Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:رهبری سفارش‌های بسیار مهمی داشتند، اینکه نماز‌های جمعه باید معرکه حضور جوانان باشد، ما دست جوانان را می‌بوسیم و از همه دعوت می‌کنیم در این گردهمایی عبادی سیاسی حضور داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت :  الحمدالله در نماز جمعه قزوین و سایر مناطق استان حضور جوانان خوب است، اما می‌تواند بهتر از این باشد و امیدواریم به همت پدران، مادران، رسانه‌ها و صدا و سیما این حضور جدی‌تر شود.

امام جمعه قزوین  اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی فرمودند ائمه جمعه باید موضع پدرانه داشته باشند، یعنی مردم نزد آن‌ها طبقه بندی نشوند و نگاه‌های خطی، جناحی و قومی نزد آن‌ها معنا نداشته باشد و همه مردم را مانند برادران و خواهران خود ببینند و نسبت به همه مهربان باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: اگر ما نیز نسبت به شما مردم شهیدپرور این خطه رفتار دیگری داشته ایم باید ما را راهنمایی کنیم که وظیفه خود را درست انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت: امیدواریم از این ماه‌های محرم و صفر که امام خمینی (ره) فرمودند «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است» نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: در همه برهه‌ها چنین بوده است، در زمان ظلم و استبداد رضاخانی و خاندان منحوس پهلوی، همیشه مردم ما در محرم و عاشورا در اظهار ادب و ارادتمندی به شهدای مظلوم کربلا حماسه آفریده اند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مبارزات ما در هیئات مذهبی شکل گرفت، امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ما انگیزه مبارزه، روح شجاعت، ولایت مداری و ظلم ستیزی آموختند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: زنان، کودکان، جوانان و اقشار مختلف مردم ما هر کدام یک الگویی در کربلا برای خود دارند، طفل ۶ ماهه، کودک ۶ ساله، نوجوان ۱۳ ساله، جوان ۱۸ ساله و پیر سالخورده یعنی حبیب بن مظاهر و حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی بانوان در حماسه حسینی (ع) فعال بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت اباعبدالله (ع) در روز دوم محرم به سرزمین کربلا رسیدند و همانجا نیز به شهادت رسیدند، آنجا که آمدند نخستین سخنرانی شان این بود که حضرت به آن جماعت که مقابلشان ایستاده بودند، فرمودند آیا شما نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود؟ آیا این حق است که یزید خلیفه مردم شود؟ یزیدی که شراب می‌خورد، یزیدی که با حیوانات بازی می‌کند، آن موقع یزید با میمون بازی می‌کرد، این‌ها فرهنگ دینی نیست، حال این آمده می‌خواهد بگوید من خلیفه پیغمبر اسلام هستم.

وی خاطرنشان کرد: مسیحیانی که آوازه پیامبر (ص) را شنیده و از جا‌های دور دنیا می‌آمدند سراغ پیغمبر را می‌گرفتند، زمانی می‌آمدند که دیگر پیغمبر از دنیا رفته بود، سوال می‌کردند حال که پیغمبر رفته جانشین او کیست؟ یزید را نشان می‌دادند، چنین شرایطی شده بود، امام حسین (ع) می‌گفت مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ مگر نمی‌بینید مردم از باطل روی گردان نیستند و آن را تماشا می‌کنند و حساسیتی نسبت به بد و خوب ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: حضرت فرمودند وقتی آدم‌ها به جای اینکه بنده خدا باشند بنده دنیا شوند نتیجه همین می‌شود، افراد مراقب مقام، حقوق، آبروی شخصی خود هستند، تصور می‌کنند با این کار‌ها آبرو پیدا می‌کنند، مراقب منافع و مطامع دنیایی خود هستند، طمع دارند که ثروت افزایی کنند، این‌ها برده دنیا هستند، دین در جان این‌ها نفوذ نکرده اس.

وی اضافه کرد: این‌ها که دین مز مزه سر زبان آن هاست ادعای دین می‌کنند تا زمانی که امتحانی برای آنان پیش نیاید، اما همین که سر دوراهی امتحان قرار گرفتند آن موقع تعداد دین داران بسیار اندک می‌شود.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: شیخ فضل الله نوری را پای چوبه دار بردند، خیلی‌ها مسلمان بودند، پای چوبه دار هم حاضر بودند، دینشان کجا بود که بیایند از عالم فقیه مجاهد زمانه خود که در مقابل استبداد داخلی و استعمار خارجی قیام کرده بود حمایت کنند؟ دنیا پرستی نگذاشت این‌ها وظیفه شان را انجام دهند، جهل و نادانی و غفلت این‌ها را از وظیفه خود دور کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه امام جمعه حجت الاسلام و المسلمین عابدینی جمعه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • دستگاه‌های نظارتی مشکلات شرکت پیش فروش خودرو را هشدار می‌دادند