Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:12:15 GMT

آزمایشگاه جامع گیاهان دارویی در اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۳۸۸

آزمایشگاه جامع گیاهان دارویی در اردبیل افتتاح شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از استانداری اردبیل ، استاندار اردبیل در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت: داشتن استانداردهای لازم یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم و مفید برای توسعه صنایع دارویی و مواد غذایی است.

سیدحامد عاملی با بیان اینکه وجود آزمایشگاه یکی از نیازهای اساسی برای  توسعه صنایع دارویی و مواد غذایی است، افزود: با بهره‌برداری از این آزمایشگاه فعالان حوزه صنایع دارویی و مواد غذایی استان از خدمات ارائه شده در آن بهره‌مند خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش وابستگی فعالان حوزه صنایع دارویی و غذایی استان و افزایش سرعت ارائه خدمات به آنها با بهره‌برداری از این آزمایشگاه و مرکز نوآوری، بیان کرد: مراکز نوآوری می‌تواند ظرفیت‌های موجود استان را تبدیل به ثروت کرده و عقب‌ماندگی‌های منطقه را جبران کنند.

استاندار اردبیل با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان استان از مراکز نوآوری اظهار کرد: امیدواریم با تامین زیرساخت‌های موردنیاز و حمایت از واحدهای تولیدی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش منطقه باشیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل هم در این آیین گفت: مرکز نوآوری تخصصی صنعت عسل اردبیل از پازل‌های اصلی زیست بوم فناوری این صنعت بوده و علاوه بر ایده‌پردازی، نوآوری و فعالیت‌ در زمینه استانداردسازی، فرآوری و پالایش تولید و بسته‌بندی، خدمات تخصصی به فعالان این حوزه ارایه می کند.

حبیب ابراهیم‌پور با بیان اینکه این مرکز یکی از مراکز تخصصی صنعت زنبورداری در شمالغرب کشور محسوب می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از آزمایشگاه تخصصی این مرکز بسیاری از نیازهای شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان استان رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه  تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود، اظهار کرد: ارتقای کیفیت محصولات عرضه شده و ایجاد فضای رقابت‌پذیری از دیگر مزایای شرکت‌های دانش بنیان است.

ابراهیم‌پور از تکمیل حلقه‌های زیست بوم فناورانه استان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی و ارائه خدمات تخصصی و رفع نیاز فعالان این حوزه از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سایر استان‌ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اضافه کرد: برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی از محل جهش تولید ۲۳ میلیارد ریال و مرکز نوآوری عسل و گیاهان دارویی ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

برچسب‌ها مرکز رشد علم و فناوری گیاهان دارویی استان اردبیل زنبور عسل پارک علم و فناوری نوآوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری گیاهان دارویی استان اردبیل مرکز رشد علم و فناوری گیاهان دارویی استان اردبیل زنبور عسل پارک علم و فناوری نوآوری صنایع دارویی گیاهان دارویی علم و فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی