Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: نیروهای امنیتی باید برای بررسی عملکرد ۲ شرکت خارجی آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تولید کننده سیگار ورود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید و فروش سیگار در داخل کشور از سوی ۲ شرکت خارجی چند ملیتی JTI و BAT با ماهیت انگلیسی- آمریکایی و ژاپنی گفت: بر اساس آمار بیش از ۶۵ میلیارد نخ سیگار سالانه در کشور مصرف می شود که بخش زیادی از آنها از سوی این ۲ شرکت خارجی تولید و توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصرف رو به افزایش سیگار در داخل کشور از سوی جوانان و حتی بانوان نگران کننده است، افزود: امروز حدود ۲۴ میلیون نفر از مردان و سه درصد از بانوان جامعه سیگار مصرف می کنند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به تولید سیگار از این شرکت ها گفت: وقتی امکان تولید سیگار در داخل وجود دارد چرا باید سیگار از سوی شرکت های خارجی تولید شود.

حجت الاسلام نوروزی افزود: در حالی که در استان‌های شمالی و برخی از استان های کشور توتون و تنباکو تولید می شود اما این ۲ شرکت خارجی مواد اولیه خود را از خارج وارد و حاضر نیستند از تولیدات کشاورزان ما برای مصرف خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس : دولت روحانی مقابله می‌کرد تا گشت‌ ارشاد نباشد / بدحجاب ها باید جریمه نقدی شوند نماینده اصولگرای مجلس: اشکالی ندارد ، فرزندان مسئولین به کشورهای غیرمتحاصم روسیه ، چین و هند بروند

وی با اشاره به تحریم ایران از سوی اروپا و آمریکا گفت: این کشورها حتی از ورود مواد غذایی، دارو و ماسک به ایران جلوگیری می کردند اما چطور این شرکت ها خارجی در ایران آزادانه فعالیت دارند و مشمول تحریم نشدند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اگر دل شرکت های چند ملیتی برای ملت ایران می سوزد، چرا مانع ورود دارو و حتی ماسک به کشور می‌شوند اما بیش از اندازه به تولید سیگار که برای سلامتی مردم ضرر دارد، می پردازد و این نشان از دست های پنهان برای آسیب زدن به مردم و سلامت جامعه دارد که باید زود شناسایی و محاکمه شوند.

حجت الاسلام نوروزی با انتقاد از عدم پرداخت مالیات مناسب از سوی این شرکت های خارجی گفت: متاسفانه آنها نه تنها مالیات به اندازه درآمد نمی دهند بلکه درآمد حاصله را از کشور خارج کرده و به انجام وظایف اجتماعی خود نیز توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه مجلس باید بر عملکرد این ۲ شرکت چند ملیتی نظارت جدی داشته باشد، گفت: گسترش مصرف سیگار در کشور باید مورد بررسی دقیق نمایندگان مجلس قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اینجانب از نیروهای اطلاعاتی و امنیتی می خواهم که به عملکرد ۲ شرکت آمریکایی- انگلیسی و ژاپنی تحت پوشش آمریکا، ورود کرده و نحوه تولید، توزیع و تبلیغ آنها را بررسی کنند.

۲۳۱

کد خبر 1656066

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: خطرات سیگار حسن نوروزی ایران و آمریکا تحریم نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ۲ شرکت خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد 
  • مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه