Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی در خطبه‌های نماز این هفته ورامین با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با ائمه جمعه اظهار داشت: ایشان فرمودند ما طرفدار عدالت هستیم و پرچم آن را بلند کرده‌ایم اما تحقق عدالت بدون کمک به طبقه محروم و مستضعف معنا ندارد.

قدوسی در ادامه ضمن تقدیر از حضور مردم در نماز جمعه و تشکر از اعضای ستاد گفت: از جایگاه نهاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت ۱۲ مرداد سالگرد تأسیس نهاد تقدیر می‌کنیم و قدردان حضور مردم در مراسم انقلاب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر عزاداری محرم، و برگزاری روضه‌خوانی خاصه روضه‌های خانگی و استفاده از تریبون محرم جهت تبلیغ معارف و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: یکی از روش‌های تربیتی خانواده‌ها از گذشته تاکنون برگزاری روضه‌های خانگی است که قرن‌هاست نسل به نسل در حال انتقال بوده و زمینه آشنایی و انس بیشتر افراد با اهل بیت (ع) را فراهم می‌کند.

وی افزود: تربیت ابعاد مختلفی دارد به طوری که بعضی از اندیشمندان حوزه تربیت، ۱۰ بُعد برای این مهم در نظر گرفتند که شامل ابعاد مختلف اجتماعی، اخلاقی، جسمی، روانی، هنری و اقتصادی است که یکی از آن بعد دینی، معنوی و اخلاقی تربیت است.

قدوسی عنوان داشت: ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین موضوع در توجه به روضه‌های خانگی، بعد معنوی و اخلاقی تربیت است زیرا کودک و نوجوانی که در فضای معنوی همچون روضه‌های خانگی نفس می‌کشد و در فضای معنوی به آنها نقش اجتماعی داده می‌شود از حیث اجتماعی رشد می‌کند ضمن اینکه در آینده و در قامت یک جوان یا میانسال یا کهنسال متدین از محبت ویژه به اهل بیت برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: بر اساس روایات هر مکانی که تعدادی از شیعیان، معارف اهل بیت علیه السلام را باور کنند ملائکه همنشین آن گروه می‌شوند و زمانی که در روضه‌های خانگی چنین بستر و فضای فراهم باشد محل رفت و آمد ملائکه نیز خواهد بود که این امر در تربیت دینی و اخلاقی اعضای خانواده به ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

خطیب نماز جمعه ورامین با بیان اینکه جامعه ایران روند پیری جمعیت را طی می‌کند، گفت: مردم و مسئولان خطر پیری جمعیت جامعه ایران را جدی بگیرند و برای مقابله با این چالش جدی کشور برنامه ریزی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری دلسوزانه نسبت به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرده اند، افزود: کهنسال شدن جمعیت کشور کمبود نیروی کار جوان و توانمند از مهمترین خطرات پیری جمعیت است.

قدوسی رشد نرخ جمعیت را به عنوان اصل مهم در بالا برنامه ریزی ها برای توسعه کشور در بخش مختلف مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انسانی جوان و توانمند نقش اساسی در تقویت و توسعه جوامع داشته و بی توجهی به این بخش کشور را از مسیر توسعه دور می‌کند.

امام جمعه موقت ورامین با تاکید بر اینکه پویایی، جوانی جمعیت و تحکیم بنیان و پایداری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی از سیاست‌های کلی جمعیت آوری در کشور است، افزود: سال ۹۲ آژیر خطر جمعیت در ایران به صدا درآمد و سقط جنین‌ها نیز برنامه‌ای از برنامه‌های دشمنان است.

وی در ادامه ضمن اظهار همدردی با سیل زدگان در مناطق مختلف کشور و همچنین سیل در استان تهران بر لزوم کمک رسانی به سیل زدگان تاکید کرد.

کد خبر 5550279

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه موقت ورامین خطبه های نماز جمعه سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا مدیریت بحران وقوع سیلاب کرمانشاه بارش باران ماه محرم همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل روضه های خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان با هدف هم اندیشی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به میزبانی شهر تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست به تبیین و تشریح اهمیت برنامه‌ریزی و رفع آسیب‌های اجتماعی در کشور پرداخت.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را به گسل‌های تشبیه کرد که مانند گسل‌های طبیعی ویران‌گر و خسارت‌آفرین هستند. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه به مرور برخی از خدمات جمعیت هلال احمر در حوادث طبیعی همچون زلزله خوی پرداخت و تصریح کرد: همان‌طور که هلال‌احمر در این حادثه به تسکین آلام و التیام رنج‌های مردم کوشید، باید در زلزله‌فرهنگی نیز یاری رسان مردم باشد.

نماینده ولی فقیه تسکین آلام روحی و حفظ سلامت معنوی جامعه را نیز از وظایف جمعیت هلال‌احمر برشمرد و افزود: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت‌های فرهنگی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با طرح این پرسش که آیا تنها زلزله خانه‌ها و شهرها را ویران می‌سازد؟ ادامه داد: دشمنان با ابزارهای متعدد تبلیغانی سعی دارند ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی کاهش دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر اهمیت خنثی‌سازی این توطئه‌ها با برنامه‌ریزی فرهنگی تاکید کرد.

پاسخ به شبهات و تولید محتوای معرفتی با بهره‌گیری از ابزارهای کارآمد و نگاه خلاقانه به منظور خنثی‌سازی این نقشه‌ها، توصیه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی به مبلغان حاضر در این نشست بود.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فعالیت داوطلبانه تنها با بخشنامه و دستورالعمل ممکن نیست، تصریح کرد: فعالیت داوطلبانه نیازمند روحیه و اراده انسانی است که ترویج آن در پرتو ارتقا فرهنگ دینی و تبیین معارف دینی امکان پذیر است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بخش مقاومت و ایستادگی مردم غزه اشاره کرد که در نتیجه اراده انسانی و پایبندی به آرمان‌های اخلاقی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مقاومت نه با بخشنامه بلکه با بهره‌گیری از معرفت دینی حاصل شده است، افزود: این ایستادگی برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی است. حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند مبلغانی است که توانایی ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه ارشاد و تبلیغ دین پرداخت و بر این مساله تاکید کرد که مبلغ بایستی زبان و ادبیات نسل امروز بشناسد.

کتاب‌خوانی، توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، ارتباط صمیمانه با نمازگزاران، تقویت تعامل با جامعه مخاطب از جمله توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به رابطین فرهنگی حاضر در این نشست بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی ترویج فعالیت های قرآنی را از جمله وظایفی برشمرد که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان‌ها دنبال نمایند.

وی در ادامه به مرور اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و در تبیین اهداف چهارگانه بر اهمیت سودمندی در دین مبین اسلام تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست از انتشار مجدد مجله مهروماه به صورت الکترونیکی در این مجموعه نیز خبر داد، افزود: حوزه نمایندگی سعی دارد با بهره‌گیری از فضای وب و بسترهای روز، محتوای معرفتی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

وی در این نشست به ائمه جماعات در جمعیت هلال احمر توصیه کرد که با بهره‌گیری از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خود را با کارکنان، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر تقویت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این مراسم از مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استانی آذربایجان شرقی به عنوان میزبان این برنامه نیز قدردانی کرد. در این نشست، حاضران به ارائه گزارش عملکرد، نکات و پیشنهادهات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.

کد خبر 6092770

دیگر خبرها

  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • روحیه داوطلبی در هلال احمر برآمده از اراده انسانی است
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد