Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@20:00:46 GMT

بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نبود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۱۱۱

بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش‌بینی نبود

وحیدی گفت: بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی متر است، اما هم اکنون ۷۵ میلیمتر بارش را در برخی مناطق شاهد بودیم که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، احمد وحیدی وزیر کشور در جریان بازدید از سیل بند شماره چهار یزد گفت: بارندگی اخیر در یزد به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود چرا که بارندگی معمول در یزد ۴۵ میلی متر است، اما هم اکنون ۷۵ میلیمتر بارش را در برخی مناطق شاهد بودیم که از میانگین بارندگی سال بالاتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استان یزد نیاز به کمک‌های بیشتری دارد و بر این اساس به یزد آمده ام تا کمک رسانی صورت گیرد. آبگرفتگی در سطح شهر وجود دارد که امکانات بسیار خوبی در راه است.

وزیر کشور اظهار داشت: وزارت نیرو به صورت مرتب پیگیر وضع است و امکانات از این وزارتخانه و همچنین سایر استان‌ها در راه است تا به محض رسیدن به به یزد، جمع آوری آب با سرعت بیشتری انجام شود.

وحیدی تأکید کرد: هم اکنون در سیل بند چهار هستیم تا به بررسی سیل بند‌ها بپردازیم که البته مشکل خاصی ندارند، ولی می‌خواهیم خیال ما نسبت به سیل بند‌ها در پرتو بارندگی‌های احتمالی راحت باشد.

وی بیان کرد: به جز یک شهروند که در بافت قدیمی قرار داشت و منزل به دلیل عدم استحکام تخریب شد و جان خود را از دست داد، تلفات دیگری نداشتیم و در شهر‌های دیگر استان هم سیل به خوبی مدیریت شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم از حضور در محل‌های سیل گیر به شدت خودداری کنند تا دستگاه‌ها بتوانند مدیریت کافی و لازم را داشته باشند.

وحیدی اضافه کرد: کنترل ورود آب به داخل شهر یزد، جلوگیری از خروج آب از دیگر مسیر‌های سیل بند و سرعت بخشیدن به تخلیه آب از داخل شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیل بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • استان فارس ظرفیت‌های قابل توجهی در ایجاد زنجیره‌های ارزش دارد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر