Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق در واکنش به ورود طرفداران جریان صدر به خیابان و تصرف منطقه سبز، در مصاحبه ای تلویزیونی گفت که نیروهای چارچوب هماهنگی شیعی دست از معرفی محمد شیاع السودانی برای نخست وزیری نکشیده اند.

به گزارش ایران اکونومیست، عمار حکیم در گفت و گو با بخش عربی بی بی سی از التزام چارچوب همانگی به معرفی السودانی برای نخست وزیری عراق گفت و از نحوه تعامل نیروهای امنیتی با معترضان در ورود آنان به منطقه سبز انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم تاکید کرد که با وجود تصرف پارلمان (از سوی طرفداران جریان صدر در روز چهارشنبه گذشته) این اقدامات، چارچوب هماهنگی را از ادامه راه بازنخواهد داشت و جریان صدر با هر نامزد دیگری غیر از السودانی نیز مخالفت خواهد کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پاسخ به برخی شایعات در ارتباط با ادعای فشار ایران بر ائتلاف چارچوب هماهنگی برای توافق بر سر انتخاب السودانی به منظور تصدی نخست وزیری گفت: پوشیده نیست که برخی نیروهای چارچوب هماهنگی با جمهوری اسلامی ارتباط دارند و آن را آشکارا بر زبان می آورند و افتخار هم می کنند، همانطور که ما در عراق نیروهایی داریم که به روابطشان با کشورهای دیگر مانند ترکیه، کشورهای خلیج فارس، کشورهای عربی و بقیه افتخار می کنند. بخشی از این روابط به نفع عراق است و بخشی نیز از حد منافع ملی عبور می کند اما روابط همه جریان های سیاسی باید از منظری واحد مورد ارزیابی قرار گیرد.

حکیم تاکید کرد: متهم کردن سایرین باید تابع شاخص ها و حد و مرزی منطقی باشد اما در این باره که آیا ایران در انتخاب السودانی به عنوان نامزد نخست وزیری دخالت کرده است باید بگویم هر شاهد عادلی، اکنون گواهی می دهد که این اولین روند سیاسی انتخاباتی عراق است که در آن طرف های خارجی و بین المللی کمترین تاثیر و دخالت را داشته اند.

پیشتر، قیس الخزعلی دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در پاسخ به پرسشی در اشاره به توافق و روند سیاسی عراق و با این عنوان که «آیا فشار یا دخالتی از سوی ایران یا دستکم مشورتی در این باره از طرف ایرانی یا طرف‌های خارجی دیگر با چارچوب هماهنگی در میان بود؟» تاکید کرد که «می دانید عراق کشوری است که اسراری در آن مخفی نمی‌ماند و مطمئنا هیچ دخالت خارجی نه از سوی جمهوری اسلامی ایران و نه هیچ کشور دیگری (در تصمیم چارچوب هماهنگی) به میان نیامد. از طریق برخی برادران، حتی این پرسش از جمهوری اسلامی ایران پرسیده می‌شد که نظر شما (ایران) چیست؟ اما جواب ایرانی‌ها واقعا به نظر من عالی بود و گفتند: نظر ما همان چیزی است که چارچوب هماهنگی درباره آن توافق کند و ملاحظه خاصی نداریم؛ این تصمیم شما است. هیچ دخالتی در تصمیم‌های عراقی صورت نگرفت.»

عمار حکیم همچنین، سفر سردار حاج اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به عراق را بدون ارتباط با اعتراضات اخیر (طرفداران صدر در منطقه سبز بغداد) دانست و تصریح کرد که ایشان (سردار قاآنی) مانند نمایندگان سایر کشورها هر از گاهی به عراق می آید و با مسئولان دولتی و سیاسی دیدار و رایزنی می کند اما این سفر ربطی به اعتراضات اخیر بغداد ندارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سید عمار حکیم ، پارلمان ، عراق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سید عمار حکیم پارلمان عراق چارچوب هماهنگی عمار حکیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از ۱۳۰ نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی درباره سفر گروسی به تهران گفت: ما درباره مسائل پادمانی با شکلی که وضع شده همواره در حال تعامل و گفتگو با آژانس بوده‌ایم و این مسائل از زمان آغاز تاکنون پیرامون 4 مکان بوده که 2 مکان آن حل و فصل شده و درباره 2 مکان دیگر در حال تبادل نظر هستیم.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم با توجه به اینکه از نظر جمهوری اسلامی ایران بیانیه اسفند 1401 همچنان پابرجا است و ما در چارچوب آن بیانیه تعامل داریم، تعامل ما با آژانس ادامه پیدا کند.

وی افزود: البته کارشکنی‌هایی توسط جریان مخربی که علیه برنامه هسته‌ای ایران کار می‌کردند علیه این بیانیه وجود داشته و بیانیه مذکور  را تحت الشعاع قرار داده است و در پایدار بودن این بیانیه تشکیک به وجود آورده اما  ما مذاکراتی را با آقای گروسی خواهیم داشت و مطمئن هستیم که این رفت و آمدها و گفت‌وگوها کمک به رفع این ابهامات کند و در چارچوب پادمان روابط ایران با آژانس تقویت شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: ما ورود هیچ یک از بازرسان آژانس به ایران را ممنوع نکردیم و هم‌اکنون هم بیش از 130 نفر از بازرسان آژانس مجاز هستند که برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند و  بر همین اساس هم بازرسی‌های آژانس در چارچوب پادمان از سایت‌های ایران در جریان است. 

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • حضور ۱۳۰ بازرس آژانس در ایران
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • برتری یک نیمه‌ای شمس آذر مقابل پیکان
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان