزیر مجارستان، سهمیه بندی اجباری گاز طبیعی «نخستین نشانه اقتصاد جنگی» است و نسبت به رکود و بیکاری احتمالی در اروپا هشدار داد.

اروپا به دلیل مشکلات فنی در خط لوله اصلی خود از روسیه شاهد کاهش جریان گاز از این کشور بوده است. خط لوله نورد استریم 1 در حال حاضر با 20 درصد ظرفیت کار می کند.

این کاهش در حالی صورت می گیرد که این قاره در تلاش است تا پیش از فصل سرما ذخایر گازی خود را پر کند.

اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی متعهد شد که به وابستگی خود به انرژی روسیه پایان دهد. تحریم جزئی نفت مورد توافق قرار گرفت، اما چندین دور تحریم شامل محدودیت‌های مشابهی در واردات گاز طبیعی روسیه نشده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا صدراعظم اتریش اتحادیه اروپا واردات گاز گاز طبیعی گاز روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان