Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: در عرصه نهی از منکر گفتار قران این است که باید قول ما، قول نرم و لین باشد و باید به نحو احسن و قاطع در نهی از منکر صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران اکونومیست، آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به حادثه سیل در امام زاده داود تهران، استهبان فارس و سایر نقاط کشور، با تسلیت و طلب عفو و مغفرت برای جان باختگان، برای خانواده‌های داغدار آرزوی صبر و همچنین برای مصدومان شفای عاجل از درگاه خداوند مسئلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه در تحلیل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه کل کشور، گفت: این فرمایشات می‌تواند منشور امامت جمعه باشد؛ اینکه ائمه جمعه چه رفتاری با مردم داشته باشند، چگونه خطبه بخوانند و مطالب فراوان دیگر که یک فصل آن در رابطه با حجاب و عفاف بود.

خاتمی ترویج بی حجابی و شبهه افکنی در رابطه با حجاب که در هفته‌های اخیر غربی‌ها به آن دامن می‌زنند، عقده گشایی در تلاش مذبوحانه‌شان دانست و اظهار داشت: در عرصه نهی از منکر چه منکرات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی گفتار قران این است که باید 7 ویژگی داشته باشد؛ اینکه قول ما، قول نرم و لین باشد، باید به نحو احسن و قاطع در نهی از منکر صحبت کرد و قول ما بلیغ و غیر مبهم و صریح و شفاف و خردورزانه باشد.

خطیب نمازجمعه تهران با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در این موضوعات متین و منطقی و بدور از احساسات ورود کنید و آن منطق استعماری را با دلایل روشن برملا کنید، ادامه داد: حجاب مبنای قرانی و فقهی دارد و علما آن را از ضروریات دین می‌دانند. برخی می‌گویند چرا شما در کنار بی حجابی به مشکلات اقتصادی ورود نمی‌کنید؟ اتفاقاً ما فریادمان در رابطه با مشکلات اقتصادی کمتر از حجاب نبوده است.

وی افزود: در خطبه گذشته من اظهار داشتم بسیاری از کسانی که بی‌حجابی می‌کنند برخاسته از خانواده های غیر متدین هستند و در کلام من حرفی از دزدها و یا شل‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها نبود؛ متأسفانه بعد از خطبه دیدم حرف من تحریف شده است. اولاً من گفتم اکثر این افراد اینگونه هستند نه همه آنها و ثانیاً کلمه دزد را من اصلا نگفتم؛ من از خداوند می‌خواهم به ما امانتداری را عنایت کند و متأسفانه در این یک ماه هرچه خواستند علیه من گفتند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد:‌ رهبر انقلاب دو ملاقات با سران کشورهای روسیه و ترکیه داشتند؛ مواضع مقام معظم رهبری در این دیدارها تجلی عزت، حکمت و مصلحت بود. در این دیدارها ایشان به پوتین گفتند که از کشته شدن مردم عادی ناخرسندیم و در عین حال فرمودند اگر ابتکار عمل را دست نمی‌گرفتید طرف مقابل موجب وقوع جنگ می‌شد چراکه ناتو موجودی خطرناک است که حد و مرزی نمی‌شناسد. در دیدار با اردوغان هم بر تمامیت ارضی سوریه تأکید داشتند؛ همچنین ابراز خرسندی کردند که قره باغ به آذبایجان برگشت اما تغییر مرزهای ایران و ارمنستان را گوشزد کردند که ایران با آن مخالفت خواهد کرد چرا که این مرز یک راه ارتباطی چند هزارساله است.

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به شروع دهه اول محرم و آغاز سال 1444 قمری، گفت: عاشورا یک جرقه نبود که در عاشورای سال 61 رخ داده باشد بلکه یک جریان مستمر تاریخی است و این نگاه سالار شهیدان است که تا قیامت باید از این مسیر درس گرفت. در مجالس و محافل ابی عبدالله این اردوگاه باید تبیین شود؛ خطبا و مداحان این اردوگاه را تبیین کنند که مخالفان و موافقان این اردوگاه چه کسانی هستند. یک نفر از امام حسین تفسیر آیه 19 حج را خواست که سیدالشهدا مصداق این آیه را خودشان و بنی امیه دانستند که دعوای ما و آنها بر سر خدا است. همین مسئله، قصه امروز ماست؛ دعوای دنیای استکبار و ما دعوا بر سر اسلام ناب محمدی است و آنها این اسلام را برنمی‌تابند؛ قصه، قصه دین است که دنیای استکبار بداند نخواهد توانست ایران اسلامی را از قران و اهل‌بیت جدا کند. 

وی بهترین فرصت برای جهاد تبیین را مجالس عزاداری دانست و اظهار داشت: امام حسین مجاهد جهاد تبیین بود و در 21 روز حضور در مکه و تا روز دوم محرم که به کربلا رسیدند، این جهاد را ادامه دادند. سیدالشهدا با برترین منکر که حکومت یزید بود به مبارزه برخواست؛ ما باید دایره امر به معروف و نهی از منکر را وسیع ببینیم؛ تقویت نظام اسلامی از برجسته‌ترین معروف‌ها و تضعیف نظام اسلامی از بدترین منکرهاست. گسترس عدالت اجتماعی، قضایی و فرهنگی، تصویت اقتصاد کشور و مقاومت براساس اقتصاد مقاومتی از برترین معروف‌هاست؛ البته یک منکر هم منکر بی حجابی است که باید به سبک قرانی که ذکر شد با آن برخورد کرد. 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نهی از منکر بی حجابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم

آیت الله نوری همدانی گفت: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم.

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در دیدار عده‌ای از بانوان قرآن پژوه اظهار داشت: همه باید به تعالیم و دستورات قرآن و اهلبیت (علیهم السلام) برگردیم و عمل کنیم. هیچ دینی همانند اسلام جایگاه و عظمت زن را محترم نشمرده است. اسلام به تمام جفا‌هایی که در طول تاریخ شده پاسخ داد و ملاک برتری را از جنسیت خارج کرد

 

او به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و افزود: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آن‌ها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهاد‌های فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

او در پایان در پاسخ به سوالی، طرح نیروی انتظامی را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

او در ادامه افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود، بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع، مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

دیگر خبرها

  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است