Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@10:51:11 GMT

رایزن اقتصادی ایران در راه بلاروس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۶۱۵

رایزن اقتصادی ایران در راه بلاروس

وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل «انجمن تجار ایرانی در بلاروس» را با اهمیت دانست و اعلام کرد به زودی رایزن اقتصادی ایران در بلاروس مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید رضا فاطمی امین در ادامه سفر خود به مینسک با حضور در جمع تجار و فعالان اقتصادی ایرانی در بلاروس، تجربه و ارتباطات آنان را برای رونق تجارت در این کشور حائز اهمیت دانست و خطاب به تجار ایرانی گفت: موضوع سرمایه گذاری و تجارت ایرانیان در بلاروس، حضور در اوراسیا و عضویت ایران در آن از جمله مسایل مهمی است که در تعاملات با دولت بلاروس مورد توجه قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر صمت همچنین به همکاری مشترک شرکت‌های معدنی ایران و شرکت‌های ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بلاروس برای تولیدات مشترک اشاره کرد و رتبه بندی محصولات صادراتی را برای برند ملی حائز اهمیت دانست.
فاطمی امین در ادامه یادآور شد: مباحث مالی و ویزای ایرانیان در بلاروس، مسایلی است که وزارت صمت آن‌ ها را پیگیری می‌کند.
در این نشست فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم بلاروس هم سوالات و دغدغه‌های خود را با وزیر صمت در میان گذاشتند. ویزای ایرانیان در بلاروس، نبود پرواز مستقیم به این کشور، مسائل پولی و بانکی، گرانی هزینه سفر به بلاروس و انجام نشدن کار فرهنگی برای معرفی ایران به بلاروس از جمله مهمترین سوالات و دغدغه‌ های آنان بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بلاروس تجارت صنعت معدن و تجارت گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: بی‌تردید دشمن برای این موضوع نقشه کشیده و درصدد ترویج بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه است، بنابراین دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامی‌داشت روز معلم بیان کرد:
معلمی شغل بسیار مقدسی است و هیچ شغلی به اندازه تعلیم و تربیت حائز اهمیت نیست.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به اهمیت تعلیم و آموزش اشاره فرموده بنابراین باید به وجود آموزگاران افتخار کرد و قدر و منزلت آنان را دانست.

وی ادامه داد: آموزگاری و تعلیم و تعلم، مسئولیت بااهمیت و ارزشمندی است و قرآن، معجزه پیامبر اسلام نیز به عنوان کتاب زندگی است و خداوند در آن به قلم و نوشتن قسم یاد کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود