Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:55:12 GMT

آب‌گرفتگی ۶۰ واحد مسکونی در روستای نهوج اردستان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۴۸۸

آب‌گرفتگی ۶۰ واحد مسکونی در روستای نهوج اردستان

ابوالفضل مختارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با ورود سامانه مونسونی در روز پنجشنبه به شهرستان اردستان اولین روستای تحت تأثیر «نهوج» بود که متأسفانه در اثر وقوع سیل ۶۰ واحد مسکونی دچار آب گرفتگی شد؛ شدت این حادثه در ۴۰ واحد قابل ملاحظه بود و در این بین ۱۲ واحد مسکونی نیز دچار تخریب جزئی و کلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از ساعت ۱۳ روز پنجشنبه تیم‌های امدادی و ارزیاب حادثه از جمله راهداری، برق، هلال احمر، نیروی انتظامی، جهاد، بنیاد مسکن، آب منطقه‌ای، شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج و غیره به محل اعزام شدند و عملیات امداد از همان ساعت اولیه آغاز شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران اردستان خاطرنشان کرد: همزمان با توجه به احتمال رخداد سیل در سایر نقاط شهرستان جلسه اضطراری مدیریت بحران روز گذشته در محل فرمانداری با حضور اعضای ستاد برگزار گردید و جوانب مختلف حادثه و احتمالات پیش روی مورد بررسی قرار گرفت.

مختارزاده تصریح کرد: فرماندار و سایر اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت میدانی از روستای نهوج بازدید به عمل آوردند و با توجه به نگرانی اهالی روستا تا ساعت دو بامداد روز جمعه در روستا مستقر و جلسه مدیریت بحران برای هماهنگی اجرای عملیات مقابله با سیل و پاکسازی تشکیل گردید.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری گل و لای خیابان و کوچه‌ها توسط اداره راهداری انجام پذیرفت، تاکید کرد: عوامل هلال احمر نسبت به تخلیه سیلاب ورودی به منازل، شبکه بهداشت نسبت به استقرار پزشک و پرستار و آمبولانس در مرکز بهداشت نهوج، نیروهای بسیجی و مردمی نسبت به پاکسازی و جمع‌آوری گل و لای در منازل فعالیت کردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اردستان ادامه داد: اداره برق نسبت به تأمین روشنایی محورهای درگیر سیل و رودخانه، اداره آب منطقه‌ای نسبت به ارزیابی وقوع سیل و طراحی سیل‌بند، بنیاد مسکن نسبت به برآورد خسارات وارده به منازل مسکونی و جهاد کشاورزی نسبت به برآورد خسارات وارده به باغات و اراضی کشاورزی و گلخانه‌ها اقدام کردند.

وی یادآور شد: در بخش زواره نیز در روستای جعفر آباد سه واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده و محور گلشکنان - مهرآباد و در اثر وقوع سیل تخریب شده است.

مختارزاده تاکید کرد: برآورد خسارات اولیه به واحدهای مسکونی بر اساس اعلام بنیاد مسکن شهرستان حدود ۲۰ میلیارد تومان است.

دبیر ستاد مدیریت بحران اردستان گفت: در حوزه جهاد کشاورزی قنوات کچی و مزرعه رجبعلی ۸۰۰ میلیون تومان، باغ گل محمدی ۲۰۰ میلیون تومان، کشت زعفران به مساحت ۲ هکتار ۶۰۰ میلیون تومان، تلف شدن چند رأس گوسفند معادل ۳۰ میلیون تومان برآورد خسارت شده است.

وی یادآور شد: خسارات به قنوات سایر روستاها از جمله گزلاچه، اشینه، مارچوبه، فران، دیزیچه و خیرآباد نیز وارد شده که پس از بررسی، برآورد خسارت اعلام خواهد شد.

مختارزاده با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان نیز نسبت به برقراری نظم و امنیت اقدام کرد، گفت: با توجه به وسعت شهرستان و پراکندگی روستاها، بر اساس اولویت و شدت حادثه اعزام تجهیزات و نیروها و انجام برآورد خسارات صورت خواهد گرفت.

کد خبر 5550251

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت بحران سیل اردستان سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا مدیریت بحران وقوع سیلاب کرمانشاه بارش باران ماه محرم همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل ستاد مدیریت بحران برآورد خسارات میلیون تومان واحد مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن در اردستان پس از یک وقفه دو ساله آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید محمدهادی احمدی طباء ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از طرح های مسکن شهرستان اردستان اظهار داشت: بازدید امروز به اتفاق اعضای شورای مسکن شهرستان از طرح های در دست ساخت مسکن در سطح شهرستان اردستان بوده که در این بازدید پنج ساعته مشکلات موجود در حوزه ادارات خدمات رسان در خصوص طرح های مسکن مطرح و با بررسی های صورت گرفته هماهنگی و دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: طرح های مورد بازدید امروز از پروژه های مسکن کریمان 220 واحدی اردستان، پروژه کمیته امداد 14 واحدی در زواره، پروژه مسکن کریمان 90 واحدی زواره،  پروژه مسکن کریمان 20 واحدی مهاباد و کمیته امداد چهار واحدی مهاباد و همچنین طرح جوانی جمعیت مهاباد بوده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: برخی از این طرح ها پس از دو سال وقفه آغاز شده که با پیگیری های انجام شده این طرح ها با سرعت در حال انجام است و ان شاءالله تحویل برخی واحدها از تیرماه آغاز و اکثر طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 410 واحد مسکونی ویلایی، دوطبقه و آپارتمانی در سطح شهرستان در قالب طرح های مختلف ساخت مسکن در دست اقدام است ابراز داشت: با آماده سازی زمین های نهضت ملی در شهرهای اردستان و مهاباد، ساخت بیش از 700 واحد ویلایی نیز از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/802

 

دیگر خبرها

  • بسته شدن محورهای این استان بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • مشکل آب‌گرفتگی بلوار ارغوانیه رفع شد/ آماده‌باش اکیپ‌های ستاد سیل تا پایان بارش‌ها
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • حمله حیوانات وحشی به گوسفندان در کاشان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • رویش دشت شقایق در اردستان