Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سامانه بارشی که چند روزی است میهمان اهالی استان فارس شده امروز نیز مناطق دیگری از استان را تحت پوشش قرار داده است.

از ساعتی پیش بارندگی ها در برخی مناطق شیراز آغاز شده و منجر به آبگرفتگی معابر و خیابان ها شده است.

همچنین در جهرم نیز که روزهای گذشته از پدیده بارشی بهره ای نبرده است عصر امروز بارش ها شدت گرفته و منجر به جاری شدن رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر و خیابان ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبگرفتگی معابر در فیروزآباد

شهروندان فیروزآبادی بعد از ظهر امروز یک بارش سنگین را تجربه کردند که پس از باران، آب بیشتر معابر شهری را فرا گرفت.

هر چند نیروهای شهرداری درحال رفع آبگرفتگی در نقاط مختلف شهر هستند اما رفع مشکل آب گرفتگی معابر نیازمند تقویت زیرساخت‌های شهر است.

در خیابان‌های اصلی شهر از جمله میدان امام خمینی، خیابان شهید قاسم سلیمانی، بلوار ولایت، سه راه آیت الله بروجردی، ابتدای بلوار شهید بهشتی، خیابان آزادی شمالی و جنوبی و بلوار پاسداران آبگرفتگی سنگین مشاهده می‌شود و تردد خودروها نیز به کندی انجام می‌شود.

 بر اساس آخرین گزارش اداره هواشناسی شهرستان فیروزآباد تا دقایقی پیش در بارش اخیر و سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ این شهرستان تا ساعت ۱۶و۳۰ بارش سه ساعته ۶ بارش اخیر ۳۷.۸ و سال زراعی ۳۱۳.۳ میلیمتر بوده است.

گفتنی است شهرستان فیروزآباد دارای دو سد تنگاب و هایقر بوده که در این بحران خشکسالی و کم ابی می تواند ذخیره خوبی داشته باشد.

فرونشست زمین در روستای دیندارلو

بخشدار بخش ششده و قره بلاغ گفت: بر اثر سیلاب در بخش ششده و قره بلاغ دوباره زمین‌های اطراف روستای دیندارلو فرونشست کرد.

عباس علیزاده، با بیان اینکه سیلاب‌ها در مسیر فرونشست زمین در حال حرکت است، اظهار داشت: در این مسیر فرونشست بیش از 50 واحد مسکونی در معرض خطر هستند و به همه ساکنین این مسیر کتبا اعلام کردیم که خانه‌های خود را فورا تخلیه کنند.

بخشدار بخش ششده و قره بلاغ گفت: تاکنون بیش از 10 واحد تخلیه شده و در صورت ادامه دار بودن باران و سیل این ساکنین با خطر جدی هستند.

ساداتی مسؤل خدمات شهری شهرداری فسا نیز با بیان اینکه در پی بارش باران و وزش باد در شهر فسا بیش از 5 اصله درخت شکسته و قطع شد، گفت:  این درختان شامل کاج، اکاسیا و درخت سرو 40 ساله است که در بارش باران امروز در فسا شکسته و قطع شد.

طغیان رودخانه فصلی بابامنیر ماهور میلاتی

 سیروس گرجی زاده بخشدار ماهور میلاتی گفت:  بر اثر بارندگی های سیل آسای روز های ۶ و ۷ مردادماه ۱۴۰۱ در بخش ماهور میلاتی در روستاهای برم سیاه، مرغ، طالقانی‌ و شهر بابامنیر، عصر امروز ۷ مرداد ماه  رودخانه های فصلی و رودخانه فصلی شهر بابامنیر طغیان کرده است که البته خوشبختانه تا کنون خساراتی اعلام نشده است.

وی افزود: اعضای ستاد بحران با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند  و در صورت وچود مشکل سریعا اقدام خواهند نمود.

گرجی زاده در پایان‌از مردم‌درخواست نمود تا اطلاع ثانویه  از  تردد و رفت و آمد  از جاده میلاتی پرهیز کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آبگرفتگی فیروزآباد معابر هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارندگی‌های شدید باعث سیل در خیابان‌های اردبیل شد (فیلم) جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم) آبگرفتگی خیابان‌های شیراز پس از بارندگی شدید (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان
  • فرونشست زمین و شکستگی لوله آب در خیابان علامه مجلسی
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد