Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات درد دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص بودجه این مرکز تحقیقاتی، گفت: به دلیل اینکه این مرکز تازه تاسیس است، بودجه‌ای به ما تعلق نگرفته و به ‌طور رسمی هنوز نتوانسته‌ایم نیرو جذب کنیم. اما ما منتظر ننشسته‌ایم و تاکنون چندین طرح تحقیقاتی را آماده کرده‌ایم.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر حسین ماجدی در خصوص راه‌اندازی مرکز تحقیقات درد گفت: ایده‌ مرکز تحقیقات درد به سال‌ها قبل برمی‌گردد که تلاش‌های محدودی در این زمینه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چند سال اخیر این تلاش‌ها شدت بیشتری گرفته و همان‌طور که می‌دانید برای ایجاد یک مرکز تحقیقات موانع و مشکلات زیادی وجود دارد. زمانی که من مسئول برنامه‌ فلوشیپ درد شدم، با پیگیری‌های متعدد و تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدیم که مرکز تحقیقات درد را به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: به‌جز یک مورد مشابه، مرکز تحقیقات درد دیگری در کشور وجود نداشت و بسیاری از پژوهش‌ها و مطالعات مربوط به رشته‌ درد به شکل پراکنده در مراکز تحقیقاتی مختلف انجام می‌شد، ولی به شکل مدون هیچ مرکز تحقیقاتی فعالیت‌های خودش را به رشته‌ درد اختصاص نداده بود.

رئیس مرکز تحقیقات درد خاطر نشان کرد: درد یک علامتی است که در تمام رشته‌ها و تخصص‌های پزشکی مورد بحث است؛ لذا حوزه وسیعی از علم پزشکی را در بر می‌گیرد. از طرف دیگر درد مزمن خودش یک شخصیت و هویت مستقلی دارد و یک بیماری مجزایی شناخته می‌شود؛ بنابراین دلایل زیادی وجود داشت که رشته‌ درد یک مرکز تحقیقات مستقلی داشته باشد و تقریباً این مسئله برای همه‌ اساتید در سطح دانشگاه و وزارت بهداشت روشن بود.

ماجدی به نبود تحقیق کافی در خصوص دردهای مزمن اشاره کرد و افزود: رشته تشخیص و درمان دردهای مزمن یک‌ رشته‌ جدید است و در این زمینه به‌اندازه‌ کافی تحقیق و پژوهش انجام ‌نشده است. تشکیلات اداری و سازمانی برای حمایت از فعالیت‌ها در این رشته به شکل مدون وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه‌ دلایل مذکور دست ‌به ‌دست هم داد تا در تیرماه سال ۱۴۰۰ به‌طور رسمی مجوز این مرکز تحقیقات از وزارت بهداشت به دانشگاه ابلاغ شد و ما این فرصت را داشتیم که به ‌طور رسمی کارمان را در مرکز تحقیقات درد شروع کنیم. خوب البته من هم مفتخر بودم که مؤسس این مرکز تحقیقات جدید در زمینه درد باشم. 

رئیس مرکز تحقیقات درد درباره مشکل بودجه در این مرکز تحقیقاتی توضیح داد: تاکنون تعدادی مقاله با Affiliation مرکز تحقیقات درد ثبت ‌شده، ولی به دلیل اینکه این مرکز تازه تاسیس است، بودجه‌ای به ما تعلق نگرفته و به ‌طور رسمی هنوز نتوانسته‌ایم نیرو جذب کنیم. اما ما منتظر ننشسته‌ایم و تاکنون چندین طرح تحقیقاتی را آماده کرده‌ایم. 

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، ماجدی در خصوص برنامه‌های این مرکز، گفت: مرکز تحقیقات درد بسیار نوپا است. سازمان‌دهی، شوراها و بخش‌ها در حال تکوین است. اگرچه محور اصلی‌ کار ما پژوهش در درد است، ولی برنامه‌های بسیار وسیع و سنگین برای آموزش در نظر گرفته‌ایم و همچنین به ‌نوعی به شکل غیرمستقیم خدماتی برای درمان در نظر داریم. 

وی افزود: مثلاً در مورد بلوک‌های عصبی ما تابه‌حال چندین کارگاه در سطح کشور و یک کنگره‌ خیلی بزرگ برای آموزش بلوک‌های عصبی برگزار کرده‌ایم، شاید ۶ کارگاه که به ‌شدت توسط همکاران نه ‌تنها در رشته بیهوشی بلکه در سایر رشته‌های تخصصی مثل طب فیزیکی و طب اورژانس مورد استقبال قرار گرفت و فیدبک‌های بسیار عالی دریافت کرده‌ایم، به نحوی که حداکثر ظرفیت ثبت‌نام این کارگاه‌ها زودتر از زمان موعد تکمیل می‌شد و ما مجبور می‌شدیم که ثبت‌نام را متوقف کنیم. از این نظر تجربه‌ خوبی در سال‌های گذشته برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی بلوک‌های عصبی و بسیاری از مهارت‌ها و تکنیک‌های رشته‌ای درد داشته‌ایم. در آینده هم برنامه‌های آموزشی‌ در مرکز تحقیقات درد ادامه خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مرکز تحقیقات درد

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات درد مرکز تحقیقات مرکز تحقیقات درد مرکز تحقیقات مرکز تحقیقاتی طور رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا موارد اصلاحی میزان حرایم تعیین شده در دستورالعمل مربوط به رعایت حرایم بهداشتی بین واحدهای دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تا تاریخ ٣۱ فروردین ۱۴۰۳ تعیین و در درگاه ملی مجوزها اعمال کند و بر این اساس از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ ابلاغیه رییس سازمان دامپزشکی درباره حرایم بهداشتی دامی برای فعالان اقتصادی لازم الاجرا نیست.

به دنبال این مصوبه بود که در پایان فروردین ماه مجتبی نوروزی، اعلام کرد که سازمان دامپزشکی حذف قانون سابق فواصل و حرایم بهداشتی اعلام و آن را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین اعلام کرد که از امروز، مجوز کسب و کارهای حوزه دامپزشکی بر اساس دستورالعمل جدید فواصل بهداشتی، صادر خواهد شد.

به گفته وی بعد از ۵۰ سال قانون فواصل بهداشتی بازنگری شد و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این حوزه به سرانجام رسید.

بر اساس آمارها، بیش از ۴ هزارو ۴۰۰ متقاضی مجوز کسب و کار تولیدات دامی به دلیل آنچه فواصل و حرایم بهداشتی اعلام می‌شد، بلاتکلیف مانده بودند.

محمدمهدی صفری، کارشناس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار در خصوص ورود این مرکز به موضوع حرایم و فواصل بهداشتی دامپزشکی می‌گوید، آغاز مطالعه و بررسی این موضوع مرکز پایش محیط کسب و کار ابتدا با گزارش‌ها و شکایت مردمی بود؛ مردم تماس می‌گرفتند، نامه می‌فرستادند و گلایه داشتند که می‌خواهیم مجوز بگیریم اما سازمان دامپزشکی مانع مجوز می‌شود، می‌گوید حریم را رعایت نکردید.

به گفته وی بر اساس بررسی های این مرکز، ۴ هزار و ۴۰۰ مجوز کسب و کار در طول ۵ سال یعنی سال های ۹۷ تا ۱۴۰۱ فقط به دلیل عدم رعایت حریم بهداشتی رد شدند؛ یعنی ۴ هزار و ۴۰۰ فعال حوزه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته به اینها با انگیزه می خواستند کسب و کاری را شروع کنند اما به در بسته خوردند.

وی با اشاره به چند نوبت نامه نگاری با وزارت جهاد کشاورزی از سوی مرکز و سپس نامه وزیر اقتصاد به وزیر وقت کشاورزی و طرح این مشکل و درخواست اصلاح آن یادآور شد: بالاخره در آبان ماه سال گذشته جلسه‌ای تشکیل شد و قول اصلاح در این خصوص داده شد.

گفتنی است در خصوص حرایم و فواصل بهداشتی ماده ۱۹ قانونی که مصوب ۵۳ سال پیش یعنی سال ۱۳۵۰ است الزاماتی تعیین و در سال ۱۳۵۱ آیین نامه آن در هیأت وزیران وقت مصوب می‌شود اما در سال ۱۳۸۸ در قانون نظام جامع دامپروری مقرر می‌شود که وزارت جهاد کشاورزی دستورالعمل دیگری را تدوین کند اما این دستورالعمل گرچه در سال های بعد نوشته شد اما به تایید هیات وزیران نرسید و لذا مبنا همان قانون بیش از ۵۰ سال پیش بود.

کد خبر 6092493

دیگر خبرها

  • ‌تازه‌ترین دست‌آوردهای هوش مصنوعی در تصویر برداری پزشکی
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • خبر تازه درباره پرونده باغ ازگل؛ چه افرادی احضار شدند؟
  • با بنده مشکل دارید، چرا باید شهر و شهرداری متضرر شود
  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»