Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@13:11:55 GMT

آمادگی‌ ایران برای صادرات فلزات و خودرو به بلاروس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۳۸۸۱

آمادگی‌ ایران برای صادرات فلزات و خودرو به بلاروس

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی امین» در ادامه سفر خود به مینسک با «بوگدانف الکسی»، وزیر بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار به وجود مطلوبیت در روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط تجاری بین دو کشور از ظرفیت افزایش حجمی برخوردار است، بر این اساس توافقاتی در حوزه‌های موضوعی مختلف صورت گرفته که امیدواریم بتوانیم آن را نهایی کرده و به اجرا برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین بر توافق خرید و تولید مشترک ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین تاکید کرد و افزود: حجم مبادلات بین دو کشور ظرفیت افزایش تا یک میلیارد دلار را دارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین با اشاره به توافقات صورت گرفته وزارت صمت با وزیر صنایع بلاروس از آمادگی‌ ایران برای صادرات فلزات، خودرو و تجهیزات پزشکی و تولید مشترک در بلاروس خبر داد و یادآور شد: موضوع پیوستن ایران به اورآسیا مساله مهمی است که به محض تحقق آن ظرفیت‌های جدیدی را برای تعاملات تجاری ایجاد خواهد کرد.

تجربه‌های موفق ایران و بلاروس در باب تجارت

وی به پایین بودن سطح تجارت دو کشور به ‌دلیل عدم ورود تجار بزرگ به این عرصه تاکید کرد و گفت: لازم می‌دانیم بنگاه‌ها و صادرکنندگان بزرگ وارد این مبادلات شوند و دولت بلاروس هم از آنها حمایت به عمل آورد.

 فاطمی امین ادامه داد: ایجاد مراکز تجاری بین ایران و بلاروس ایجاد یک‌ظرفیت خوب میان دوکشور است؛ رایزن بازرگانی می‌تواند در حوزه موضوعات مختلف تجاری تسهیل گری کند.

فاطمی امین با بیان اینکه هم اکنون چند شرکت ایرانی در بلاروس به روی برخی حوزه موضوعات ورود دارند، اظهار داشت: ایران و بلاروس سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار حجم مبادلات داشته‌اند و تجربه‌های موفق ‌در باب تجارت خارجی در شرایط غیر متعارف ایجاد شده است.

وی افزود: تسهیل رفت و آمد تجار بزرگ ‌به دو کشور هم یکی از مسائل زیرساختی است که نیاز به رسیدگی و تدبیر دارد.

استقبال مینسک از ورود ایران به بازار مصرف بلاروس

در ادامه وزیر بازرگانی بلاروس هم اظهارداشت: وزارت بازرگانی بلاروس تامین کننده کالاهای مصرفی است و اکنون بدلیل تحریم‌های متقابل اروپا برخی کالاها از جمله مواد غذایی پر مصرف را ممنوع کرده‌ایم؛ از این رو قصد ورود این کالاها را از ایران داریم.

وی با بیان اینکه ما آماده‌ایم فهرستی از کالاهای تولید ایران را جهت خرید مطالعه و بررسی کنیم، کفت: سفارت‌های ما می‌توانند روی این موضوع فعال شوند. همچنین تجار ایرانی می‌توانند در نمایشگاه کالاهای مصرفی وارداتی تامین بازار داخلی بلاروس شرکت کنند تا نیازمندی وظرفیت بازار بلاروس رو بشناسند.

وزیر بازرگانی بلاروس موضوع کوریدورشمال به جنوب را از موضوعات پر اهمیت دو کشور دانست و تاکید کرد: خط لجستیک مطمئن و پایدار یکی از علاقه مندی‌های ما است.

منبع: ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: بلاروس فاطمی امین صادرات خودرو صادرات فلزات فاطمی امین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگاران برخی حواشی درباره قرارداد برقی‌سازی ناوگان عمومی پایتخت، اظهار داشت: پس از آنکه دلال‌ها و مافیای خودرو نتوانستند نقشه‌ها و منافع کلان و نجومی خود را در موضوع خرید خودرو‌های برقی تأمین کنند و قرارداد‌های خرید خودرو‌های برقی شهرداری تهران امید آن‌ها را نومید کرده، اکنون بازوی رسانه‌ای این باند با پول‌پاشی میان برخی افراد و رسانه‌ها تلاش می‌کند تا مانع از اجرایی شدن ورود تکنولوژی خودرو‌های برقی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شود.

به گزارش فارس، وی تأکید کرد: این در حالی است که چندی پیش برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اعلام‌کرده بودند مافیای خودرو در مسیر واردات خودروی باکیفیت و ارزان به کشور سنگ‌اندازی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • تاکسی های برقی وارد شد