Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@00:20:02 GMT

خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های هرمزگان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۴۰۲

خطبه های نمازجمعه شهرستان‌های هرمزگان

شیخ یوسف جمالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: قشر جوان و نوجوان بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی مانند، ترک تحصیل و اعتیاد است که تمسک به دستورات دینی می‌تواند در این زمینه نجات بخش باشد.

نماز جمعه میناب

حجت الاسلام درخشان امام جمعه موقت میناب ضمن تسلیت ایام محرم به هفته امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره کرد وگفت: در بحث حجاب تذکر لسانی با زبان نرم بدهیم و این امر وظیفه همگانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماز جمعه بندرلنگه

حجت الاسلام اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه ضمن گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امید است با تاسی از فرهنگ ابا عبدالله الحسین علیه السلام که هدف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند این دو واجب فراموش شده را احیاء کنیم.

نماز جمعه قشم

حجت‌الاسلام درویشی امام جمعه موقت قشم گفت: قاطبه ائمه جمعه کشور با روحیه مردمی و انقلابی حرکت می‌کنند و تمام تلاش آن‌ها برای رفع مشکلات مردم هست.

او گفت: مسئولان دولت مردمی تمام توان خود را برای رفع مشکل معیشت مردم بکار گیرند.

نماز جمعه پارسبان

حجت‌الاسلام بارانی امام جمعه شهرستان پارسیان با گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ضمن اشاره به دیدار ائمه جمعه با رهبر انقلاب گفت: نماز جمعه یک فریضه کم نظیر است که عوامل حیات طیبه و سعادت بشریت را در خود جمع کرده است.

نماز جمعه رودان

حجت الاسلام مهدی دری امام جمعه رودان با دعوت از همه مردم برای استفاده از برکات حضور در مراسم‌های سوگواری امام حسین (ع) از هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها خواست شرایط حضور مردم را در محیط مناسب از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی فراهم کنند.

نماز جمعه بوموسی

حجت الاسلام حسنی امام جمعه موقت بوموسی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد ماه گفت: نماز جمعه یکی از دستاورد‌های انقلاب و خون مطهر شهدا است و تریبون آن متعلق به مردم است و پایگاهی برای طرح مسائل و مشکلات مختلف جامعه است.

نماز جمعه حاجی آباد

حجت الاسلام خانجانی امام جمعه موقت حاجی آباد گفت: دستاورد‌های اقتصادی نشست تهران با حضور روسیه و ترکیه، سیلی محکمی به تحریم کنندگان ایران بویژه آمریکا بود.

نماز جمعه جاسک

حجت‌الاسلام ذاکری امام جمعه شهرستان جاسک گفت: فرصت محرم را غنیمت بشماریم تا با اشک ریختن برای سیدالشهدا دلمان آرام گیرد.

نماز جمعه سیریک

حجت الاسلام سالاری امام جمعه سیریک ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرام گفت: تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان و تزکیه نفس، از پیام‌های مهم و ارزشمند محرم و صفر است که باید سرلوحه همه مسلمین باشد.

نماز جمعه بشاگرد

حجت الاسلام غلامی امام جمعه بشاگرد در آستانه ماه محرم الحرام گفت: قدر مجالس و حضو در روضه را بدانیم، زیرا سرمایه دنیا و آخرت ما همین مرثیه خوانی برای امام حسین علیه السلام است.

نماز جمعه توکهور و هشتبندی

امام جمعه موقت توکهور وهشتبندی با اشاره به سیل چند روز گذشته که موجب خسارت در منطقه شد گفت: سیل پارسال نیز خسارت‌هایی در منطقه داشت که هنوز جبران نشده است.

حجت الاسلام مفید سهرابی گفت: مسئولان کشوری و استانی نسبت به رفع مشکلات ناشی از سیل در زمینه خسارت به منازل مسکونی، باغ‌ها و راه‌های ارتباطی اقدام کنند.

نماز جمعه هرمز

حجت الاسلام بهزادی امام جمعه هرمز با اشاره به شیوع موج هفتم کرونا، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن یاداور در آیین‌های عزاداری محرم تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه شهرستان ها هرمزگان امام جمعه موقت حجت الاسلام نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یک حدیث از امام صادق علیه السلام است که حضرت می فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَالدُّنیا أَکبَرَ هَمِّهِ». کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش دنیا و پول و … بوده و به فکر نماز نباشد به سه تا مصیبت گرفتار می‌شود:

بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: حج امسال، حج برائت است

اول: «جعل الله الفقر بین عینیه»، خداوند فقر را مقابل دو چشمش می آورد.

دوم: قلبش پر از غم و غصه می شود.

سوم «شتّت عمله»، کارهایش پراکنده می شود. از این اداره به آن اداره. از این آسانسور به آن اسانسور. به هر دری که می زند نمی‌شود. ده سال است که اختلاف ملکی دارد. هنوز حل نشده. چرا ؟ چون به فکر دنیاست.

در ادامه امام صادق(ع) می‌فرمایند «مَن اَصبَحَ و أَمسی وَ الآخرة أَکبَرَ هَمِّهِ»، کسی که صبح و شام کند و بیشتر همتش آخرت باشد برنده است. مثل راننده تاکسی که اول ظهر کنار خیابان پارک می کند تا نماز اول وقت بخواند. با اینکه در آن ساعت اگر بخواهد مسافر ببرد. مسافر زیاد است و درآمدش هم زیاد است. اما با این حال تاکسی را نگه می‌دارد به مسجد می رود و نماز جماعتش را می خواند. بعد سوار می شود و مسافر می‌برد.

افرادی این چنین که مقید به نماز اول وقت هستند «جَعَلَ اللَّهُ الْغَنَاءَ فِی قَلْبِهِ» خداوند غنی و بی نیازی را در قلبشان قرار می‌دهد. یعنی چشمش سیر می‌شود.

همانند «اشیخ محمد حسین زاهد» که چیزی نداشت. اما هر وقت از او می پرسیدی حال شما چه طور است ؟ دو سه بار پشت سر هم می گفت: الحمدلله.

یک الحمدللهی می گفت مثل اینکه همه تهران برای اوست. حالا چیزی هم نداشت. دو اتاق اجاره کرده بود ماهی بیست تومان. گلیم هم زیر پایش بود.

مردم ریشه و علت گرفتاریشان را بفهمند. ریشه گرفتاری مردم این است که با خدا کاری ندارند.

منبع: بررسی گناهان کبیره در مواعظ ایت‌الله مجتهدی تهرانی، بوستان قرآن ،چاپ ششم ،1395 ، ص 44 و 45

منبع: ایسنا

انتهای پیام/



کد خبر: 1229865 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • گرفتاری‌های ما در چه چیزی ریشه دارد؟
  • دیدارفرماندار،فرمانده سپاه و گروهای جهادی با امام جمعه کرخه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۹ اردیبهشت
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی در هرمزگان منصوب شد
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس