Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:24:34 GMT

بارندگی در خراسان جنوبی خسارت‌های جزئی در پی داشت

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۰۶۹

بارندگی در خراسان جنوبی خسارت‌های جزئی در پی داشت

سید ابوالحسن میرجلیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۷۲ ساعت گذشته بارندگی فراگیر در استان نداشتیم و در شهرستان‌های طبس، خوسف و نهبندان بارندگی رگباری و نقطه‌ای با جاری شدن روان‌آب همراه بود.

وی بیان کرد: در این مدت جاری شدن روان‌آب باعث آب‌شستگی تعدادی از راه‌های روستایی و عشایری از جمله معدن قلعه‌زری و محدوده امامزاده شاه سلیمان علی (ع) در شهرستان خوسف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در شهرستان طبس نیز به یک باب منزل مسکونی خسارت وارد شد البته تنها بخش محدودی از این منزل تخریب شده است.

وی گفت: بارندگی‌ها و خسارت‌های ناشی از جاری شدن روان‌آب‌ها در حدی نبوده که نیاز به اسکان اضطراری در روستاها یا سایر مناطق پیدا کنیم.

میرجلیلی با بیان اینکه بارندگی‌های ۷۲ ساعت گذشته خسارت جانی نداشته است عنوان کرد: یک رشته قنات در روستای نایبند طبس و بخشی از اراضی و باغات شهرستان‌های خوسف و طبس در این مدت دچار خسارت شد که میزان خسارت بعد از حضور تیم مربوطه و برآورد اولیه، اعلام خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در چند روز اخیر در برخی نقاط استان شاهد نزول ۳۰ میلیمتری بارندگی‌ها بودیم اما با اقدامات پیشگیرانه و همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مساعدت مردم، خسارت‌ها گسترده نبوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شب گذشته مسیر دیهوک - راور حوالی نایبند بر اثر بارش شدید باران و سیل مسدود و در اولین فرصت با تلاش راهداران بازگشایی شد.

وی افزود: نیروهای امدادی و عملیاتی استان به‌ویژه در سه شهرستان طبس، خوسف و نهبندان تا فردا صبح در حالت آماده‌باش هستند تا در صورت جاری شدن روان‌آب از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

میرجلیلی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی ناپایدار در کشور و بارش‌های موسومی که به‌صورت رگباری است، مردم در روزهای آتی نیز باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند و به‌ویژه در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها قرار نگیرند.

برچسب‌ها بارندگی خراسان جنوبی مدیریت بحران طبس سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی خراسان جنوبی مدیریت بحران بارندگی خراسان جنوبی مدیریت بحران طبس سیل جاری شدن روان آب خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی

شهنوازان  فرماندار شهرستان تفتان  از خسارات ناشی از بارندگی و سیل در راه‌های روستایی شهرستان و پروژه‌های نیمه تمام و در حال اجرا بازدید و مشکلات رخ داده در اثر آسیب دیدن زیرساخت‌های مذکور را از نزدیک بررسی کرد.

شهنوازان با حضور در مناطق کوهستانی تفتان جنوبی در بخش مرکزی و بخش گوهرکوه روستا‌های شهرستان و مشاهده موارد مختلف خسارات در اثر بارندگی و شکستگی خاک دامنه کوه ها، سیل بردگی راه‌های مواصلاتی روستا‌ها بازدید کرد.

 فرماندار شهرستان تفتان در حاشیه بازدید از آسیب‌های وارده به برخی از راه‌های روستایی بر اثر بارش‌های اخیر، تأکید کرد: راه‌های روستایی که بر اثر بارش‌های اخیر تخریب شده اند بایستی مرمت و لکه گیری شده و برخی نقاط نیز روکش آسفالت شوند. 

شهنوازان افزود: باید با تعامل و همکاری اداره کل راهداری، دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی روستاها، ایمنی ورودی روستا‌ها مورد توجه قرار گیرد و مسائل موجود در این زمینه برطرف گردد.

 فرماندار تصریح کرد، بخشداران تابعه و مدیران دهیاران ضمن جمع بندی خسارات، گزارشات خود را در خصوص جاده ها،کشاورزی، باغات بصورت کتبی جهت اقدام به ستاد بحران شهرستان اعلام نمایند.

عمرهاشمزهی مدیر آبفاتفتان  نیز گفت: چاه شرب آب کوته پایینوچاه آب شرب سایت آبرسانی از بخش گوهرکوه به شهر نوک آباد و همچنین چاه شماره دو کچ گوهرکوه به دلیل طغیان رود خانه مدار بهره برداری خارج گردیده اند ونیاز ضروری به لایه روبی دارند طی روزهای آینده با همکاری بخشداران، مدیرکل آبفا استان جهت لایه روبی چاه ها انجام میگیرد. 

کردی مدیر جهادکشاورزی تفتان  اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی خبر از خسارات  80 درصدی وارده به بخش کشاورزی و باغات زردآلو و سایر مرکبات داد. 

وی گفت در مدت بارش تگرگ و شدت بالای بارش و حجم زیاد آن به کشاورزان خسارات جدی وارد شد که میطلبد برای جبران خسارات وارده به کشاورزان مساعدت لازم با کشاورزان که قشر زحمت کش می باشد انجام گیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی