Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@06:07:43 GMT

ظهور امام زمان(عج) تحقق تمام آرمان های عاشورایی است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۱۴۸

ظهور امام زمان(عج) تحقق تمام آرمان های عاشورایی است

ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت با اشاره به اینکه ظهور امام زمان(عج) تحقق تمام آرمان‌های عاشورایی و استمرار تبیین جامع و عمیق و دقیق از دین است، اظهار کرد: امام خمینی(ع) دین را به شکل اجتماعی به مردم معرفی کرد.

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم توسل به حضرت ابوالفضل العباس(ع) که در مسجد آفخرای رشت برگزار شد، اظهار کرد: این نوع جلسات توسل به اهل بیت(ع) پاداش و ارزش بسیاری دارد و انسان با شرکت در این جلسات احساس آرامش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کمک کردن به ایتام، نوجوانان مستعد و خانواده‌های نیازمند کار ارزشمندی است، تصریح کرد: خدمت به مردم مقوله عظیم و قابل توجهی است که در دین هم به آن تاکید شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه عاشورا جریان حرکت پیامبر اکرم(ص) است، افزود: انبیای الهی به دنبال این مسئله بودند که به لحاظ فردی انسان در مسیر توحید قرار بگیرد و این مورد در جریان عاشورا و ظهور هم خود را نشان می‌دهد.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: وقتی انسان می‌خواهد به توحید نظری برسد باید فهم درستی داشته باشد و از عقل خود استفاده کرده و از شرک ظاهری و خفی فاصله بگیرد.

وی با تاکید بر فضیلت قرائت سوره توحید، ابراز کرد: ریا، ارزش انسان را نابود می‌کند که یکی از مصادیق شرک خفی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر کاری برای خداوند انجام می‌شود پاداش آن را باید از خداوند طلب کنیم، عنوان کرد: انسان موحد، انسان معنویت گراست.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در روز عاشورا، امام حسین(ع) از موحدان طلب یاری می‌کند، چون موحدان از خدا می‌ترسند، اظهار کرد: دین باید به گونه‌ای معرفی شود که به توحید و عدالت صدمه نخورد.

وی ابراز کرد: غدیر، استمرار حرکت انبیاست و اگر به دنبال آن عاشورا نبود از دین خبری نبود؛ در این مسیر باید از توحید و عدالت فهم درست وجود داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه عاشورا به دنبال این موضوع به وجود آمد که به عدالت و توحید صدمه وارد شد، تصریح کرد: در تاریخ، دین اسلام که برای عزت انسان‌ها بوده است توسط نااهلان به اسلام اسیر، ذلیل و تاریک تبدیل شد؛ جریان ولایت و غدیر با این جریان غلط مقابله می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امام حسین(ع) انحرافی که از زمان بعثت رشد پیدا کرد و در غدیر استمرار داشت و به انحراف کشیده شده بود را با امر به معروف و نهی از منکر از بین می‌برد، افزود: عاشورا احیای توحید و احیای نظام عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم و ستم است.

وی تاکید کرد: طبق تعبیر امام صادق(ع)، اسلام به دو دسته اسلام اشرافی و اسلام عدالت تقسیم‌بندی شده و اسلام اشرافی همان اسلام اموی و اسلام عدالت نیز همان اسلام علوی است؛ عدالت در دولت ظهور امام زمان(عج) تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه ظهور امام زمان(عج) تحقق تمام آرمان‌های عاشورایی و استمرار تبیین جامع و عمیق و دقیق از دین است، اظهار کرد: امام خمینی(ع) دین را به شکل اجتماعی به مردم معرفی کرد.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در احیای آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی نقش زیادی داشتند، بیان کرد: اگر عدالت در جامعه تحقق پیدا نکند بعثت ابتر می‌ماند و لذا عدالت، آرمان اجتماعی همه انبیای الهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئله ظهور نبود تمام تلاش‌های انبیای الهی ابتر می‌شد، خاطرنشان کرد: با ظهور امام زمان(عج) علم بشری تکمیل می‌شود و بشر به سوی توحید حرکت می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه معنویت باید معنویت مسئولیت پذیر باشد و باید اهل مدارا باشیم، اظهار کرد: ظهور وقتی تحقق پیدا کند، اهداف عاشورا محقق می‌شود.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه بعثت برای نظم توحیدی و عدالت بود و با آمدن عاشورا بعثت و غدیر احیا شد، تصریح کرد: مردم نسبت به دولت و دولت نسبت به مردم باید عدالت داشته باشد.

وی با اشاره به رونق برپایی مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) در کشورهای غربی و اروپایی، خاطرنشان کرد: مردم اروپا برای مظلومیت امام اشک می‌ریزند و می‌دانند که امام حسین(ع) کشته شده حریت برای کل بشریت است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عاشورا دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت آیت الله رمضانی ظهور امام زمان عج امام حسین ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

رضا مراد صحرایی در مراسم تجدید میثاق معلمان با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، انقلابی در تاریخ معاصر شاهد بودیم که روند جریان های سیاسی جهان را تحت تاثیر جدی خودش قرار داد

وی افزود : در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند، دشمنان پیش بینی این را  می‌کردند که اگر پیام انقلاب به جهان برسد، می‌تواند طومار مستکبران را در هم بپیچد و امروز این چنین شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دانشجویان در سراسر جهان همان حرفهایی را می‌زنند که پیش از انقلاب از بیان امام خمینی (ره ) درمورد ظلم و ستم ستیزی شنیده می شد.

صحرایی با بیان اینکه مستضعفان در سراسر جهان انقلاب را پناه خود می‌دانند، گفت: پیام اهل بیت علیهم السلام این بوده که مستضعفان را یاری کنید. فطرت مسلمانان بر رفات و مهربانی است و وقتی این پیام از زبان امام راحل جاری شد، بر دل و جان مردم جهان نشست.

وی با اشاره به اینکه پیام انقلاب بیدارکردن دل و ذهن تمام مردم و همسو با فطرتشان است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت کشور برآمده از همین دیدگاه الهی و دینی و بر این اساس پایه گذاری شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد : امام راحل بیاناتی درباره معلم دارند و آن جمله تاریخی ایشان که معلمی شغل انبیا است، یادآوری این نکته مهم است که کسی که معلم می شود کار نبی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه معلمان امروز نماد صبوری هستند،خاطرنشان کرد: انبیا در کار خودشان  با بیان، کردار و رفتارشان انسان ها را تربیت کردند.

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات امام خمینی ره، تصریح کرد: اين جمله امام راحل که می فرمایند مدرسه را دریابید، دانشگاه دیر است، یعنی مدرسه قوی، تضمین کننده ایران قوی است و اگر دانشگاه قوی و دانشمندان بزرگی داریم همه در گرو مدرسه قوی است.

صحرایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش، کانون خلق آینده کشور است، اذعان کرد: به نمایندگی از جامعه معلمان با امام راحل عهد می بندیم که پیام ایشان و انقلاب را درک و به دیگران منتقل می کنیم و از آرمان های شهدا محافظت  و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • افشای کینه شاه از قم
  • نگاه به ماجرای غزه از منظر «ما رأیت إلا جمیلا»
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل