Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه عالی بریتانیا جمعه (۲۹ ژوئیه) جدیدترین تلاش‌ «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا برای کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای این کشور که در انبارهای زیرزمینی بانک انگلستان در لندن نگهداری می‌شود را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دادگاه انگلیس حکم داد که احکام دیوان عالی ونزوئلا مبنی بر این که طلا از لندن منتقل شود را باید نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، این آخرین پیروزی برای «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا است که پس از اینکه دولت انگلیس او را به جای مادورو به عنوان رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین به رسمیت شناخت، در یک سری درگیری‌های حقوقی بر سر طلا به دست آمده است. 

قاضی پرونده گفت: «من به این نتیجه رسیدم که هیأت گوایدو موفق شده و احکام دیوان عالی ونزوئلا قابل به رسمیت شناخته شدن نیست». با این حال، وکلای بانک مرکزی ونزوئلا گفتند که در حال بررسی درخواست تجدیدنظر هستند.

انگلستان از سال ۲۰۱۹ گوایدو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌داند و از تحویل طلاهای این کشور به دولت مادورو خودداری می‌کند. پس از شکست کودتای سال ۲۰۱۹ در ونزوئلا، آمریکا برخی کشورهای آمریکای لاتین و متحدان اروپایی آن از جمله انگلیس ده‌ها میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا را مسدود کردند. از جمله این دارایی‌ها ۱.۲ دلار ذخایر طلای ونزوئلاست که در بانک مرکزی انگلیس نگهداری می‌شود و از آن زمان کاراکاس تلاش می‌کند تا به این طلاها دسترسی پیدا کنند. 

این حجم طلا معادل ۱۵ درصد کل دارایی‌های خارجی ونزوئلا بوده و قرار بود دادگاه روشن کند که آیا این طلاها به دولت منتخب مردم ونزوئلا به ریاست نیکولاس مادورو تحویل داده شود و یا دولت خودخوانده خوان گوایدو.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تأکید کرد و گفت: دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از دادگستری کرمان، حجت‌الاسلام محمد امیر ابراهیمی در همایش رؤسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح و سازش مختومه شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته شوراهای حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و۵۷۴ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کرده‌اند، افزود: شوراهای حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی کرده و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان با تأکید بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کرمان طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در پنج حوزه قضائی شرق استان کرمان وارد و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

وی با اشاره به فعالیت شعبه شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم بیان کرد: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شوراها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۱۶ زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 749712

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن