Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:48:26 GMT

شهید شیخ فضل‌الله نوری مدرس مبارزه با استبداد بود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۲۸۴۲

شهید شیخ فضل‌الله نوری مدرس مبارزه با استبداد بود

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: مردم ما همه مسیرها را رفتند و به این نتیجه رسیدند که باید نظام مبتنی بر ولایت فقیه بنا کنند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: افرادی که امروز ما را به دموکراسی آزاد دعوت می‌کنند، ظاهرشان آزادی‌خواهی و باطنشان استبدادطلب است، مردم باید آگاه باشند هرجا این جریان مستبد به قدرت برسد بی‌رحم‌ترین بی‌رحم‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنهایی که شعار آزادی بدون خدا می‌دهند بزرگترین دروغ‌گویان عالم هستند.

وی تاکید کرد: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند با به فراموشی سپردن این تجربیات گران‌سنگ، نسل جدید را که مطالعه‌ای نکرده‌اند و تاریخ را نخوانده‌اند در میانه راه به انحراف بکشانند. بنابراین باید در بستر جهاد تبیین، مسائل کشور را حل و فصل کنیم.

به گزارش ایرنا، فضل‌الله نوری مازندرانی معروف به شیخ فضل‌الله نوری (زاده ۳ دی ۱۲۲۲، لاشک – درگذشته ۹ مرداد ۱۲۸۸، تهران) روحانی مخالف مشروطه و از مجتهدان شیعه و بنیان‌گذار اسلام سیاسی در ایران قاجاری بود. وی عقیده داشت که تمامی قوانین جامعه باید بر اساس احکام اسلام تنظیم شوند.

وی با پشتیبانی آخوند خراسانی، اصل دوم ممتم قانون اساسی مشروطه مبنی بر تشکیل هیئت‌نظار را به تصویب مجلس شورای ملی رساند ولی به دلیل اختلاف با دیگر نمایندگان درباره برخی از اصول متمم قانون اساسی مشروطه، از مجلس کناره‌گیری کرد و با راه‌اندازی جریانی که مشروعه‌خواهان نام گرفت، اعتراضات شدیدی بر مشروطه‌خواهان و مشروطیت وارد کرد.

شیخ فضل‌الله با همراهی کردن مخالفان مشروطه در ماجرای به توپ‌بستن مجلس، جمع‌آوری امضا از علما برای عدم بازگشایی مجلس بعد از به‌توپ‌بسته‌شدن آن توسط محمدعلی شاه و نوشتن رساله‌هایی از جمله رساله حرمت مشروطه، مخالفت مشروطه‌خواهان را به خود جلب کرد.

وی پس از دوره استبداد صغیر و فتح تهران به‌دست مشروطه‌خواهان در دادگاهی محاکمه و سرانجام اعدام شد.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی مجلس شورای ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مجلس شورای ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی مجلس شورای ملی فضل الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد

همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم مزار شهید آیت‌الله مطهری در آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) گلباران شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • مزار شهید آیت‌الله مطهری در قم گلباران شد
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • ماجراهای نوه آیت‌الله مدرس، معلم انشاء احمد مسجدجامعی
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد