Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن فرماید که همانا تعداد ماههای سال نزد الله دوازده ماه است در کتاب الله، لوح المحفوظ از روزی که آسمان ها و زمین خلق شده اند که چهار ماه از این دوازده ماه، ماه های حرام هستند (یعنی باحرمت هستند وباید حرمت آن ماه ها نگاه داشته شود از قتل وکشتار وظلم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..).

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اعراب قبل از اسلام نیز این ماه ها را حرمت گرفته و در آن جنگ و جدال نمی کردند تنها گروه اندکی بودند که بجای چهار ماه در سال هشت ماه را برخود حرام کرده بودند.

این عالم  اهل سنت ادامه داد: ظلم و ستم و جنگ در ماه های حرام گناه بسیار بزرگی است و از ماه های غیر حرام جرمش بیشتر است، هرچند که ظلم و ستم و جنگ و جدال ذاتاً منفور است.

وی افزود: سال 12 ماه دارد و کلمه شهر که به معنی ماه است 12 بار در قرآن ذکر شده که این از اعجاز عددی قرآن است و عدد 12 عدد مبارکی است که در قرآن بارها به آن اشاره شده است.

ماموستا مرادی ادامه داد: اما احترام ماه های حرام تا زمانی است که دشمن از آن سوء استفاده نکند و الا اگر حمله و هجوم شد دفاع بر ما واجب است ولو در ماه حرام باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید: ای پیامبر در مورد ماههای حرام و جنگ درآنها از تو سؤال می پرسند بگو جنگ و خون ریزی در آن گناهی بسیار بزرگ است ولی به مشرکین یادآور شو که مانع راه خدا شدن و کفر ورزیدن و مانع داخل شدن در بیت الله الحرام و اخراج اهل مکه (پیامبر و یاران با وفای ایشان و مهاجرین) از جنگیدن در ماه های حرام بس بزرگتر و گناهی نابخشودنی تر است و ایجاد فتنه (شرک وکفر، شکنجه مومنین اخراج آنان و منع از توحید وعبادت ) از حرمت ماه های حرام مهم تر بود که شما مشرکین فراموش نمودید!.

این عالم اهل سنت ادامه داد: در حادثه ای که جمعی از مسلمین با مشرکین روبرو شده و باهم جنگ کردند که گویا در ماه حرام روی داد و مشرکین این را مستمسک قرار دادند تا مسلمین را مورد اتهام قرار دهند اما الله تعالی ضمن بیان حرمت ماه های حرام، بدی اعمال مشرکین را گوشزد فرمود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: بعد از شهادت امام حسین (ع) در ماه محرم و روز عاشورا جمعی از «ابن عمر» مسئله شرعی پرسیدند که آیا خون پشه لباس را نجس می کند یا نه ؟ ایشان گفتند شما اهل کجایید؟ گفتند اهل عراق، ایشان گفتند شما خون پسر پیامبر را ریختید و از حرمت و حلیت آن نپرسیدید، ولی از خون پشه می پرسید ؟!.

وی با اشاره به جایگاه مهم ماه محرم در اسلام، تأکید کرد: پیامبراکرم (ص) می فرمایند که بهترین روزه بعد از رمضان روزه ماه محرم است و بهترین نماز بعد از نماز واجب نماز شب است.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود به بیست وپنجمین گردهمائی ائمه محترم جمعه کشور در تهران اشاره کرد و گفت: در این هفته ۲۵گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور در تهران برگزار شد و در سه روز با جلسات مختلف و نشست های تخصصی و نهایتاً با دیدار مقام معظم رهبری به کار خود پایان داد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه تصریح کرد: در این گردهمایی ائمه جمعه با حضور سران قوا و رئیس جمهور و بعضی از وزرا به بیان مشکلات جامعه و دغدغه های مردم و علما و طلاب پرداختند و جمعی از ائمه جمعه اهل سنت هم حضور داشتند که در نشست های تخصصی به بیان مشکلات مردم و طلاب و روحانیون وائمه جمعه منطقه پرداختند ودر نهایت با دیدار با مقام معظم رهبری این گردهمایی به کار خود پایان داد.

ماموستا مرادی تأکید کرد: معظم له در این دیدار به بیان مطالبی بسیار عمیق در برکات نماز جمعه و دو بُعد ربانی و مردمی آن اشاره فرمودند و به بیان صفات خطیب و خطبه و قدرت جذب مردم و بصیر و آگاه بودن خطبا مطالبی ارزشمند فرمودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: در ادامه رهبر فرزانه و حکیم انقلاب به بیان اقتدار نظام اسلام و موضعگیری های نظام در سطح جهانی و منطقه ای پرداختند و با بیان اهمیت زن ایرانی که نقشه های غرب را به باد داده و آنان را به تکاپو انداخته تا به بحث حجاب روی بیاورند پرداخت که زن ایرانی با حجاب خود در تمام عرصه های علمی و فرهنگی و اجتماعی حتی در سطح جهانی درخشید و عقیده غربیان را در مورد جدایی دین و اخلاق  زن و حضور او  در جامعه را به نیستی تبدیل نمود، اشاره داشتند و فرمودند که زن ایرانی نمونه اخلاق و ادب و حرمت و شرافت است و دشمنان با این توطئه ها کاری از پیش نمی برند.
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ماه محرم امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ماه های حرام ائمه جمعه ماه محرم ماه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح آدینه در در دیدار با اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) بسطام به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر نمونه گردشگری، سربازی برای امام زمان (عج) را بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه دانست.

وی افزود: اگر زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی در روایات معادل زیارت امام حسین (ع) عنوان شده است به دلیل سِنخیّت حضرت عبدالعظیم با سیدالشهدا (ع) است.

امام جمعه سمنان با اشاره به روایتی منسوب به امام رضا (ع) گفت: امام معصوم در این روایت به حضرت عبدالعظیم حسنی می‌فرماید «سلام ما را به شیعیان ما برسان و بگو شیطان را به خود راه ندهند و آنان را به راستی در گفتار، ادای امانت و سکوت در کارهای لایَنفع امر کن» امام رضا (ع) در این روایت همچنین شیعیان را به پرهیز از جدال و ستیزه‌جویی با یکدیگر و زیارت برادران دینی امر فرموده است.

به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار امام جمعه بسطام و نیز مدیر و اساتید حوزه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهر به بیان دیدگاه‌ها و طرح دغدغه‌های خود پیرامون مسائل مختلف پرداختند.

کد خبر 6088948

دیگر خبرها

  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است