Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@07:09:36 GMT

نباید با عدم شناخت و برخورد تند امر به معروف کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۰۷۱

نباید با عدم شناخت و برخورد تند امر به معروف کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: سخنرانی به تنهایی اشک و گریه نمی آورد و باید با برگزاری مجالس مقتل خوانی و یادآوری مصیبت آن حضرت به یاد امام حسین (رع) اشک ریخت چرا که همین اشک‌ها موجب ایجاد تحول و نجات بشریت می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر افزود: سخنرانان در مجالس عزای امام حسین (ع) تلاش کنند حقیقت شخصیت و راه سرور و سالار شهیدان را به جامعه معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: افتخار بزرگان این سرزمین همواره براین بوده که ایشان خادمان و بانیان مجلس عزای سرور و سالار شهیدان هستند.

حجت الاسلام دشتی گفت: ماه محرم فرصتی است تا صاحبان منبر و مجلس از این فرصت برای معرفی راه و هدف امام حسین (ع) به جامعه استفاده کنند چرا که انسان باید به امامی که به آن عشق می ورزد شناخت داشته و هدف ایشان را بشناسد.

امام جمعه موقت بوشهر بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزء واجبات الهی است همه آحاد جامعه نسبت به اجرای این فرایض الهی وظیفه دارند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در اصل دستور و امر به خوبی‌ها و نهی از بدهی ها است که باید جامعه نسبت به اجرای این فرایض الهی به صورت اصولی و صحیح گام بردارد.

حجت الاسلام دشتی عنوان داشت: نباید بدون شناخت و با برخورد خشن برای اجرای ۲ فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر گام برداشت بلکه باید با شناخت دقیق در راستای اجرای این فریضه الهی گام برداشت.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به ۹ مرداد روز اهدای خون بر ضرورت شرکت در این حرکت جهادی و اقدام به اهدای خون تاکید کرد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر محرم عزاداری نماز جمعه امام جمعه موقت بوشهر امر به معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است، گفت: دستگاه قضایی از آمران به معروف و نیرو‌های فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت می‌کند.
مهدی بخشی افزود: ۹۹ درصد افراد به توصیه‌های آمران به معروف و نیرو‌های فراجا تمکین می‌کنند و از زمان اجرای طرح نور در استان کرمان یک پرونده هم تشکیل نشده است.
مدعی العموم استان کرمان تصریح کرد: سیستم قضایی استان کرمان شناسایی صفحات اینستاگرامی هنجارشکن را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین دادستانی با افرادی که به درقبال دریافت پول اقدام به تبلیغ بی حجابی و هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی قاطع خواهد کرد.

بخشی بیان داشت: لازم است آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های متولی به منظور فرهنگ سازی حجاب همت کنند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری را برای رفع این معظل درنظر بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • آوای آرامبخش باران در شهرستان کنگان پیچید + فیلم
  • تجلیل از زحمات فراجای استان همدان در قالب اجرای طرح نور
  • مدیران موفق استان بوشهر در اجرای قوانین تشویق شوند
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی