Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه لرستان با اشاره به اینکه برپایی حکومت دینی، هدف قیام امام حسین(ع) بود، گفتند: امام حسین(ع) در مسیر حفظ ارزشها جان خود را تقدیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار داشت: در دیدار گردهمایی ائمه جمعه مطالبات مردمی مطرح شد که اینجانب سه نامه در بخش های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی نامه دادیم و برخی از مصوبات سفر ریاست جمهوری که کُند پیش می رود مانند سد معشوره و راه آهن هم مطرح کردیم البته مقرر شد ۹ نماینده ولی فقیه مطالبات مردمی را در جلسه مطرح کنند و مطالبات مردمی سراسر کشور را مطرح کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دیدار نیز اعمال مقتدرانه قانون براساس عدل و انصاف در مورد اراذل و اوباش، اعمال قانون در مورد سارقان مسلح، جلوگیری از طولانی شدن دادرسی ها که مجازتها را بی اثر می کند، همچنین مطرح شد که تعدادی از استانها که از توسعه نامتوازن رنج می برند و صنایعی تعطیل شده که سرمایه آنها بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است که با تسریع در رسیدگی به پرونده آنها هزاران نفر مشغول به کار شده و تولید رونق می یابد که از رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی نهایی شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب نماز جمعه را یک فرصت برشمرد چرا که هر هفته برگزار می شود که هم ذکر خدا و هم اجتماع است، ایشان بر تقوا تاکید فراوانی داشتند و همچنین بر رفتار ائمه جمعه نیز سفارش نمودند که باید سیاست جذب حداکثری را فراهم نمایند.

وی با اشاره به ماه محرم تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) برای حفظ دین بود و نشان می دهد برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های دین امام حسین(ع) هم جان خود را فدا می کند و حرکت و قیام امام حسین(ع) برای برپایی حکومت دینی و اقامه عدل و مقابله با ظلم بود و با گرامیداشت سالار شهیدان این آرمانها را در زندگی خود ببینیم و هیأت های عزاداری و عزادران باید این مجموعه فعالیت‌ها در مسیر احیای عزای امام حسین(ع) ما را به اهداف امام نزدیک تر نماید زیرا امروز بشریت و دنیا بیش از هر زمان دیگری به معرفی امام حسین(ع) نیاز دارد.

شاهرخی گفت: مذاکرات ایران همچنان ادامه دارد، گرچه در برخی محورها توافقاتی حاصل شده اما اصرار جمهوری اسلامی بر تضمین است اگر قرار باشد توافق بدون تضمین منجر به تحریم بشود، با توجه به این که بدون توافق نیز ما تحریم هستیم؛ باز هم مشکلاتی وجود دارد پس همه باید تلاش کنیم با همدلی و خرد جمعی از این گذرگاه ها هم عبور کنیم.

دولت برای مهار گرانی در جامعه اقدام کند

حجت الاسلام سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: ماه محرم ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) است که مراسم ها و برنامه های عزاداری برگزار می شود و این ایام فرصتی است تا بصیرت دینی افزایش یابد.

وی با اشاره به دیدار ائمه جمعه کشور با رهبری، افزود: دولت سیزدهم تلاش های زیادی را برای رفع مشکلات انجام می دهد و باید برای مهار گرانی اقدام شود، در این دیدار رهبری تاکید داشتند که امامان جمعه با جوانان و مردم بسیار مهربان و رفتاری دوستانه داشته باشند.

امام جمعه بروجرد هفته امر به معروف و نهی منکر را فرصتی مناسب برشمرد و عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است که وقتی بدحجابی، کم فروشی و یا مشکلات این چنینی در جامعه مشاهده می شود، تذکر داده شود که می توان این مهم را از ادارات دولتی آغاز کرد به طوری که باید مدیران و کارکنان با مراجعه کنندگان ادارات رفتار مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با پوتین،تصریح کرد: امروز ایران در تجهیزات نظامی بسیار قدرتمند و پیشرفته است تا جایی که روسیه از ایران تجهیزات نظامی خریده است البته اگر روسیه جنگ را آغاز نمی کرد قطعا آنها جنگ را علیه این کشور شروع می کردند.

امر به معروف و نهی از منکر، هدف قیام امام حسین(ع)

حجت الاسلام محمدجواد گراوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: کسی که سنت خیری را در جامعه ایجاد کند، اجر آن را خواهد دید و اگر شخص دیگری این سنت او را ادامه دهد در ثواب آن نیز شریک خواهد شد.

وی افزود: اسلام حامی سنت های نیک و الهی است و از آن پشتیبانی می کند؛ عزاداری حضرت اباعبدالله از حضرت آدم(ع) بوده و تا روز قیامت ادامه دارد.

امام جمعه موقت کوهدشت اظهار داشت: در مسائل عزاداری نباید از رسوم غلط استفاده کرد، قربانی کردن گوسفند در جلو میت از بدعت هایی است که در جامعه توسط برخی از مردم به نام دین انجام می شود.

وی خطاب به هیئات مذهبی شهرستان، تصریح کرد: سخنرانی ها و مداحی ها از کتاب و سنت باشد و در این راستا از مدارک معتبر استفاده کرد و از مباحث غلو را اجتناب داشته باشیم.

گراوند یادآور شد: مراجع عظام تاکید دارد که لخت شدن پیراهن در عزاداری ها و استفاده از آهنگ های غیرمتناسب و طرقی که منطقی نیست، اشکال دارد.

امام جمعه موقت کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد : اهداف قیام حضرت اباعبدالله بسیار زیاد است، ولی عنصر اصلی قیام ایشان احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راستا الگوی بشریت است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه، بیان کرد: نماز انسان را از فحشا و منکرات نگه می دارد و ستون دین است.

گراوند گفت: شهرداری کوهدشت فضاسازی و بنر های مناسبتی محرم را در شهر داشته باشند، در این راستا فضای شهر ضعیف دیده می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر قیام امام حسین ع ائمه جمعه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان

نیس فرانسه برای مهار خشونت و بی‌نظمی در میان جوانان، قوانین منع رفت‌وآمد بین ساعات 11 تا 6 صبح را اعمال کرده است و در صورت مشاهده این افراد، والدین جریمه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر نیس فرانسه رسماً منع رفت و آمد را برای کودکان زیر ۱۳ سال اعمال کرده است که از ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح اعمال می‌شود. در بعضی مناطق، این اقدام حتی برای افراد زیر ۱۶ سال نیز اعمال خواهد شد. منع آمد و شد در طول دوره تابستان با هدف جلوگیری از بزهکاری نوجوانان و افزایش امنیت عمومی اجرا خواهد شد.

این تصمیم به این معناست که افراد زیر این محدودیت‌های سنی در صورت همراه نداشتن بزرگسالان نمی‌توانند در مکان‌های عمومی حضور داشته باشند. اگر مشخص شود که آنها مقررات منع آمد و شد را نقض می‌کنند، ممکن است کودکان توسط پلیس بازداشت و به خانه هدایت شوند و والدین آنها باید تا ۱۵۰ یورو جریمه بپردازند.

این اقدام تا حدودی چالش‌برانگیز تلقی می‌شود و اکنون به بحث داغ برای سیاستمداران تبدیل شده است. کریستین استروسی، شهردار نیس، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که اعلام چنین مقررات منع آمد و شد مایه تأسف است زیرا باعث می‌شود دولت مسئولیت‌های والدین را بر عهده بگیرد.

سیاستمداران چپ فرانسه استدلال می‌کنند که این فقط یک «سیاست ظاهری» است و مقامات باید در عوض روی کمک به والدین مجرد تمرکز کنند تا ریشه‌های اجتماعی این موضوع را برطرف کنند.

منع رفت و آمد جوانان در نیس امر جدیدی نیست. این اقدام قبلاً بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۰ لازم‌الاجرا بود و به گفته شهردار مؤثر بوده است، اگرچه هنوز مخالفان زیادی دارد.

آمارها نشان می‌دهد که افراد زیر ۱۳ سال تنها ۲ درصد از حملات و یک درصد سرقت‌ها را مرتکب می‌شوند که کارآمدی چنین مقررات منع آمد و شد را در بهبود وضعیت کلی امنیتی زیر سوال می‌برد.

کد خبر 750434

دیگر خبرها

  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • امام جمعه رفسنجان درباره دلیل استعفایش چه گفت؟