Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به گرفتار شدن ۳ نفر در سیلاب در منطقه ماهان، گفت: متاسفانه یکی نفر جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر مصدوم شدند. - اخبار استانها -

مجید سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، از جان باختن یک جوان در منطقه سه‌کنج ماهان به دلیل گرفتار شدن در سیلاب خبر داد و اظهار داشت: این حادثه در اثر بی‌توجهی به اخطارها و هشدارها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه جوان با وجود بسته بودن راه، قفل را شکسته و به منطقه وارد شدند و گرفتار سیل شدند، افزود: یکی از این سه نفر جان خود را از دست داده و دو نفر دیگر مصدوم شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه مناطق شمالی استان کرمان همچنان گرفتار رگبارهای پراکنده و بارش شدیدباران هستند، بیان کرد: ستادهای مدیریت بحران در تلاش هستند که خسارات سیل را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه همچنان در استان در گیر بارندگی و مهار سیلاب‌ها هستیم، گفت: به محض فروکش کردن سیلاب‌ها و قطع باران ارزیابی خسارات نیز آغاز می‌شود.

کدام محورهای موصلاتی استان کرمان مسدود است؟آخرین وضعیت بارش‌ها در استان کرمان|‌ 1000 راس دام در شهربابک تلف شد/ خسارت 10 میلیاردی سیل به کوهبنانتمام راه‌های اصلی جنوب استان کرمان باز است/ خسارت 120 میلیارد تومانی سیلاب به راه‌ها

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از جست‌وجو و نجات 4 نفر مفقودی در سیل بخش‌های چترود و سکنج ماهان خبر داد و اظهار داشت: در پی اعلام مفقود شدن چندین نفر در بخش چترود و سکنج ماهان بلافاصله تیم‌های امدادی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

او با اشاره به اولین گزارش مفقودی در ساعت 15 امروز جمعه هفتم مردادماه، در روستای سکنج افزود: سه گردشگر در دره سکنج گرفتار طغیان رودخانه و سیل شده بودند که پس از 2 ساعت و 30 دقیقه تلاش توسط نیروهای هلال احمر ماهان پیدا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه 2 نفر از مفقودین دچار مصدومیت شده بودند، افزود: متاسفانه یکی از مفقودین جان خود را از دست داده بود که جسد آن توسط نیروهای هلال احمر پیدا و به عوامل نیروی انتظامی تحویل داده شد.

او اظهار کرد: در این عملیات 2 تیم امدادونجات از هلال احمر ماهان حضور یافتند.

فلاح در ادامه با اشاره به حادثه مفقودی دوم در چترود کرمان تصریح کرد: با اعلام یک نفر مفقودی در ساعت 15:30 بلافاصله یک تیم امدادونجات کوهستان از شهرستان کرمان به محل حادثه اعزام شد.

او افزود: نیروهای هلال احمر پس از یک ساعت و 30 دقیقه تلاش موفق شدند این چوپان مفقود شده را در روستای لنجان پیدا کنند.

لازم به ذکر است عملیات امدادونجات توسط جمعیت هلال احمر به حادثه دیدگان از پدیده مونسون در استان کرمان ادامه دارد.

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل استان کرمان سیل استان کرمان استان کرمان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات ۴ مرد جوان گرفتار در سیلاب عربستان (فیلم)
  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • تلاش برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • نجات ۹ گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان