Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:19:54 GMT

پویش حسینی نذر خون در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۶۴۴

پویش حسینی نذر خون در کرمانشاه راه اندازی می‌شود

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت شروع ماه محرم پویش حسینی نذر خون در استان کرمانشاه از روز اول ماه محرم تا پایان ماه صفر راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پویش نذر خون و ایجاد فرصتی برای کمک به بیماران نیازمند به عنوان سنتی نیکو، افزود: متقاضیان برای شرکت در این پویش و امر خدا پسندانه می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه تصریح کرد: عزاداران حضرت سید الشهدا (ع) می‌توانند با اهدای خون خود با عنوان نذر نجات دهنده جان بیماران نیازمندی باشند که در این روزها به دلیل کمبود پلاکت چشم انتظار هم‌نوعان خود هستند.

میرزاده با بیان اینکه مراکز انتقال خود در روزهای تاسوعا و عاشورا نیز فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: اهدا کنندگان و عزاداران حسینی که قصد شرکت در پویش نذر خون را دارند در تمام روزهای ماه محرم و حتی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی می‌توانند مراجعه داشته و حضور مستمر به عمل آورند.

وی تاکید کرد: نیاز به خون از همه گرو ه‌های خونی یک نیاز همیشگی است که برای شرکت در پویش نذر خون و همچنین تشویق همشهریان از ورزشکاران، اصناف جامعه فرهنگی و سایر مسئولین استانی تقاضا می‌شود در این امر یاری‌گر بوده تا به ترویج فرهنگ انتقال خون نیز کمک شده باشد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی اهدا خون طی سه ماه نخست سال جاری، گفت: با وجود افزایش ۱۵ درصدی در بازه زمانی سه ماه نخست سال اما از ابتدای تیر ماه تاکنون با کمبود شدید ذخیره خون مواجه بوده که با راه اندازی پویش نذر خون به کمک رسانی و نذر خون از سوی عزادارن حسینی امیدوار خواهیم بود.

میرزاده به اعزام تیم‌های خونگیری سیار به شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: این تیم‌های سیار برای خونگیری در مراکز شهرستان‌ها اعزام شده‌اند که طبق برنامه‌ریزی‌ها طی روز یکشنبه در شهرستان اسلام آباد غرب، چهارشنبه در شهرستان‌های کنگاور و قصرشیرین ماهی یک روز در شهرستان‌های پاوه و روانسر و ۲ بار در ماه در شهرستان سنقروکلیایی حاضر می‌شوند تا از اهدا کنندگان خونگیری انجام گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه به آمار اهدا کنندگان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۱۸ هزار نفر در استان خون اهدا کردند که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها اهدا کنندگان مستمر هستند.

مرکز اهدای خون در اداره کل انتقال خون کرمانشاه هرروز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روزهای جمعه از ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ ظهر دایر است و همچنین پایگاه خونگیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ دایر است.

کد خبر 5550575

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه اهدای خون اهدا خون محرم 1401 نذر خون سیلاب بوشهر محرم 1401 وقوع سیلاب ویروس کرونا ماه محرم مدیریت بحران کرمانشاه بارش باران سیل کرمان همدان خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سی امین سفر استانی دولت استان کرمانشاه اهدا کنندگان پویش نذر خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات 21 اردیبهشت‌ماه در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ شنبه پانزدهم اردیبهشت _ به خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت مرحله دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: از ۶ حوزه دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه، ۵ حوزه تعیین تکلیف و منتخبین معرفی شدند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه که سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، یک نفر در دور اول انتخابات توانست با کسب ۲۰ درصد آرای صحیح مأخوذه مستقیماً به مجلس شورای اسلامی راه یابد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به رقابت حال حاضر چهار نفر از داوطلبان برای کسب ۲ کرسی باقی‌مانده حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، تصریح کرد: افرادی (متولدین ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۵ به‌قبل) در دور دوم انتخابات می‌توانند رأی دهند که در دور اول در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه رأی داده باشند و یا در هیچ حوزه انتخابیه رأی نداده باشند.

وی در تفاوت انتخابات دور دوم با دور اول، گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برخلاف اول، انتخابات کاملاً به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

شعبانی در خصوص تعداد شعب رأی و صندوق، گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رأی با یک‌هزار و ۹۰۰ صندوق الکترونیکی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه برای روز انتخابات آماده شده که ۵۴۵ حوزه از این تعداد شهری و ۱۰۰ حوزه در روستای است.

وی از نیاز آموزش انتخابات الکترونیکی به کاربران و مردم سخن گفت و افزود: ۲ مرحله رزمایش و تمرینات میدانی انجام گرفته از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و به صورت حضوری در دانشگاه‌ها و مکان‌ها شلوغ آموزش لازم در رابطه با نحوه رأی‌گیری توسط صندوق الکترونیکی ارائه شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: تمامی امکانات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت‌ماه با چهار راهبرد مهم مدنظر مقام معظم رهبری «مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت» در حوزه انتخابیه کرمانشاه فراهم شده است.

کد خبر 750512

دیگر خبرها

  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم