Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:13:04 GMT

فلسفه نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۵۹۰

فلسفه نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به آغاز سال ۱۴۴۴ هجری قمری و ماه محرم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران آن حضرت اظهار داشت: ما هر چه داریم از محبت به اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان است و به تعبیر فرمایش امام راحل (ره) ا هر چه داریم از محرم و صفر است و باید تلاش کرد محافل و مجالس ماه محرم و صفر را هر چه باشکوه‌تر و با عظمت تر برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گناوه با اشاره به روایاتی از امام صادق (ع) در اهمیت برگزاری عزاداری‌های سید و سالار شهیدان و برپایی مجالس اهل بیت (ع) افزود: امام صادق (ع) فرمودند: «اگر خداوند اراده کند که خیری را به بنده خود برساند آن خیر عبارت از حب امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت در قلب او است.»

وی با اشاره به همزمانی آغاز محرم با هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: این دو فریضه الهی در جامعه کمرنگ و فراموش شده است و باید احیا شود.

وی با اشاراینکه ملاک و معیار برتری امت پیامبر (ص) به تعبیر قرآن کریم امر به معروف و نهی از منکر است ادامه داد: فلسفه قیام و نهضت امام حسین (ع) و حادثه کربلا امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای غیرت دینی است و باید بیشتر به این دو فریضه الهی توجه و احساس مسئولیت بیشتر کرد و فقط محدود به یک هفته نباشد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فقط به مقابله با بی حجابی و بدحجابی خلاصه نمی‌شود بلکه وظیفه داریم در مقابل تمام منکرات در جامعه باید تذکر دهیم و از معروف دفاع کنیم.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب یادآور شد: در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب نماز جمعه را پدیده بزرگ و مهم بیان فرمودند که هم همه مسئولان و هم صدا و سیما باید نسبت به آن اهتمام دهند.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر سه اجتماع سالانه حج، هفتگی نماز جمعه، روزانه نماز جماعت تاکید دارد گفت: اتحاد صفوف مسلمانان در این اجتماعات بزرگ تحقق پیدا می‌کند و باید مساجد، جماعات حج، نماز جمعه را که نماد دین و عظمت اسلام است پاسداری کنیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم یک سوره را برای تاکید بر نماز جمعه نازل فرموده است گفت: نماز جمعه ذکر و یاد خداست و قرآن فرموده که در این روز معامله را رها و به ذکر خدا بشتابید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه پیرامون شخص امام جمعه فرمودند رفتار امام جمعه باید با مردم رفتار پدرانه باشد گفت: همه مردم باید مانند فرزندان امام جمعه باشند لذا رهبری بر رفتار پدرانه ائمه امام جمعه با مردم تاکید فرمودند.

وی با اشاره رهبری فرمودند خطیب جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی و تبیین کننده مبانی انقلاب و مطالبه کننده مطالبات انقلاب است بیان کرد: رهبری بیان فرمودند که هنر خطیب جمعه این است که بتواند مفاهیم مفاهیم معرفتی انقلاب عدالت، استقلال، حمایت از مستضعفین پیروی از شریعت که جز اصول انقلاب است باید بازتولید و تبین کند..

وی با اشاره به فرازی از فرمایشات رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفت: در این دیدار رهبری فرمودند که «جنگ یک مقوله سخت و خشن است و جمهوری اسلامی از اینکه مردم عادی دچار آن شوند به هیچ وجه خرسند نمی‌شود اما در قضیه اوکراین چنانکه شما ابتکار عمل را در دست نمی‌گرفتید طرف مقابل با ابتکار خود موجب جنگ می‌شد.»

امام جمعه گناوه بیان کرد: دشمنان و معاندین علیه این جمله رهبری تبلیغات بسیاری کردند که نشان دهند ایران طرفدار روسیه است و جنگ علیه اوکراین را تأیید می‌کند ولی اینگونه نیست و مقام معظم رهبری جنگ و خشونت را نفی کردند و فرمودند که ما به هیچ عنوان راضی نیستیم مردم عادی دچار این همه مشکلات شوند.

وی اضافه کرد: منطق موضعگیری رهبر معظم انقلاب پیرامون جنگ روسیه و اوکراین مبتنی بر محکومیت جنگ فی النفسه است که این جنگ را فی النفسه محکوم کردند و همزمان عدم غفلت از واقعیات میدانی را بیان فرمودند.

وی گفت: لذا تحلیل نظامی رهبر معظم انقلاب این است که اگر روسیه ابتکار عمل را در دست نمی‌گرفت ناتو در هر صورت به بهانه کریمه به روسیه جنگ جدید را تحمیل می‌کرد و امروز اهل نظر در حوزه سیاست اذعان دارند که در صورتی که اوکراین اجازه می‌یافت به ناتو بپیوندد بی تردید راه را برای این موجود شرور و مخرب به سمت مرزهای ایران باز می‌شد و پروژه بعدی آنها پیوستن ارمنستان، آذربایجان به ناتو بود و این به معنای حضور ناتو و صهیونیست‌ها در کنار ایران و این اتفاق به معنای تنگ‌تر کردن محاصره ایران بود لذا دفاع از ابتکار عمل روسیه دفاع از تمامیت ارضی و امنیت پیرامونی ایران بوده است.

امام جمعه گناوه تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری یک تحلیل را بیان فرمودند به معنای یک تحلیل نظامی است و به معنای حمایت از جنگ روسیه علیه مردم اوکراین نیست.

کد خبر 5550453

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری گناوه خطبه های نماز جمعه سیلاب بوشهر محرم 1401 ویروس کرونا مدیریت بحران وقوع سیلاب کرمانشاه ماه محرم بارش باران همدان آمار کرونا سیل کرمان سی امین سفر استانی دولت اردبیل امر به معروف و نهی از منکر رهبر معظم انقلاب امام جمعه گناوه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود