Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@23:25:18 GMT

عاطفه ایرانیان با عشق اهل بیت عجین شده است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۱۹۷

عاطفه ایرانیان با عشق اهل بیت عجین شده است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: عاطفه ملی مردم ایران با اهل بیت (ع) عجین شده است و هنرمند ایرانی باید خود را سرباز هویت ملی ایران بداند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آئین گرامیداشت زنده یاد محمدعلی کریمخانی مداح اهل بیت (ع) با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان و گروههای مختلف مردم عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مجید امامی در این مراسم اظهارداشت: هنرمند ایرانی باید خود را سرباز هویت ملی ایران بداند و اینکه امروز خادمین امام رضا (ع) در میان مردمن محبوبیت دارند چون محور مهم هویت ملی دارند و عاطفه ملی ما هدایت شده است.

وی گفت: اگر در عاطفه ملی مردم آوازی مانند «آمدم ای شاه پناهم بده» نهادینه شده نسبت جدی با ضریب محبت اهل بیت دارد و هر هنری که با محبت اهل بیت عجین شود در عاطفه ملی تاریخ می ماند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: اگر هنرمندی عاطفه ملی را درک کند حتما در دلهای ایرانیان فارغ از قومیت و رنگ و زبان خواهد نشست.

امامی بیان کرد: برای حسین ابن علی(ع) در دلها حرارتی است که هرگز سرد نمی شود و این بیان قدسی راهنمای روشنی است تا منطق عاطفه ملی را در کشور درک کنیم.  

در ادامه محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهارداشت: قزوین با داشتن شخصیت های فرهیخته در عرصه های مختلف علم و فرهنگ و ادب و امور مذهبی شاخص است و به آن افتخار می کند.

وی افزود: مرحوم استاد کریم خانی از افتخارات استان قزوین است و نام وی با قرائت دلنشین معروف "آمدم ای شاه پناهم بده" و با روضه اباعبدالله حسین (ع) عجین شده و این ترنم زیبا در ذهن و قلب دوستداران اهل بیت ثبت و ضبط شده است.

فائزی تصریح کرد: صداقت، تواضع و اخلاص از ویژگی های مرحوم کریمخانی بود و بهترین اثر خود را با نام اهل بیت به مردم ارائه کرد و این کار ماندگار شده است.

در ادامه محمد اصفهانی خواننده شاخص کشور در خصوص ویژگی استاد کریمخانی گفت: حدود 36 سال قبل با مرحوم محمدعلی کریم‌خانی آشنا شدم و اعتقاد دارم صدای دلنشین ایشان با حجم و توانایی که داشت هرگز تکرار نخواهد شد.

وی افزود: استاد کریمخانی خود را مداح امام حسین می دانست و همیشه نگران بود این کارش با موسیقی مقایسه نشود و به جایشگاه مذهبی اش آسیب نزند.

محمدعلی کریم‌خانی متولد سال ۱۳۲۹ در شهر نرجه استان قزوین متولد شدو از مداحان و خوانندگان مذهبی کشور بود که با خواندن قطعه «آمده‌ام ای شاه پناهم بده-خط امانی زِ گناهم بده» برای امام رضا (ع) با آهنگ سازی آریا عظیمی‌نژاد در کشور شناخته و معروف شد.

مرحوم کریمخانی در۳۰ خرداد ۱۴۰۱ به علت بیماری در ۷۲ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ارشاد قزوین مجید امامی عاطفه ملی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده گیلاوند را شاهد هستیم گفت:  تردد روان در محور‌های چالوس، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) گزارش شده است.

وی افزود:  ترافیک سنگین در آزادراه کرج – قزوین حدفاصل پایانه شهید کلانتری تا حصارک، آزادراه قزوین – کرج حدفاصل مهرویلا تا ساسانی و  محور تهران – پاکدشت محدوده خاور شهر گزارش شده است.

او در خصوص آخرین وضعیت جوی گفت:بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد گزارش شده است.

او در خصوص  انسداد‌های اخیر محور‌های مسدود شریانی و غیر شریانی گفت:   محور خرم آباد – پلدختر به عنوان محور شریانی تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می شود.

او در خصوص  محور‌های مسدود غیرشریانی گفت: هشتگرد – طالقان،کمربندی جدید خرانق – یزد، اسپکه – بمپور، یزد – دربید، حاجی آباد - قاین، حاجی آباد – آبیز، حاجی آباد - شاهرخت، حاجی آباد – آهنگران، ایرانشهر - مهرستان گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • حمایت از راهکارهای استخراج شده در میزهای هم‌اندیشی ایرانیان با تجربه زیست بین‌الملل
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • فال حافظ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟