Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@23:43:25 GMT

گرمایی که رکوردها را در انگلیس شکست

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۴۹۸۸

گرمایی که رکوردها را در انگلیس شکست

براساس نتایج مطالعه جدیدی که روز گذشته (پنج‌شنبه) منتشر شد، موج گرمای بی‌سابقه و ثبت رکورد افزایش دمای ۴۰ درجه سانتیگراد برای بریتانیا؛ کشوری که به تابستان‌های سوزان عادت ندارد، بدون تأثیر تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های انسانی "بسیار بعید" بود.

به گزارش ایران اکونومیست، گروهی از دانشمندان و کارشناسان برجسته مطالعات آب و هوایی که گرمای بی‌سابقه این ماه در سراسر بریتانیا را بررسی می‌کنند در یک تحقیق تازه به این نتیجه رسیده اند که افزایش دمای بی سابقه در این منطقه، پیامد مستقیم تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های بشر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناسان مدل‌های پیچیده آب و هوایی را برای تعیین میزان تشدید انتشار گازهای گلخانه‌ای و تاثیر آن بر موج گرما بررسی کرده‌اند.

گرمای ۴۰ درجه در انگلیس ناشی از تغییرات آب و هوایی

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، آنها می‌گویند که بدون تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت انسان، افزایش دمای هوا به رکورد ۴۰ درجه سانتیگراد نمی‌رسید بلکه حتی تا ۴ درجه سردتر می‌شد.

فریدریک اِتو، دانشمند آب و هوایی در کالج امپریال لندن و یکی از نویسندگان این گزارش، گفت: امروز این یک رویداد طبیعی نادر است و بدون تغییرات اقلیمی، وقوع چنین موج گرمایی در این منطقه بسیار بعید بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: تغییرات اقلیمی ، موج گرما ، انگلیس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تغییرات اقلیمی موج گرما انگلیس تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد

مرتضی صبوری ،کارشناس اداره کل هواشناسی استان قم گفت: روز سه شنبه و چهارشنبه شاهد وزش نسبتا شدید و در پاره‌ای از نقاط گرد و خاک خواهیم بود.

وی افزود: گرد و خاک بیشتر در مناطق شرقی استان خواهد بود و پیش بینی می‌کنیم سرعت وزش باد به ۵۰ کیلومتر در ساعت برسد.

صبوری در خصوص دمای هوا گفت: حداکثر دمای هوای امروز و فردا ۳۳ درجه و روز چهارشنبه ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر هفته گفت: از اواخر وقت پنج شنبه شاهد بارش باران در ارتفاعات خواهیم بود  و در روز جمعه بارش‌ها به همراه رگبار و رعد و برق همه مناطق استان را فرا می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گرمای بی‌سابقه و خونخواری حیوانات یک باغ وحش!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس