Web Analytics Made Easy - Statcounter

بارندگی شدید کم‌سابقه و وقوع سیل در امارات متحده عربی باعث تعطیلی ناگهانی یکی از بزرگترین بنادر بانکرینگ سوخت جهان شد و با وجود ازسرگیری تدریجی فعالیت در روز پنج شنبه، اختلالات همچنان مانع سوخت‌رسانی شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، اگرچه در زمان نوشتن این گزارش، بلومبرگ گزارش کرد بازگشایی بندر فجیره آغاز شده است اما بعضی از لنگرگاه‌ها همچنان خدمات‌دهی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این که فعالیت‌ها در بندر فجیره بر اثر وضعیت جوی غیرمعمول، با اختلال روبرو شد، ارتش برای هدایت عملیات امداد در استان فجیره به کمک طلبیده شد. پایگاه خبری MSN با اشاره به بیانیه‌های دولتی گزارش کرد بیش از ۸۰۰ نفر تاکنون امدادرسانی شده‌اند و ۳۸۰۰ نفر به پناهگاه‌های اضطراری انتقال یافته‌اند.

بندر فجیره که در کرانه شرقی امارات متحده عربی است، دروازه استراتژیکی به سوی بندر هرمز است که یک پنجم از نفت جهان از طریق آن عبور می‌کند. کانال آب عمیق این بندر برای نفتکش‌های بزرگ، فجیره را به قطب اصلی بانکرینگ در خاورمیانه تبدیل کرده است.

آرگوس به نقل از یک معامله‌گر بانکر نوشت: این بندر کاملا تعطیل شده و وی تاخیر بیشتر و عقب افتادن تحویل محموله‌ها را پیش بینی می‌کند.

بارندگی‌های اخیر، بالاترین سطح بارش در این امیرنشین در حدود سه دهه گذشته به شمار می‌رود و هواشناسی ۲۲۱.۸ میلی‌متر بارندگی را ثبت کرده‌ است و تصاویر ویدیویی محلی نشان می‌دهد بسیاری از بخشهای این استان، دچار آب گرفتگی شده‌اند.

بندر فجیره که در سال‌های اخیر ارتقاهای بانکرینگ بسیاری داشته است، با تاخیرهای طولانی مواجه شده است. این تاخیرهای طولانی این اواخر باعث شد بعضی از صادرکنندگان این منطقه، محموله‌های خود را به مقصد عمان و عراق تغییر دهند تا زمان انتظار را کاهش دهند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، فجیره در ژوئن، پایین‌ترین حجم فروش سوخت سوخت دریایی را در چهار ماه گذشته گزارش کرده‌اند که ۲.۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و بیش از ۱۳ درصد در مقایسه با ماه مه سال ۲۰۲۲، کاهش داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بندر فجیره ، اختلال سوخت‌رسانی ، سیل

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بندر فجیره اختلال سوخت رسانی سیل بندر فجیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان

سرهنگ کامران خوشناموند جمعه در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبار‌های حاشیه شهرستان هندیجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۱۲ دستگاه خودرو وانت و سواری که حامل سوخت قاچاق بودند را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هندیجان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه و تحویل به مرجع قضائی، تصریح کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا و سوخت جزء اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هندیجان
  • اکران «قهرمانان ایران» در یکی از بزرگترین بیلبوردهای شهر تهران
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور
  • بزرگترین سرکوب/گزارش«CNN»ازآمار بازداشت دانشجویان درکمتر از۱۵روز!
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب خودرو می‌زند