Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@17:46:04 GMT

علایم تیروئید پرکار

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۱۵۸۳۹

گاهی اوقات با وجود اشتهای خوبی که داریم، همچنان لاغر هستیم و کاهش وزن را تجربه می‌کنیم. ناخن‌هایمان استحکام خوبی ندارند و خیلی زود می‌شکنند. ناطقان: بیش از حد عرق می‌کنیم و زمانی که همه احساس خوبی دارند، ما می‌گوییم گرم است. این مشکلات می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند که یکی از آنها پرکاری تیروئید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علائم شایع پرکاری تیروئید در زنان  و مردان یکسان است، اما شدت آن می‌تواند متفاوت باشد. درمانکده به شما پیشنهاد می‌کند با مطالعه این مقاله، دانش خود را در این زمینه بیشتر کنید.

تیروئید پرکار چیست؟

در پرکاری تیروئید (Hyperthyroidism)، سطح هورمون‌های تیروئید (تیروکسین (T4) و تری یدوتیرونین (T3)) زیاد است، در واقع این غده بیش از حد فعال است. سوال اینجاست؛ بالا بودن این هورمون‌ها چرا و چگونه بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟ قبل از هر چیز باید بدانید هورمون‌ها در خون جریان دارند و نقش پیام رسان را در بدن بازی می‌کنند. بسیاری از عملکردهای بدن، وابسته به آنهاست.

هورمون‌های تیروئید متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، یعنی با سوخت و ساز بدن سروکار دارند. هر سلولی در بدن برای انجام فعالیت‌هایش به سوخت و ساز نیاز دارد. این هورمون‌ها به سلول‌ها می‌گویند که چگونه باید از انرژی استفاده کنند. حالا اگر سطح آنها در بدن بالا باشد، به همان میزان سلول‌ها نمی‌توانند از انرژی به درستی استفاده کنند. به همین دلیل اختلالات تیروئیدی به طور گسترده‌ایی بر عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن تاثیرگذار هستند.

البته باید بدانید هیپوفیز در مغز با ترشح هورمون TSH، عملکرد غده تیروئید را کنترل می‌کند. بنابراین اگر اختلالی در این هورمون وجود داشته باشد، بروز بیماری‌های تیروئید انتظار می‌رود.

برای بررسی وضعیت تیروئید بهتر است به متخصص یا فوق تخصص غدد مراجعه کنید. این متخصصان با بررسی علائم، بیماری‌های زمینه‌ایی و آزمایش خون به طور قطعی بیماری را تشخیص خواهند داد. با مراجعه به سایت درمانکده می‌توانید به طور آنلاین از فوق تخصص غدد نوبت بگیرید.

علائم شایع تیروئید پرکار چیست؟

عصبی و مضطرب بودن

بیش فعالی

نوسانات و تغییرات خلقی

اختلالات خواب

ضعف عضلانی

اسهال

تکرر ادرار

تشنگی مداوم

احساس خستگی

ضربان قلب نامنظم

کف دست قرمز

تعریق بیش از حد

حساسیت به گرما

خارش

کاهش میل جنسی

کاهش وزن در حالی که اشتهای خوبی برای غذا خوردن دارید.

مشکلات بینایی مانند قرمزی چشم

ناخن‌های ضعیف و شکننده

بثورات پوستی مانند کهیر که می‌تواند با خارش همراه باشد. منبع: مشرق برچسب ها: علایم ، تیروئید پرکار ، اشتهای خوب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: علایم تیروئید پرکار تیروئید پرکار هورمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۱۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بارسلونا: به جدایی فکر نمی‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد ستاره لهستانی خط حمله بارسلونا سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد اما در حال حاضر آینده او در بلوگرانا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به دلیل چند نمایش ضعیف در این فصل و روند طولانی گل نزدن او، در مقطعی از فصل اعلام شد که ممکن است لواندوفسکی در پایان فصل بارسلونا را ترک کند.

پس از آن بود که باشگاه‌های عربستانی هم به جذب این مهاجم ابراز علاقه کردند و حتی بسیاری از نشریات هم گزارش دادند که لواندوفسکی پیشنهادات سعودی‌ها را در نظر می‌گیرد اما اکنون به‌نظر می‌رسد همه چیز تغییر کرده است.

او در مصاحبه جدیدی گفت: «برای من ترک بارسلونا در این تابستان قطعا امکان‌پذیر نیست. از نظر بدنی احساس خوبی دارم. از امروز تا حداقل دو سال دیگر این وضعیت ادامه دارد. وقتی دیگر از نظر بدنی در سطح بالایی نباشم، شروع به فکر کردن می‌کنم.

علاوه‌بر آمادگی جسمی، جو تیم را هم دوست دارم. هواداران عالی هستند، با هم‌تیمی‌ها و مربیان رابطه خوبی دارم. بازیکنان خوبی در تیم وجود دارد و ما می‌توانیم با همدیگر در فصل آینده به دستاوردهای خوبی برسیم.»

دیگر خبرها

  • کم‌کاری تیروئید را با این ۳ ورزش جبران کنید
  • اگر نتیجه نگرفتیم فوتبال خوبی ارائه کردیم
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • علیزاده: گل‌گهر هم مدعی قهرمانی در جام حذفی است
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • ستاره بارسلونا: به جدایی فکر نمی‌کنم
  • چگونه کودکانی قد بلند داشته باشیم؟
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • حسن زاده: قهرمانی برای مردم است/ تایلند تیم خوبی بود