Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:52:17 GMT

عدالت بدون رسیدگی به طبقه‌ مستضعف معنا ندارد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۷۱۳

عدالت بدون رسیدگی به طبقه‌ مستضعف معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوار، حجت‌الاسلام‌ مجید گشول خطیب جمعه شهرستان کوار در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توجه به اهمیت نماز جمعه در آیات و روایات و سخن بزرگان دین، اظهار داشت: خطبه‌های نماز جمعه تا آنجا عظمت دارد که به‌بیان پیامبر خدا (ص) «پس از خطبه امام جمعه، ساعتی است که در آن خداوند مردان و زنان با ایمان را مشمول رحمت خود قرار می‌دهد»

خطیب جمعه کوار ادامه داد: در ترسیمی کلی از فریضه نماز جمعه در آینه روایات، وقتی به‌روایات در موضوع نماز جمعه نظر می‌کنیم می‌بینیم بخش مهمی از این روایات، در خصوص تشویق و ترغیب نسبت به‌شرکت در نماز جمعه و همچنین تحذیر و هشدار نسبت به‌بی‌اعتنایی و ترک این فریضه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام گشول در خطبه دوم ضمن حمد الهی و صلوات بر معصومین، آغاز ماه محرم را تسلیت گفت و عنوان نمود ابتدای ماه محرم مصادف است با آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و امیدوارم که همگی عمل کننده به این فرضیه الهی باشیم.

وی پس از مرور سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور اظهار کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود نماز جمعه را پایگاه و قرارگاه طرح مسائل مهم جامعه دانستند و  گفتند وقتی یک چنین اجتماعی مانند نماز جمعه وجود دارد که هر هفته جمع کثیری از مردم یک شهر یک جایی معیّنی جمع می‌شوند دور هم، این می تواند یک پایگاهی یک قرارگاهی باشد برای همه‌ی موضوعات مهم و مطرح یک جامعه، از مسائل فکری تا خدمات اجتماعی تا همکاریهای مردمی و تا آمادگی ها و بسیج نظامی و... همه چیز در این اجتماع هفتگی مستمر پشت سر هم تحقق و وجود پیدا می‌کند.

امام جمعه شهرستان کوار ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند جشن میلیونی غدیر نشان داد مردم طرفدار دین هستند و امامان جمعه با همه پدرانه رفتار کنند. عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقه‌ی مستضعف و محروم معنا ندارد، شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیه‌ها به ائمه جمعه است.

حجت الاسلام گشول با مرور سخنان رهبر گرانقدر انقلاب عنوان کرد:  شرکت در خدمات اجتماعی مردمی یکی از توصیه‌های رهبری به ائمه جمعه بود که فرمودند، بعضی از ائمه‌ جمعه انصافاً در این زمینه‌ها خوب درخشیدند در زلزله، در سیل، در قضیه‌ی کرونا، در مسائل گوناگون دیگر، در جمع کردن خدمات اجتماعی، کمکهای مردمی، کمکهای مؤمنانه، ائمه‌ی جمعه وارد میدان شدند و کار کردند، این هم یکی از آن کارهایی است که به نظر ما خیلی خوب است. کمک به طبقات محروم و کمک به مستضعفان و محرومان جزو کارهای لازم شما باشد یعنی ما همین‌طور طرفدار عدالتیم، پرچم عدالت را بلند می‌کنیم، لکن عدالت بدون کمک و رسیدگی به طبقه‌ی مستضعف و محروم اینها معنا ندارد اگر بتوانید شما کمکی را برای طبقات محروم در آن مجموعه‌ی خودتان فراهم کنید جزو بهترین کارهاست.

وی توضیح داد: رهبر انقلاب با اشاره به شبهه‌ پراکنی‌های اخیر رسانه‌های غربی و مزدوران و پیروانشان درباره مسئله زنان و حجاب اسلامی گفتند علت هجوم غربی‌ها به زن ایرانی و حجاب اسلامی این است که زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده لذا دشمنان دلشان پُر است.

خطیب جمعه کوار ادامه خطبه ها را به مرور سخنان  رهبر انقلاب  پرداخت و ادامه داد: رهبری گفتند این روزها مسئله زن در جامعه اسلامی مطرح است، البته از اول انقلاب مسئله‌ی زن را مطرح می‌کردند؛ ادعای گزاف می‌کردند که از زن ایرانی می‌خواهند حمایت کنند.

حجت الاسلام گشول افزود: باز اخیراً هم به مناسبت به بهانه‌ی حجاب و اینها باز قضیه‌ی زن را مطرح کرده‌اند همان تلاشهای درواقع ناکام را دوباره دارند تکرار می‌کنند. این که شما می‌بینید ناگهان وسائل تبلیغاتی و رسانه‌های رسمی و دولتی آمریکا و انگلیس و بعضی جاهای دیگر و مزدورانشان و پیروانشان ناگهان هجوم می‌آورند در یک برهه‌ای سر قضیه‌ی زن و یک بهانه‌ای هم پیدا می‌کنند علتش این است که زن با شرف و با استعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدن غرب زده است حرکت جمهوری اسلامی بخصوص زن ایرانی یکی از مهم‌ترین ضربه‌ها را به داعیه‌های غربی و دروغهای غربی وارد کرده.

 وی با بیان توصیه رهبر به ائمه جمعه گفت: ایشان فرمودند یک توصیه‌ی دیگری که خیلی مهم است ارتباط با جوانها است. برای این کار باید سازوکار بچینید؛ یعنی ارتباط با جوانها اینجوری نمی‌شود که بگویید جوانها بیایید آنها هم بلند بشوند بیایند. باید بنشینید فکر کنید راهکار پیدا کنید، سازوکار باید پیدا کنید. 

خطیب جمعه کوار با اشاره به اینکه رهبری عزیز انقلاب به انجام کارهای فرهنگی تاکید داشتند، ادامه داد: امروز در سرتاسر کشور مجموعه‌های خودجوش و گمنام و کم‌هزینه‌ای و بی‌ادعایی که وجود دارد که کار فرهنگی می‌کنند، کار اجتماعی می‌کنند،‌ خدمات ارائه میدهند همه‌جای کشور هستند. بنده چون علاقه‌ی به این مجموعه‌ها دارم می‌بینم گاهی تماس می‌گیرند یک چیزی می‌گویند یک چیزی می‌خواهند می‌دانم الان سرتاسر کشور در همه‌ی شهرها تقریباً شهرهای بزرگ کوچک مجموعه‌های اینجوری وجود دارند، اینها را در شهر خودتان پیدا کنید، به آنها کمک کنید دست نوازش به سرشان بکشید.

حجت الاسلام گشول در پایان خطبه ها با اشاره به سیل و اتفاقاتی مثل بارندگی و سیل های اخیر در کشور و حتی استان فارس عنوان کرد: سیل در استان فارس حوادث ناگواری را رقم زد که در شهرستان کوار نیز این اتفاق را شاهد بودیم.

وی ضمن تشکر از فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: در چند روستا مخصوصا درروستای هورباف چندین خانه دچار آبگرفتگی شد که سیل زدگان اسکان یافتند و ما باید هوشیاری و هماهنگی را باید بالا ببریم تا جان و مال مردم از خسارات این اتفاق محفوظ بماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام گشول شهرستان کوار کمک به محرومان برقراری عدالت آبگرفتی معابر حجت الاسلام گشول خدمات اجتماعی رهبر انقلاب ائمه جمعه نماز جمعه خطیب جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 محمد حسین عظیمی، دبیرکل جبهه حامیان انقلاب اسلامی (جبهه حامیان انقلاب اسلامی) گفت: «نماز تمام افرادی که پشت سر آقای صدیقی نماز خواندند، باطل است. ما گریه کردیم؛ ایشان گریه کرد و ما هم گریه کردیم خلاصه خیلی معنویت داشت، اما از هشت سال پیش ماجرای املاک ایشان در لواسان به طور موثق شنیدیم؛ نگاهمان عوض شد...» حرف‌های کامل این فعال اصول گرا را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود