Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:51:02 GMT

امام جمعه یزد: فرهنگ عزاداری سنتی یزد مورد توجه باشد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۵۶۸

امام جمعه یزد: فرهنگ عزاداری سنتی یزد مورد توجه باشد

امام جمعه یزد، گفت: رعایت نظم، هدفمند بودن اشعار و شرکت در مراسم عزاداری همراه با رعایت توصیه های بهداشتی، باید همواره مورد توجه هیئت های عزاداری و عزادارن حسینی قرار بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه نماز جمعه آخرین روز ماه ذی الحجه، با اشاره به اهمیت تقوا در طول زندگی اظهار کرد: اطاعت از خدا و دوری از گناه با پیشه گرفتن تقوا امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تابیدن نور الهی به قلب انسان تنها با اطاعت از خدا و دوری از گناه صورت می گیرد و با پیشه گرفتن تقوا در همه امور زندگی باعث تعالی و رسیدن انسان به کمال می شود.

امام جمعه یزد با تاکید بر احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: با اجرای صحیح این فریضه الهی می توان از اشاعه گناه و ظلم در جامعه جلوگیری کرد و سبب گسترش خوبی و کمال در بین مسلمانان شد.

آیت الله ناصری عنوان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر باعث تسلط اشرار بر جامعه، عدم رشد و پرورش خوبی ونیکی و اشاعه منکرات و گناه می شود بنابراین باید در اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشیم تا بدی ها، خوب و خوبی ها، بد جلوه نکند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی جایگاه خود را از دست داده و این در حالی است که کشور ما، یک کشور اسلامی است و تربیت اسلامی باید در آن وجود داشته باشد.

امام جمعه یزد اسلام را آینده نگر خواند و عنوان کرد: اسلام حیات طیبه، زندگی پر از خیر و عاری از بدی را برای مسلمانان خواستار است اما در حال حاضر خوشی های زودگذر و لحظه ای بدون توجه به حق الناس بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته که این خود بسیار متاثر کننده است.

 ناصری با اشاره به سالگرد شروع نماز جمعه به دستور امام خمینی (ره)، بیان کرد: نماز جمعه فریضه الهی است و تخلف از آن جایز نیست و بنابر صحبت های اخیر مقام معظم رهبری ذکر خدا و کوشش در ادای نماز جمعه دو عنصر متصل کننده به خدا است.

وی افزود: یاد خدا و همکاری با یکدیگر، اجتماع و اتحاد در راستای ذکر خداوند، برای رسیدن به خدا و حیات طیبه همانند دو بال پرواز است که انسان را به سوی کمال هدایت می کند.

امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و نقش امام حسین (ع) در واقعه کربلا اظهار کرد: شرکت در مراسم های عزاداری همراه با رعایت توصیه های بهداشتی باشد.

دستور وزیر کشور بر بسیج تمام امکانات برای کمک به سیل‌زدگان / بارندگی یزد قابل پیش‌‌بینی نبوددرخواست امدادرسانی از شهرداری‌های همجوار برای کمک‌رسانی به سیل یزد

ناصری تصریح کرد: رعایت نظم، هدفمند بودن اشعار و نوحه ها و توجه به اهداف امام حسین (ع) در واقعه عاشورا، باید همواره مورد توجه هیئت های عزاداری و عزادارن حسینی قرار بگیرد و تلاش شود که از مسیر درست منحرف نشویم.

وی افزود: در اینگونه مراسم ها باید تلاش شود که به هدف قیام امام حسین (ع) اشاره شود و پرداخت هزینه های گزاف برای پر زرق و برق کردن مراسم حسینی به دور از اهداف قیام است بنابراین توجه به اصل قیام ارجحیت دارد و هزینه تراشی های بی دلیل باید قطع شود.

امام جمعه یزد با تشکر از مسئولان استان در راستای مدیریت بحران، گفت: مسئولان باید همواره به تلاش خود ادامه و اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث طبیعی و کنترل سیل و مدیریت بحران انجام دهند.

وی خواستار شد: مردم با توکل بر خدا و پیشه گرفتن صبر، با مسئولان و نیروهای امدادی همکاری های لازم را داشته باشند و به همنوعان خود کمک کنند.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه یزد نماز جمعه مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید

امام جمعه اهواز با اشاره به عملیات وعده صادق و اقتدار و قدرت ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل گفت: در بحث قدرت نیروهای مسلح و اثبات ظهور قدرت ایران و نیروهای مسلح، تعداد موشک‌های به هدف خورده یا پرتاب شده مطرح نیست بلکه شهامت و قوت قلبی است که در دل ملت‌ها ایجاد شد و هیمنه پوشالی اسرائیل اشغالگر را از بین برد.

به گزارش ایسنا؛ سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز بر ضرورت وجود برنامه‌ریزی منسجم به منظور تقویت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم. در دنیای امروز هر کسی رسانه قوی‌تر داشته باشد موفق‌تر است از این رو توجه به رسانه بسیار مهم است.

وی اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

موسوی فرد به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

وی از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

موسوی‌فرد گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

وی از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و... خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و ... اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

وی در پایان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

 در پایان نمار جمعه، نمازگزاران با شعار "نیروی انتظامی حمایت حمایت" از تلاش‌های نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف تقدیر کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد