Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: برای خرید و جایگزینی ماشین آلات نانوایی ها از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت اعطا شود.

دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز جمعه،  ۷ مرداد ۱۴۰۱ در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان خواستار پایش آرد و پخت نان از نظر کمیت و کیفیت و قیمت مصوب در استان شد و اظهار کرد: علاوه بر این بایست نظارت شود که توزیع آرد به تناسب نیاز هر نانوایی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت پخت نان توسط نانوایی‌ها در ساعاتی مشخصی از روز، گفت: ساعت کار نانوایی ها باید مشخص شود و هیچ نانوایی حق ندارد در ساعت دلخواه خود نان پخت کند که مسئولیت نظارت بر این مهم بر عهده فرمانداران و دستگاه های  بازرسی و نظارتی است.

استاندار ایلام در ادامه با هشدار به نانوایی‌ها متخلف استان، گفت: هیچ نانوایی حق تعطیلی خودسرانه ندارد و نباید به صورت غیرقانونی در روزهای تعطیل فعالیت نداشته باشند که مسئولیت نظارت آن با فرمانداری ها  و دستگاه های نظارتی مربوطه است.

بهرام‌نیا با اشاره به ورود میدانی به موضوع کیفیت و کمیت نان در ایلام پس از آغاز به کار دولت سیزدهم، گفت: پس از دو هفته از انتصاب به عنوان استاندار ایلام به صورت میدانی از وضعیت نانوایی بازدید کردیم که پس از آن بازدیدها، جلسات مستمر برگزار شد و تصمیمات مهمی اتخاذ و امروز شاهد جلوگیری از ۸ هزار ۵۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه توزیع ظرف ۶ ماه گذشته هستیم که از این میزان ۲ هزار ۵۰۰ کیسه مربوط به ایلام است.

وی با اشاره به دیگر محاسن بازدید های میدانی از نانوایی ها گفت: در این مدت علاوه بر جلوگیری از فروش و توزیع خارج از شبکه آرد، شاهد افزایش کیفیت و کمیت پخت نان هستیم و وضعیت بهداشت نانوایی نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

نماینده عالی دولت در استان از دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی استان خواست در کنار نظارت بر پخت نان از نانوایی های که از نظر کیفیت و کمیت پخت و نظافت وضعیت آنها در مقایسه با قبل مطلوب شده،  توجه ویژه داشته باشند و برای خرید و جایگزینی ماشین آلات نانوایی ها از محل  تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت به آنان اعطا کنند.

وی گفت: تاکنون ۲۰۰ نانوایی برای دریافت تسهیلات در راستای تعویض ماشین آلات نانوایی و دیگر امور مربوطه اعلام آمادگی کرده‌اند که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با بهره ۴ درصد به این متقاضیان اعطا می شود.

استاندار ایلام با اشاره به کیفیت نان تحویلی ایلام در مقایسه با کشور گفت: در مجموع رتبه ایلام از نظر کیفیت پخت نان در مقایسه با کشور رضایت بخش است اما با توجه با گندم و آرد با کیفیت ایلام باید رتبه نخست کشور از نظر پخت نان را داشته باشد.

بهرام‌نیا  خواستار تشدید نظارت بر نانوایی ها شد و گفت: فروش خارج از شبکه به هیچ عنوان نباید مشاهده  شود چراکه اختلاف قیمت آرد آزاد تمام شده ۶۲۰ هزار تومان است در حالی که هر کیسه آرد با قیمت حدود ۳۵ هزار تومان در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

وی با تاکید بر  تجهیز تمامی نانوایی به پوز هوشمند، گفت: در تمامی نانوایی بهترین ساز و کار برای جلوگیری از تخلفات نانوایی  دستگاه پوز است.

استاندار ایلام  خواستار حمایت از نانوایی‌های سنتی در ایلام شد و گفت: باید به معیشت این نانوایی‌ها توجه شود و روزانه آرد به مقدار لازم برای این نانوایی تامین شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام کیفیت نان استاندار ایلام خارج از شبکه نانوایی ها پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید امیر برهانی نایینی امروز در نشست خبری، با بیان اینکه اولین برنامه وزارت صمت متحول سازی مقاصد صادراتی است، اظهار کرد:در سال جاری بسته ویژه دانش بنیان‌ها برای توسعه صادرات و تجارت با کشور‌های مختلف ارایه شده است که در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور می‌توانند از تضمین این صندوق برای گرفتن تسهیلات بانکی و خدمات استفاده کنند.

برهانی با بیان اینکه کل پوشش بیمه نامه و ضمانت صندوق از ابتدای شروع به کار تا امروز ۲۲ میلیارد یورو بوده است، گفت: سرمایه ثبتی صندوق در این دوره ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یافت و در حال حاضر به ۲۴۷ میلیون یورو رسیده است.

برهانی با بیان اینکه بسته ویژه دانش بنیان تدوین و به شرکت‌های دانش بنیان ارایه شده، تصریح کرد: بر اساس این بسته حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات با اشاره به اهمیت بازاریابی برای دانش بنیان‌ها، گفت: امکان سنجی و اعطای ظرفیت‌های تجارت خارجی به شرکت‌های دانش بنیان به منظور بازاریابی در این بسته دیده شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول بسته ویژه‌ای هم ویژه نمایشگاه دیده شده که در صورت حضور شرکت‌های دانش بنیان در این نمایشگاه و اعلام اینکه قرار است صادرات انجام دهند، اعتبارسنجی خارجی، بدون دریافت هزینه انجام می‌دهیم. فردا و پس فردا نیز با اتاق‌های بازرگانی و تجار مالزی و کامرون تفاهم نامه تجاری امضا خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه صنعت دانش بنیان صادرات محور، گفت: در همین راستا امروز تفاهم نامه‌ای با صندوق صنایع پیشرفته امضا می‌شود.

فرصت های بازار آفریقا

یکی از علل برگزاری همزمان اجلاس ایران و آفریقا با ایران اکسپو این بود که تجار آفریقایی از ظرفیت‌های ایران باخبر شوند؛ چراکه صادرات به مقصد آفریقا مورد تاکید است و مقرر شده در این قاره سرمایه گذاری ویژه کنیم. در همین راستا صندوق ضمانت صادرات نیز صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند؛ بنابراین اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه این صندوق، صادرات به آفریقا را پوشش بیمه و ضمانتی می‌کند و اولین هدف صادراتی، گشایش قاره آفریقاست، گفت: حداقل وثایق برای تضمین دریافت وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده تا با ضمانت صندوق، تسهیلات ارزان قیمت از بانک بگیرند.

وی تاکید کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی عمرمان با دومین اجلاس ایران و آفریقا در جهت شناسایی و معرفی توانمندی‌های صنعتی و اقتصادی ایران به کشور‌های آفریقایی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم