Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:34:56 GMT

تازه‌های موسیقی؛ «هزار پروانه» تا «سور»

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۲۸۰

تازه‌های موسیقی؛ «هزار پروانه» تا «سور»

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، آلبوم موسیقی بی‌کلام هزار پروانه اثری در قالب موسیقی معاصر و تجربی به آهنگسازی آفتاب درویشی شامل پنج قطعه؛ سحر، رویای پنهان، هزار پروانه، نسیان و پلوتون است.

مهیار طهماسبی (ویلنسل)، ماتیاس کارلسن (ساکسیفون)، آنا مگنوس، لین پرسون و یورگن پترسن (ساکسیفون)، مارتن ون وین (رهبر)، ماتیاس ون وی (پیانو)، لارس وترز ون دن ادنوایر (کلارینت)، دانیال جورابچی (ویلن)، امیر باورساد (ویلن)، بابک کوهستانی (ویولا) و گلنار شعاری (کلارینت) از هنرمندان و نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسترینگ؛ حامی حقیقی، عکاس پرتره؛ محمد خداداداش، طراحی گرافیک؛ ساناز سلطانی (استودیو کارگاه)، عکاس جلد آلبوم و پشت آن؛ تهمینه منزوی از دیگر عوامل آلبوم موسیقی هزار پروانه هستند که توسط نشر و پخش جوان منتشر شده است.

درویشی درباره این آلبوم موسیقی بیان کرده است: «یازده سال پیش در رویای آهنگساز شدن به هلند رفتم، هزار پروانه زاده تمام این یازده سال سفر است. در این مجموعه هر قطعه راوی قسمتی از زندگی من است که در گوشه‌ای از دنیا جریان داشته است، نسیان نقطه شروع سفر است. از استودیوی دیلمان در تهران آغاز می‌شود و قدیمی‌ترین قطعه من در این مجموعه است، رویای پنهان حاصل یک اجرای زنده در دوران کرونا در استکهلم است، در رویای پنهان به زبان شخصیم نزدیک شده‌ام، برای من پر است از زندگی، از سفر، پر از امید، پر از رویا. پلوتون تنها قطعه الکترونیک حاضر در این مجموعه است که با اجرای زنده گروهی از سازها همراه شده است.

هزاران پروانه را به یاد هزاران مهاجری که هر روز خانه‌شان را ترک می‌کنند، نوشته‌ام. هزار مرد و زن که هر کدام با رنگی و فرهنگی پرواز می‌کنند به آینده‌ای که شاید روشن‌تر باشد. سحر جدیدترین قطعه این مجموعه با الهام از مقام سحری است. این مقام اصالتا متعلق به منطقه کرمانشاه بوده که توسط سرنا برای بیداری به کار می‌رفته اما بعدها با تغییراتی، نوازندگان تنبور آن را با تنبور و آواز هم اجرا کردند. این مجموعه برای من بسیار ارزشمند است چرا که از نسیان که از دوران دانشجویی من ضبط شده، سفر خود را آغاز می‌کند، به دور دنیا سفر می‌کند اما بازمی‌گردد به سحر به رویای سحر در خاکی که عاشقانه دوستش دارم. به ایران. امید که بر دلتان بنشیند.»

«پیشکش» تار و تاریخ از باغ دلگشا

تابلو موزیکال پیشکش تازه‌ترین اثر میدیا فرج‌نژاد آهنگساز و نوازنده تار با شعری از مولانا در قالب پروژه تار و تاریخ در باغ دل‌گشای شهر شیراز ضبط و منتشر شده است.

رادمهر علیپور (آواز)، میدیا فرج‌نژاد نوازنده تار، علیرضا نصیری‌فرد نوازنده دف و علیرضا احمدی نوازنده دُهل از هنرمندان این قطعه موسیقی هستند.

میکس و مسترینگ این اثر را احمد میرمعصومی و کارگردانی و تدوین این اثر را مرتضی حاج‌محمدی انجام داده است.

تابلوموزیکال در پروژه‌های مختلف تعاریف متفاوتی دارد اما در پروژه‌ تار و تاریخ براساس پدیده‌ای مانند یک بنا یا تاریخ یک منطقه در نقطه‌ای مشخص، موسیقی ساخته می‌شود تا روایتگر آن بنا یا روایتگر بخش مشخصی از تاریخ به زبان موسیقی باشد.

انتشار قطعه موسیقی «هِناس»

قطعه موسیقی فیلم سینمایی هِناس محصول سازمان سینمایی سوره با شعری از محمدمهدی سیار، آهنگسازی شروین معینی و خوانندگی حسین حقیقی منتشر شد. تنظیم، میکس و مستر اثر توسط حسن بابا محمودی انجام شده است. 

فیلم سینمایی هِناس به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه با پرداخت به زندگی عاشقانه شهیدداریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای و همسرش شهره پیرانی ساخته شده است که در این عاشقانه ملتهب، تلاش‌های همسر این شهید را برای حفظ زندگیش شاهد هستیم. مریلا زارعی، بهروز شعیبی و وحید رهبانی از بازیگران این فیلم هستند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

انتشار قطعه موسیقی «دلتنگی»

تیتراژ برنامه هزاره شعر با عنوان دلتنگی با ترانه‌ای از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی فرید سعادتمند، خوانندگی علیرضا شفائی و تنظیم‌ میلاد بیضا منتشر شد.

برنامه هزاره شعر به تهیه‌کنندگی مجید غفاری و کارگردانی سیدجواد حسینی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

مجری‌ کارشناس این برنامه، رشید کاکاوند شاعر و ترانه‌سرای نام آشناست که در هر قسمت از هزاره شعر، با یکی از اساتید برجسته حوزه شعر و ادبیات فارسی، به گفت وگو می‌نشیند و صفحه‌هایی از کتاب هزار سال شعر فارسی را ورق می‌زند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

انتشار تک آهنگ «سور»

تک آهنگ بی‌کلام سور در سبک موسیقی تلفیقی- سنتی با نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم بهنام خدارحمی با شماره مجوز ۶۳۴۳-۱۴۰۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. امیر احدی نوازنده تار، خدارحمی را در این اثر همراهی کرده است.

محمد یوسفلی صدابرداری و رحیم شب‌خیز میکس و مسترینگ قطعه سور را انجام داده‌اند که در صدای دنیای هنر فراهم شده است.

این اثر برای جشن و سرور، شادمانی، خوشحالی و مهر که فرهنگ هفت هزار ساله مردمان سرزمین پارس است، منتشر شده است، خدارحمی جایگاه موسیقی بی‌کلام را در کشور ایران، خاص و قابل توجه می‌داند، چرا که از نظر او موسیقی بی‌کلام، خود ادبیاتی است که مخاطبانی به وسعت جهان دارد.

در معرفی تک آهنگ سور آمده است: «طبعا پرداختن به مهر و نیکی و شادی آن هم در شرایط کنونی جامعه ایران و یادآوری اینکه در ایران برای مقابله با نیروهای اهریمنی، از جشن و سرور استفاده می‌کردند و عبادات، نیایش‌ها و پرستش‌ها همگی آمیخته با شادی و سرور بود و زشتی و پلشتی همواره با شادی و خوشحالی به عقب رانده می‌شده‌اند و انسان‌ها با نیروی معنوی و روحیه‌ای قدرتمند و با اتحاد و اتفاق، اهریمن را شکست می‌داده‌اند یک مسئولیت است. مسئولیتی که بیشتر از هر فردی اهالی هنر و موسیقی را متعهد می‌کند تا این تعهد را به مردمان سرزمینمان داشته باشند که یادشان بیندازند مهر و محبت، فرهنگ چند هزار ساله ایرانیان بوده و باید به آن پرداخته شود.»

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3 برچسب‌ها آلبوم موسیقی تک آهنگ هناس سه تار موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلبوم موسیقی تک آهنگ هناس آلبوم موسیقی تک آهنگ هناس سه تار موسیقی آلبوم موسیقی قطعه موسیقی هزار پروانه موسیقی بی بی کلام تک آهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)

عصر ایران - در معمای تصویری زیر تعدادی پروانه دیده می شوند. الگوی روی بال های یکی از این پروانه ها منحصر به فرد است و مشابه دیگری ندارد. شما باید این پروانه متفاوت را پیدا کنید.

 

 

این قبیل سرگرمی های تصویری گزینه خوبی برای تقویت مهارت های مشاهده ای انسان هستند. با تعیین بازه های زمانی کوتاه مانند 20 ثانیه می توانید شرایط را چالش برانگیزتر کنید.

 

 

پاسخ در پایین صفحه ارائه شده است.

 

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

..

 

 

پاسخ: در تصویر زیر پروانه منحصر به فرد مشخص شده است.

 

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!

دیگر خبرها

  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود